Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Augustový TRIADWATCH 🏄

Sociálne siete si nedali pokoja ani v prázdninovom mesiaci august, a preto si dáme malú rekapituláciu o tom, čo nové na svete, no nebude to repete.

Plánovanie postov v skupinách

Niektoré veci v živote jednoducho nenaplánuješ, ale príspevky vo Facebook skupinách po novom už hej. Určite chceš, aby v tvojich spriaznených skupinách prekvitala vrava a tvoje super myšlienky nezostali zabudnuté v časopriestore.

Post si teraz môžeš pekne naplánovať na presný čas (30 minút až 1 mesiac od vytvorenia), a nemusíš ho tak publikovať iba realtime.
Veď slovíčko hneď a asap nám aj tak všetkým naháňa husiu kožu.

 

Sponzorované GIFká

Keďže kraľovanie GIFiek internetovému svetu emócií naberá na intenzite, tak aj populárna GIF search engine Giphy plánuje vybúchať nejaké tie groše zo sveta marketingu a spustiť testovanie sponzorovaných gifiek.

Keďže GIFká sú väčšinou spojené s určitou akciu alebo emóciou, tak v praxi to znamená, že napr. pri hľadanom výraze „na zdravie“, môžeš používateľovi podsunúť content dvoch štrngajúcich krígľov práve tvojho pivného klienta. Milé, nie?

Animované komentáre

Niekedy poteší aj úplná maličkosť a Facebook o tom vie svoje. Je to prípad aj tzv. „trigger words“, medzi ktoré patrí napr. congrats či xoxo, ktorými po kliknutí v komentároch spustia animovaný ohňostroj plný ňuňu kresleniek. Funguje to, veď vyskúšajte v komentári niekomu napísať „gratulujem“!

Nová profilová fotka

Okienko drobných estetických zákrokov pokračuje. Tentokrát si Facebook zobral na paškál profilovú fotku. Profilový obrázok na timeline a v newsfeede je po novom okrúhly.

Pod cover fotkou/videom ostavá fotka v tvare štvorca.

Messenger štatistiky

Facebook Analytics má nový upgrade, ktorý umožňuje značkám monitorovať, ako dobre interagujú so svojimi zákaznikmi cez Messenger, a lepšie ich tak viesť cez konverzný lievik.

Nové metriky zahŕňajú údaje o nových, prebiehajúcich ako aj uskutočnených konverzáciách. Tak otváraj analytiku a buď múdrejší o ďalšie infošky o tvojej značke!

 

Website Speed a FB algoritmus

Facebook sa stále snaží zvyšovať návykovosť a zlepšovať používateľský zážitok s jeho obsahom. Preto si v rámci news feed algoritmu tentokrát posvieti na rýchlosť stránky – čiže koľko trvá, kým sa používateľovi načíta obsah webu. Vychádzajú z údaju, že až 40% používateľov webstránku zavrie, ak čaká na jej načítanie viac ako 3 sekundy.

 

 

FB tak chce podporiť vlastné formáty ako je Canvas alebo Instant Articles, ktoré tak používateľa udržia v domácom väzení a bezpečí jeho Facebook izbičky.

Facebook Watch

YouTube, watch your ass! Facebook spúšťa platformu Watch. Vidina je priniesť konkurenciu YouTube a podobne ako pri predchádzajúcej novinke, udržať tak používateľa v teple domova. Ponuka má byť ušitá na mieru každému jednému užívateľovi a tlačená cez sekcie ako “Najdiskutovanejšie”, “Čo sledujú priatelia” a podobne…

 

V pláne je aj stabilný obsah ako sú športové prenosy, edukatívny content z dielne National Geographic a iné namotávky. V ideálnom svete si Facebook predstavuje, že platforma Watch chytí na med aj zabehnutých streamujúcich youtuberov.

Pá Pá Global Pages

V roku 2012 Facebook predstavil Global pages, ktoré umožňovali správu značky viacerých krajín pod jednou stránkou. Teraz je však tomu koniec.
Neplatia ani slová starej slovenskej superstarovskej odrhovačky, že kde sa niečo končí, tak niečo nové sa začína. Staré Global Pages ostávajú, nové však už nevzniknú.

Facebook ponúka viaceré kostrbaté alternatívy a riešenia, medzi ktorými sú napríklad nastavenia viacjazyčných príspevkov, viditeľnosť príspevku či územné obmedzenie.

Blokovanie reklamy

Zvykol si svojej značke zaboostovať Facebook note alebo novú vyfachanú profilovku? Tak promo tohto typu sa stáva vecou minulou, spolu s ďalšími 15-timi reklamnými formátmi, ktoré Facebook vyhodnotil ako málo efektívne.

360° v appke

Aby sme nefňukali, že nám Fejsbučík viac beria ako dáva, tak si povieme aj milšiu správu. Keďže 360° fotky sú pastvou pre oči a News feed má byť jeho galériou, Facebook nám umožňil zhotovovať 360-ky už aj rovno pomocou appky. Fotku si môžete zoomovať, tagnúť priateľov alebo si ju rovno nastaviť ako cover fotku.

Brands v Camera Effects

Keďže radi surfujeme na vlne dobrých správ, máme tu novinku ktorá poteší nejedného social media brand managera.

Kamera efekty fungujú na FB už nejaký ten piatok, ale Facebook až teraz poľavil na svojich prísnych pravidlách. Skvelou správou preto je, že už aj značky tak budú môcť používať svoje logá a watermarks v efektoch produkovaných pre Frame a AR Studio.

Je to zaujímavá novinka, ktorá značke dovolí dostávať sa do povedomia používateľov aj prostredníctvom chytľavého „ephemeral contentu“, na ktorom používateľov baví jeho pominuteľnosť.

Pozor na Shadowban

S rastúcou popularitou sa Instagram snaží filtrovať účty, ktoré nie sú v súlade s jeho pravidlami.

Ide o to, aby business profily nepoužívali programy, ktoré umelo naháňajú followerov a srdiečka. Ak Instagram upodozrieva tvoju stránku z podobných praktík, tak účet proste zneviditeľní a obsah sa tak bude zobrazovať už len existujúcim followerom.

Čo to znamená v praxi? Nepoužívajte stále rovnaké #, pretože Instagram si môže myslieť, že sú roboticky vygenerované.
Tak isto si treba dávať bacha na hashtagy, ktoré už pán policajt Instagram zabanoval.

Boost albumov

Tramtaradáá dadáááá! Konečne sme sa dočkali! Instagram povolil promo albumov priamo cez svoju mobilnú appku. Klikneš jednoducho na button a boostovačka môže začať.

Ešte jeden malý detail. Pozor na poradie fotiek! V appke si pri boostovaní nemôžeš zakliknúť, aby sa automaticky nemenilo zoradenie v albume, podľa najlepšie performujúcej fotky. Treba si na to posvietiť v Ads Manageri.

Stories na desktop

Instagram testuje featurku, že používatelia budú môcť vidieť stories aj na desktopovej verzii Instagramu. Čoskoro vypustí von dokonca aj mobilný web pre tých, ktorí sa chcú so stories viac vyhrať a trávia s úpravami dlhší čas, ako sú napríklad profesionálni fotografi, marketéri a pod.

 

Za slnečný pretancovaný festivalový mesiac august by to mohlo byť asi aj všetko. Tak internetovému social svetu trikrát hurá a keby niečo, píšte, oslovte nás na ulici alebo zoberte rovno na pivko. Radi pomôžeme, prediskutujeme, posunieme spolu social media svet vpred.

Zas raz o mesiac! 🙂

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám