Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

DECEMBROVÝ TRIADWATCH

Vitajte pri posledných social media novinkách v tomto, ehm, veľmi pamätnom roku. Máme niečo z každej platformy, nechýba pridávanie Stories kade-tade tým najmenej logickým spôsobom, tak sa pohodlne usaďte, začíname.

A ak by ste uprednostnili počúvanie pred čítaním, máme samozrejme novinky aj vo forme podcastu:

 

FACEBOOK

FB a IG bojujú proti hoaxom, časť 1488.

Ale teraz naozaj. Facebook na svojej základnej platforme a tiež na Instagrame počas amerických volieb ľudí vyzýval, aby si pozreli adekvátne a teda oficiálne info predtým, než budú niečo (ehm, Trumpove fake news) zdieľať.

Naozaj tak bojoval proti hoaxom, čo avizuje už roky, no väčšinou zostáva len pri teoretizovaní. Len tak ďalej, Facebook…

 

Messenger a Instagram
s
miznucími správami

Ak chcete, aby po vašej konverzácii nezostali stopy, Messenger a Instagram Direct vám ponúkajú režim miznúcich správ (Vanish mode).

Tie zmiznú po tom, čo si správy prečítate a odídte z konverzácie. Stačí, ak si v Messengri alebo na IG v danej konverzácii swajpnete nahor a tento režim aktivujete.

Stav objednávky do Messengra

Prepojenie objednávkového systému e-shopu s Messengrom nie je žiadnou čerstvou novinkou, no s jej uvedením do praxe sa značky až tak neponáhľali. Obzvlášť na Slovensku.

Od jesene ho začal využíva napr. Martinus, čím potvrdil pozíciu early adoptera v tejto oblasti. To všetko aj s odklikmi na platbu, navigáciu do predajne a bližším infom.

INSTAGRAM

Instagram pridal Reels a shopping na homepage

Asi ste si všimli, že základne rozhranie Instagramu sa (opäť) zmenilo. Hore pod znakom + už nájdete pridávanie wallpostov, stories a aj Reels.

Reels však Instagram tlačí, ako sa len dá, a preto sa dostal už aj na základnú plochu. Okrem toho tam pribudol priamy odklik na shop, čo je ďalší dôkaz toho, ako to Instagram s nakupovaním v rámci platformy myslí vážne.

 

Instagram testuje nové FAQ

Podobne ako na Messengeri bude možné aj na IG nastaviť 4 FAQs, na ktoré používateľ hneď dostane odpoveď.

Hodí sa napr. pri otázke na otváracie hodiny, prípadne polohu rôznych prevádzok.

Alebo na to, aby ste napísali, že NIE, NÁŠ VÝROBOK NESPÔSOBUJE COVID. 🙂

 

Instagram goes Google search

Vyhľadávanie cez #hashtagy doplní na IG vyhľadávanie cez kľúčové slová.

Takže to bude rovnaké ako na Googli – relevantný obsah by vám malo nájsť aj bez toho, aby niekto použil pri konkrétnej veci ten konkrétny obsah.

…možno sa tak zbavíme aj 25 hashtagov pod každým postom od influencerov.

Reakcie na stories po novom

Instagram si uvedomil, že posielať reakciu na stories cez direct nie je ten najlepší nápad na svete.

A tak pripravuje vylepšenie. Ešte nevieme, ako presne bude vyzerať, no reakcie sa budú posielať osobitne. Možno nejako takto:

https://twitter.com/i/status/1323778263563575298

 

YOUTUBE

6 vecí, ktoré sme vybrali z jesenných webinárov od Google:

 

1. YouTube rozsiruje zásah pri TV kampani o 22%

Ked sa namieša telka + YouTube, znamená to (v ČR) v priemere o 22% vyšší zásah oproti situácii, keď sa video pustí len v telke. Čím mladšia je cieľovka, tým vyšší zásah navyše tam je.

 

2. Audiospoty na YouTube

Reklamná novinka: YouTube bude mať audioreklamu. Tú bude púšťať ľuďom, ktorí počúvajú hudbu a majú YouTube „len“ na pozadí.

3. Slovensko je o 5% pred Českom

O 5% väčší zásah na mobile, o 5% viac strávaného času. Ľudia z Google to vysvetľujú tým, že Slováci sa adaptujú na technológie rýchlejšie ako bratia Česi.

A ešte zaujímavosť k tomu: Globálne strávia ľudia 70% času strávia sledovaním YouTube na mobile.

 

4. Brightness matters

Pozor na tmavú vizualitu, kým na Smart TV to vidno super, na mobile je problém, ak je to veľmi tmavé.

5. TRPs v Reach Planneri

Metrika známa z TV je už aj na YouTube (zatiaľ len v ČR).

Čo to znamená? Že budeme môcť nastavovať reklamu nielen podľa budgetu, ale podľa toho, koľko TRPov (Target Rating Points) chceme získať.

Vysvetlenie, čo je to GRP a TRP a aký je medzi nimi vzťah, nájdete na tomto linku. 

6. Na veľkosti záleží

Pozrite si vaše video na mobile, aby ste videli, či sa text dá nejako prečítať. Jednou z najväčších chýb kreatívcov je príprava kreatívy pre desktopový fullscreen.

OSTATNÉ SOCIÁLNE SIETE

Twitter má stories! Teda Fleets.  

Rovnako ako na Instagrame miznú po 24 hodinách a rovnako ako na IG sa tam dajú pridávať fotky aj videá.

Twitter tvrdí, že Fleets (ako ich nazval) sú odpoveďou na to, že používatelia často nechávali svoje tweety v draftoch a miznúce Fleets by mohli byť tým správnym formátom, pretože za content, ktorý zmizne za 24 hodín sa už nebudú hanbiť.

Nie, so Stories nekončíme. Bude ich mať aj Spotify.

 

Fungovať by to malo tak, že napr. pri vyhľadávaní vianočných pesničiek vám ponúkne stories, kde hudobníci hovoria o tom, ktoré sú ich najobľúbenejšie.

Rozhranie vyzerá ako totálny copy+paste z Instagrame (teda Snapchatu) a funguje zatiaľ len vybraným userom.

TikTok bude varovať pred blikajúcim contentom

TikTok je niekedy vizuálny šok sám o sebe, no epileptici to mali ešte horšie. Práve preto budú môcť skipnúť takéto videá a aj v budúcnosti by sa im už nemali zobrazovať.

Ak by náhodou na zamedzenie týchto videí klikli omylom , vedia si to v nastaveniach vrátiť späť.

WhatsApp pridáva do chatu shopping button

Aj WhatsApp si chce v rámci e-commerce uhrzynuť svoj kus koláča. Namiesto tlačidla pre hlasové hovory tak v aplikácii po novom nájdete button, ktorý vás pošle do shopu.

Teda, za predpokladu, že daná firma disponuje produktovým katalógom.

BTW: WhatsApp aktuálne posiela už 100 miliárd správ denne.

 

Ďakujeme, vidíme sa aj v roku 2021!

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám