Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

DECEMBROVÝ TRIADWATCH

Končíme s TRIADWATCH! Teda aspoň pre tento rok. Ani posledný mesiac v roku 2021 sa nezaobišiel bez noviniek zo sveta sociálnych sietí. Ak už ste naladení na vianočnú vlnu ničnerobenia, decembrový TRIADWATCH si môžete vypočuť tu:

Ak ale ešte v sebe máte posledné zvyšky produktivity v tomto roku, využite ju na čítanie našich social media noviniek.

FACEBOOK

Komunitné ceny

Facebook podčiarkuje svoj prvotný význam, ktorým je prepájať komunity. Tentokrát pridáva množstvo užitočných prvkov do skupín, vďaka ktorým budú mocť ich členovia lepšie komunikovať a interagovať.

Jedným z prvkov sú komunitné ceny, ktoré budú môcť členivia udeľovať jednotlivým príspevkom v skupinách a vyjadriť svoj názor, či bol pre nich príspevok užitočný alebo naopak. Tvorcovia skupín tak budú mať spätnú väzbu a budú vedieť, aké príspevky členovia skupiny preferujú a na aké typy príspevkov sa zamerať.

Automatická uvítacia správa

Po novom bude možné v skupinách tiež zasielať automatické hromadné uvítacie správy až 500 ľudom naraz. Admin sa tak bude vedieť rýchlo a efektívne spojiť s novými členmi a oboznámiť ich napríklad s pravidlami skupiny.

Zaplať si alebo nič neuvidíš

V skupine s množstvom členov nájdete všetko možné a nie vždy vás to všetko zaujíma. Preto Facebook chce, aby ste mali v témach lepší prehľad a mohli si vybrať, čo chcete sledovať. Bude možné skupinu rozčleniť do menších podskupín podľa tém. Admin dokonca bude môcť podskupinu spoplatniť, napríklad sumou 3 € mesačne. U používateľov, ktorý do skupiny nepratria, tak môže vzniknúť takzvaný FOMO efekt. Pocit, že im niečo uniká. Budú mať teda potrebu sa do skupiny pridať, aj v prípade, že bude spoplatnená.

Chcem byť v komunite, ale nemám účet

Už by to nemusel byť problém. Facebook chce umožniť členstvo v skupine aj tým ľuďom, ktorí nemajú Facebook účet.

Facebook-Group-Marketing

Uvidíme toho viac

Facebook pridáva nový reporting kampaní, prostredníctvom ktorého budme vedieť lepšie určiť, aký typ používateľov vykonal konverziu aj bez toho, aby musel klinúť na reklamu. Okrem toho uvidíme aj reporting kampaní, ktoré smerujú na inú stránku ako tú našu, čo doposiaľ nebolo možné.

Zmiznú niektoré cielenia

Od 22. januára zmiznú tisíce možností zacielenia reklám na Facebooku, ktoré môžu byť považované za citlivé a príliš súkromné. Ide napríklad o rôzne zdravotné problematiky, rovnopohlavné manželstvá, LGBT komunitu, katolícku cirkev, židovské sviatky a podobne.

Inspiration Hub v Creator Studiu

Zistiť, čo vaše publikum zaujíma a na čo reaguje bude vďaka novinke v Creator Studiu jednoduchšie. Takzvaný Inspiration Hub vás upozorní na nové trendy, obsah a hashtagy v rámci kategórií, ktoré súvisia s vašou stránkou. Populárny obsah z celého Facebooku si budete môcť filtrovať podľa typu, regiónu a ďalších.

Vylúčenie niektorých tém

Ak sa chcú značky vyhnúť nažiaducim asociáciám a diskusiám spojeným s ich podnikaním, po novom budú môcť z reklám vylúčiť až tri témy – správy a politiku, sociálne otázky, zložin a tragédiu. Reklama sa tak nebude zobrazovať ľuďom, ktorí v poslednej dobe vo svojom feede na podobné témy reagovali. Zatiaľ je to možné pri reklamách v angličtine.

INSTAGRAM

Dlhšie stories

Stories konečne nebudú rozskúskované do nekonečných hadíkov. Namiesto pôvodných 15 sekúnd Instagram testuje dĺžku stories až 60 sekúnd bez prerušenia. Táto zmena prišla na základe feedbacku od používateľov.

Jedna fotka z carouselu nesedí? Preč s ňou

Ak sa vám už stalo, že ste chceli vykonať zmeny v už vypublikovanom carouseli, no nedalo sa, táto zmena vás určite poteší – už sa to bude dať spraviť. Takto:

• Kliknete na ponuku s tromi bodkami.
• Potom zvolíte možnosť Upraviť.
• A nakoniec kliknete na malú ikonu koša v ľavom hornom rohu obrázku či videa, ktoré chcete odstrániť.

Tvoja tvár má znie povedome

Áno, vaša tvár v Reels bude môcť znieť povedome, na výber budete mať z dvoch hlasov, ktoré prečítajú akýkoľvek text. Pribudnú tiež rôzne hlasové vylepšenia ako napríklad hélium, robot či obor.

Prehľadnejšie spolupráce

V Instagram správach pribudne nová možnosť. Okrem primárnych a všeobecných správ budú k dispozícii partnerské správy. Spolupráce tak budú prehľadné a pokope.

TIKTOK

Video titulky už nebudú kaziť označenia

Označiť druhých ľudí vo videu sa bude dať už priamo vo videu, nielen v rámci titulkov, ako tomu bolo doteraz. Malá zmena, ktorá by ale poskytla väčšiu flexibilitu v písaní titulkov, sa však neplánuje zaviesť celosvetovo.

Creator Next

Tik Tok chce, aby boli tvorcovia viac kreatívni, a bude ich za to odmeňovať. Budú mať k dispozícii nástroje, ktoré im umožnia nový spôsob odmeňovania. Jednou z možností je napríklad TikTok Creator Marketplace, kde sa budú môcť tvorcovia odprezentovať firmám. Odmeny budú môcť získať tiež priamo pod videom, nielen počas livestreamov, ako to bolo doteraz.

TOP ROKU 2021

Rok 2021 priniesol, ako inak, aj najpoužívanejšie emoji a gify. Niektoré vás možno prekvapia, iné menej.

TOP EMOJIS ROKU 2021

Láska a smiech. Tak by sa dali stručne definovať najpoužívanejšie smajlíky tohto roku. Rebríčku kraľuje aj tento rok smejúci sa smajlík so slzami v očiach (tears of joy) – 😂 ​​Nasledujú – ❤️, 🤣 , 😭 , 😘, 🥰 ,😍, 😊. Na obrázku nižšie môžete vidieť, ako je na tom popularita smajlíkov oproti roku 2019.

Pozrime sa na to aj z druhej stránky. Viete, aké sú najmenej používané emojis vôbec? Správne, sú to vlajky. Hoci ich je na výber až 258, rekordy v používanosti netrhá žiadna z nich.

TOP GIFY ROKU 2021

Aj vám tieto gify pripomínajú uplynulý rok 2021?

#3

Oh No Reaction GIF by The Great British Bake Off

#2

Tired Good Night GIF by HBO Max

#1

Season 5 Reaction GIF by The Office

Celý rebríček nájdete tu.

 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám