Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

AUGUSTOVÝ TRIADWATCH

Leto je síce v polovici, no náš augustový TRIAD WATCH rozhodne nie je polovičný, ale plný zaujímavých noviniek zo sveta sociálnych sietí. Aktuality využijete či už ako používateľ, kreatívec alebo marketér. Nechce sa vám čítať? Nevadí. Pustite nás do uší:

Facebook

Kampaňový generátor

Facebook chce pomôcť firmám novým nástrojom. Nájdete v ňom už pripravené assety, rôzne nápady a zdroje, z ktorých môžete čerpať a ktoré sú šité na mieru pre vašu firmu.

Nástroj ponúka tri rôzne sekcie:

  • Campaign Ideas
  • Data and Insights
  • Resources

Môžete ich rovno použiť alebo sa nimi aspoň inšpirovať. Obsahuje aj „Organic post pack“, ktorý viete rovno použiť na svojej stránke. Dá sa predpokladať, že firmy nebudú chcieť využívať tie isté posty ako ostatní, avšak tento tool vám vie minimálne ukázať, ako na to. Celkom šikovné pre malé firmy, ktoré si takýto obsah nevedia samé vytvoriť.

Olympijské hry na Facebooku

Facebook dáva používateľom priestor vychutnať si hry aj na svojej platforme. Okrem špeciálnych AR filtrov nájdete na Facebooku aj novinku Games Hub. Obsahuje aktuálne novinky z Tokia, prehľad jednotlivých športov a tímov, zaujímavé informácie z histórie hier a tiež posty vašich priateľov alebo stránok, ktoré sledujete a ktoré by vás mohli zaujímať.

Online sebaobrana

Facebook bude ponúkať niekoľko online kurzov, na ktorých ženám vysvetlí, ako používať jednotlivé nástroje na platforme tak, aby sa tam cítili bezpečne.

Kurzy budú prebiehať v rôznych dátumoch a časoch, aby sa na ne prihlásilo čo najviac žien, ktorým by pomohli.

Prihlásiť sa alebo prečítať si viac môžete tu.

INSTAGRAM

Koncepty sú tu!

Toľko sa o tom hovorilo a konečne sme sa ich dočkali!

Na Instagrame si už môžeme uložiť storku do konceptov a dokončiť ju neskôr. V čom je to super?
Posielate náhľady klientovi? Uložte, odošlite, upravte podľa pripomienok a už nemusíte vytvárať storky nanovo.
Postujete storky o 5 ráno? Super, Tak si ich nachystajte dopredu a zdriemnite si o 5 minút dlhšie. EAAAAASY
(Až na to, že to ešte nejde úplne všetkým používateľom na všetkých účtoch.)

Colab option

Spojte sa a buďte komunita! (Alebo len majte lepší engagement!) 😀

V UK a Indii už testujú ‚Collab‘ option pre tých, ktorí chcú tvoriť spoločné posty. Čo sa týka bežných smrteľníkov, majú tak lepšie tvoriť komunitu, čo sa týka značiek a influencerov, môžu sa takto spájať v rôznych spoluprácach a dosahovať lepší engagement.

Preklad v storkách

Na Instagrame ste si mohli posledné dni všimnúť, že vám stories ponúkajú aj preklad zahraničného textu.

Ak nerozumiete, stačí kliknúť na zobraziť preklad a je to. Čo sa týka audia, tam zatiaľ ešte nie sme, ale texty v storkách prekladá Instagram už do 90tich jazykov.

Nemusíte zatvárať oči

Ak nie ste fanúšikom citlivého obsahu na Instagrame, môžete si účet nastaviť tak, aby vám ho zobrazovalo menej alebo úplné minimum.

Nástroj sa volá ‚Sensitive Content Control‘ a ponúka tri rôzne nastavenia, podľa ktorých vám bude takýto obsah odfiltrovaný.

Instagram aj doteraz dohliadal na to, aké príspevky postujete a nedovolil vám pridávať príliš sexuálny alebo násilný content. Je ale možné, že sa k vám aj tak dostal content, ktorý tieto črty má a môže vás pobúriť. Pre takých z vás je tu práve toto nastavenie.

TikTok

Spark Ad

TikTok prináša nový tip reklamy ‘Spark AD’, ktorá môže boostovať už fungujúci obsah.

Nemyslíme tým typický boosting ala vytvorím video a potom ho zasponzorujem. Ide skôr o tvorcov, ktorí nejakým spôsobom promovali vašu značku. Video sa vám možno páči a chceli by ste ho použiť ako reklamu. Takto ho jednoducho môžete použiť viacerými spôsobmi – napríklad ho zviditeľniť alebo si ho pridať do feedu. Takýmto spôsobom viete narábať s obsahom, ktorý na TikToku už funguje a ktorý je populárny aj cez menej známe osobnosti.

Caseky tu!

Novinky v LIVE STREAMOCH

Live streamy na Tiktoku si už viete aj naplánovať dopredu a odpromovať. Používatelia, ktorí sa chcú Live streamu zúčastniť, sa môžu registrovať alebo si zapnúť upozornenie, aby ho nezmeškali.

Na to, aby ste mohli streamovať, potrebujete 1 000 followerov. Ak máte nad 5 000, môžete si niekoho pozvať ako hosťa.

Ponúkajú tiež lepšiu prácu s otázkami v live streame a plánujú spustiť nakupovanie, ktoré doteraz testovali s veľkými značkami. Zatiaľ je to ešte stále v testovacej fáze.

 

Higher emotional response

Nový výskum ukázal, že ľudia lepšie vnímajú reklamy na TikToku, aj si ich lepšie zapamätajú.

Dokonca lepšie ako reklamy z televízie. Zistili tiež, že ľudia sú oveľa ochotnejší nakupovať na základe odporúčaní. Je to kvôli tomu, že reklamy sú prispôsobené tiktokom, sú ich súčasťou a nenarúšajú ich = ”Don’t make Ads. Make TikToks.” Zároveň vedia reklamy lepšie cieliť – vraj preto, lebo na displeji vidíte len 1 konkrétne video, kdežto napríklad na FB sa vám zobrazuje niekoľko rozličných postov/reklám naraz.

YOUTUBE

Live stream shopping

Na TikToku ste mohli vidieť, ako sa dá nerušene nakupovať, zatiaľ čo sledujete LIVE stream. Niečo podobné začať testovať aj YouTube.

Beta-testovanie prebiehalo na účtoch, ktoré si tento test vyžiadali. Na LIVE streamoch ponúkali vybrané produkty, ktoré ste si mohli prehliadnuť bez toho, aby ste stream vypínali.

YouTube chce podporiť product discovery na stránke. Je to pochopiteľné, kedže 33 % ľudí tvrdí, že si produkt kúpili preto, že ho videli na YouTube. Navyše počet ‚Sale‘ videí za minulý rok stúpol o 400 %. To už je čo povedať.

Bolo toho dosť, čo? Teraz si na chvíľočku vydýchnite, kým prídeme s ďalšími novinkami 🙂 A ak nevydychujete, prečítajte si ďalší z našich Triad článkov.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Globálne projekty potrebujú zmanažovať! Posielaj CV >>

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>