| Ján Papač
DECEMBROVÝ TRIADWATCH
Vitajte pri posledných social media novinkách v tomto, ehm, veľmi pamätnom roku. Máme niečo z každej platformy, nechýba pridávanie Stories kade-tade tým najmenej logickým spôsobom, tak sa pohodlne usaďte, začíname.
A ak by ste uprednostnili počúvanie pred čítaním, máme samozrejme novinky aj vo forme podcastu:
FB a IG bojujú proti hoaxom, časť 1488.
Ale teraz naozaj. Facebook na svojej základnej platforme a tiež na Instagrame počas amerických volieb ľudí vyzýval, aby si pozreli adekvátne a teda oficiálne info predtým, než budú niečo (ehm, Trumpove fake news) zdieľať.
Naozaj tak bojoval proti hoaxom, čo avizuje už roky, no väčšinou zostáva len pri teoretizovaní. Len tak ďalej, Facebook…
Messenger a Instagram
s miznucími správami
Ak chcete, aby po vašej konverzácii nezostali stopy, Messenger a Instagram Direct vám ponúkajú režim miznúcich správ (Vanish mode).
Tie zmiznú po tom, čo si správy prečítate a odídte z konverzácie. Stačí, ak si v Messengri alebo na IG v danej konverzácii swajpnete nahor a tento režim aktivujete.
Stav objednávky do Messengra
Prepojenie objednávkového systému e-shopu s Messengrom nie je žiadnou čerstvou novinkou, no s jej uvedením do praxe sa značky až tak neponáhľali. Obzvlášť na Slovensku.
Od jesene ho začal využíva napr. Martinus, čím potvrdil pozíciu early adoptera v tejto oblasti. To všetko aj s odklikmi na platbu, navigáciu do predajne a bližším infom.
Instagram pridal Reels a shopping na homepage
Asi ste si všimli, že základne rozhranie Instagramu sa (opäť) zmenilo. Hore pod znakom + už nájdete pridávanie wallpostov, stories a aj Reels.
Reels však Instagram tlačí, ako sa len dá, a preto sa dostal už aj na základnú plochu. Okrem toho tam pribudol priamy odklik na shop, čo je ďalší dôkaz toho, ako to Instagram s nakupovaním v rámci platformy myslí vážne.
Instagram testuje nové FAQ
Podobne ako na Messengeri bude možné aj na IG nastaviť 4 FAQs, na ktoré používateľ hneď dostane odpoveď.
Hodí sa napr. pri otázke na otváracie hodiny, prípadne polohu rôznych prevádzok.
Alebo na to, aby ste napísali, že NIE, NÁŠ VÝROBOK NESPÔSOBUJE COVID. 🙂
Instagram goes Google search
Vyhľadávanie cez #hashtagy doplní na IG vyhľadávanie cez kľúčové slová.
Takže to bude rovnaké ako na Googli – relevantný obsah by vám malo nájsť aj bez toho, aby niekto použil pri konkrétnej veci ten konkrétny obsah.
…možno sa tak zbavíme aj 25 hashtagov pod každým postom od influencerov.
Reakcie na stories po novom
Instagram si uvedomil, že posielať reakciu na stories cez direct nie je ten najlepší nápad na svete.
A tak pripravuje vylepšenie. Ešte nevieme, ako presne bude vyzerať, no reakcie sa budú posielať osobitne. Možno nejako takto:
https://twitter.com/i/status/1323778263563575298
YOUTUBE
6 vecí, ktoré sme vybrali z jesenných webinárov od Google:
1. YouTube rozsiruje zásah pri TV kampani o 22%
Ked sa namieša telka + YouTube, znamená to (v ČR) v priemere o 22% vyšší zásah oproti situácii, keď sa video pustí len v telke. Čím mladšia je cieľovka, tým vyšší zásah navyše tam je.
2. Audiospoty na YouTube
Reklamná novinka: YouTube bude mať audioreklamu. Tú bude púšťať ľuďom, ktorí počúvajú hudbu a majú YouTube „len“ na pozadí.
3. Slovensko je o 5% pred Českom
O 5% väčší zásah na mobile, o 5% viac strávaného času. Ľudia z Google to vysvetľujú tým, že Slováci sa adaptujú na technológie rýchlejšie ako bratia Česi.
A ešte zaujímavosť k tomu: Globálne strávia ľudia 70% času strávia sledovaním YouTube na mobile.
4. Brightness matters
Pozor na tmavú vizualitu, kým na Smart TV to vidno super, na mobile je problém, ak je to veľmi tmavé.
5. TRPs v Reach Planneri
Metrika známa z TV je už aj na YouTube (zatiaľ len v ČR).
Čo to znamená? Že budeme môcť nastavovať reklamu nielen podľa budgetu, ale podľa toho, koľko TRPov (Target Rating Points) chceme získať.
Vysvetlenie, čo je to GRP a TRP a aký je medzi nimi vzťah, nájdete na tomto linku.
6. Na veľkosti záleží
Pozrite si vaše video na mobile, aby ste videli, či sa text dá nejako prečítať. Jednou z najväčších chýb kreatívcov je príprava kreatívy pre desktopový fullscreen.
OSTATNÉ SOCIÁLNE SIETE
Twitter má stories! Teda Fleets.
Rovnako ako na Instagrame miznú po 24 hodinách a rovnako ako na IG sa tam dajú pridávať fotky aj videá.
Twitter tvrdí, že Fleets (ako ich nazval) sú odpoveďou na to, že používatelia často nechávali svoje tweety v draftoch a miznúce Fleets by mohli byť tým správnym formátom, pretože za content, ktorý zmizne za 24 hodín sa už nebudú hanbiť.
Nie, so Stories nekončíme. Bude ich mať aj Spotify.
Fungovať by to malo tak, že napr. pri vyhľadávaní vianočných pesničiek vám ponúkne stories, kde hudobníci hovoria o tom, ktoré sú ich najobľúbenejšie.
Rozhranie vyzerá ako totálny copy+paste z Instagrame (teda Snapchatu) a funguje zatiaľ len vybraným userom.
TikTok bude varovať pred blikajúcim contentom
TikTok je niekedy vizuálny šok sám o sebe, no epileptici to mali ešte horšie. Práve preto budú môcť skipnúť takéto videá a aj v budúcnosti by sa im už nemali zobrazovať.
Ak by náhodou na zamedzenie týchto videí klikli omylom , vedia si to v nastaveniach vrátiť späť.
WhatsApp pridáva do chatu shopping button
Aj WhatsApp si chce v rámci e-commerce uhrzynuť svoj kus koláča. Namiesto tlačidla pre hlasové hovory tak v aplikácii po novom nájdete button, ktorý vás pošle do shopu.
Teda, za predpokladu, že daná firma disponuje produktovým katalógom.
BTW: WhatsApp aktuálne posiela už 100 miliárd správ denne.
Ďakujeme, vidíme sa aj v roku 2021!
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>
Do domčeka na Devíne hľadáme nového člena tímu - Junior Full-Stack Developera, čo sa rád učí novým skills a nebojí sa nových výziev - možno si to práve ty!