Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

FEBRUÁROVÝ TRIADWATCH

Ahojte, tento úvod aj tak nikto nečíta, tak poďme rovno k veci. 😉

Ak sa vám nechce čítať vôbec, klikajte na podcast a dajte si februárové social media novinky v audio podobe. 🎧  Ale ak ste už ohučaní z hodinových diskusií na Clubhouse, tak máme pre vás aj starú dobrú oldschool blogovú verziu, čítkajte nižšie.👇

REPORTY, DÁTA A ŠTATISTIKY – PORNO PRE KAŽDÉHO SOCIAL MEDIA MANAGERA

Ak ste ešte nevideli globálny digital report od Hoosuite, tak to určite neodkladajte. Na tento komplexný prehľad digitálu, sociálnych sietí a ecommerce sa vždy teším. Tentokrát je opäť nabitý užitočnými dátami, ktoré sú tento rok ešte zaujímavejšie z dôvodu zmeny správania používateľov na internete počas pandémie.

Moje rýchle highlighty:

  • Denný priemerný čas strávený na internete je 7 hodín, čo znamená, že ľudia stále viac multitaskujú a prijímajú obsah z niekoľkých platforiem naraz.
  • Korona spôsobila, že s internetom a sociálnymi sieťami sa začali vo výraznej miere kamošiť aj ľudia vo veku 55 – 64 rokov, dokonca ženy v tomto veku interagujú s reklamami viac, než iné skupiny.
  • Viac ako 98 % používateľov akejkoľvek social media platformy využíva aspoň jednu ďalšiu.
  • 85 % TikTok userov je aj na Instagrame a Facebooku, takže pokiaľ nemáte super-duper nápad pre kreatívu na TikToku, z hľadiska zásahu cieľovky sa nemusíte obávať ísť napr. len na Instagram. Na YouTube je to dokonca až 93 %.
  • Online nákup potravín a základných potrieb stúpol až o 40 %. Komu sa chce ešte s respirátorom tlačiť v Kauflande?

FACEBOOK

Facebook launchuje News

Podľa Hootsuite reportu je najčastejší dôvod, prečo ľudia využívajú sociálne siete, potreba zostať informovaný. Sledujú médiá a eventy, aby mali stále prehľad o tom, čo sa deje. Facebook to pochopil, preto zavádza nový feed s názvom News, ktorý bude obsahovať vybrané správy z popredných spravodajských serverov. Vydavatelia môžu tiež svoj obsah speňažiť pomocou reklám a predplatného. Aktuálne to launchli v UK, snáď čoskoro aj u nás. Môžeme aspoň dúfať, že sa tak ľudia jednoduchšie dostanú k relevantným informáciám, keďže neoverené médiá sa do News nedostanú.

Facebook, Twitter, Snapchat zablokovali Trumpove účty

Stránky viete vyhľadať, ale od 7. 1. cez ne Trump nemôže komunikovať. Ban je zatiaľ platný na neurčito a je to konečne rázny krok veľkých hráčov proti šíreniu nebezpečných názorov, nenávisti a dezinformácií. Chválim, škoda, že tak neskoro.

Koniec tlačidlu “Páči sa mi to”

Stránky už nebudú mať po novom redizajne tlačidlo Páči sa mi to, ale ostane len tlačidlo Follow. Má to zmysel, pretože followeri sú reálnejším ukazovateľom fanúšikov. Dávam tejto zmene lajk.

Čo ešte prináša nový redesign?

  • Redizajn prináša pre stránky vlastný News Feed, ktorý im umožní zapojiť sa do konverzácií a lepšie komunikovať so svojimi sledovateľmi.
  • Facebook uľahčí používateľom sledovanie stránok priamo v sekcii komentárov k príspevkom.
  • Redizajn tiež priniesol novú funkciu Q&A. Sledovatelia môžu vďaka novému formátu klásť stránke otázky a dostať na jednom mieste odpovede na určitú tému.

INSTAGRAM

API pre plánovanie postov

Instagram konečne pochopil, že značky plánujú svoj obsah dopredu a nejde o spontánnu komunikáciu. Preto prináša nové API pre vývojárov, ktoré umožní naschedulovať posty na konkrétny čas. Zoomspehre neváhal a už túto novú funkciu priniesol aj do svojho toolu.

Plánovať sa však budú dať len feedové fotky a videá (carousel nie) do max. 25 postov denne. No, čo už, 26. post budeme musieť stále postovať ručne. 🤷‍♀️

Professional Dashboard

Nový panel Professional Dashboard zhromažďuje všetky možné štatistiky účtu a nástroje pre ešte efektívnejšie využívanie platformy hlavne pre small businesses.

Skladá sa z troch kľúčových funkcií:

  1. Performance: štatistiky a trendy založené na performance profilu
  2. Grow your business: prístup k nástrojom na efektívnejšie fungovanie účtu
  3. Stay informed: zbierka vybraných vzdelávacích zdrojov vrátane tipov, trikov, inšpirácie

Vertikálne prezeranie stories

Zdá sa, že horizontálne swipovanie umiera. Po vzore Tik Toku chce Instagram upraviť spôsob prezerania storiek zo swipovania na vertikálne scrollovanie. Zatiaľ je táto zmena len v testovačke.

Koniec zdieľania postov do stories?

Prezdieľané posty v storkách sa údajne používateľom nepozdávajú, preto Instagram uvažuje, že túto možnosť čoskoro zruší.

OSTATNÉ SOCIÁLNE SIETE

#youtube

YouTube pochopil dôležitosť a užitočnosť hashtagov pri vyhľadavaní obsahu na sociálnych sieťach. Preto pridáva “Hashtag landing pages” ako nový spôsob triedenia a objavovania videí na tejto platforme. Po kliknutí na hashtag sa dostanete na vstupnú stránku, ktorá obsahuje iba videá, pri ktorých je tento hashtag použitý. Táto stránka je tiež zoradená tak, aby sa „najlepšie“ videá zobrazovali navrchu.

Tik Tok a IG videá vo vyhľadávaní Google

Google plánuje zaradiť do výsledkov vyhľadávania vo svojej mobilnej appke aj krátke videá z Instagramu a TikToku. Po prekliknutí sa však video neotvorí v appke, aj keď ju máte nainštalovanú, ale vo webovom prehliadači.

AR je stále téma

Google predstavuje novú funkciu založenú na AR, ktorá umožňuje používateľom vyskúšať si make-up a rúž v Google aplikácii. Po zavedení podobnej funkcie na YouTube v minulom roku sa Google opäť obracia na AR, aby používateľom pomohol virtuálne si vyskúšať kozmetiku.

Funkcia bola vytvorená v spolupráci s veľkými beauty značkami a funguje v rámci aplikácie Vyhľadávanie Google. Umožňuje ľuďom vyskúšať si odtiene make-upu pomocou prednej kamery mobilu.

Pinterest dynamic ads

Pinterest prináša dynamické kreatívy, aby inzerentom ušetril čas. Interakcia používateľov s nákupnými plochami sa za šesť mesiacov zvýšila o viac ako 85 %. Preto platforma hľadá nové spôsoby, ako inzerentom uľahčiť vytváranie relevantnejších reklám pre spotrebiteľov.

Welcome to Clubhouse!

Posledné dva týždne niekoľkokrát spomínaná appka založená na audiu. Ak sa tu vôbec nájde ešte niekto, kto nevie, o čo ide, nech sa páči, prečítajte si náš blog. Platforma už pripravuje pôdu pre tvorcov rooms, aby mohli dostávať platby prostredníctvom prepitného, lístkov alebo predplatného.

 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám