Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Čo nám prezradili ľudia z Facebooku?

Facebook má už niekoľko rokov platformu – FB Blueprint – sériu múdrych článkov a testov, ktoré vás prevedú reklamnými zákutiami Facebooku a Instagramu. Blueprint Live je súčasťou vzdelávania ako workshop, kde je teória obohatená o praktickú časť, kde priamo počas dňa pracujete na briefe od klienta, v krátkosti ho odprezentujete človeku z Facebooku a dostanete real time feedback. Najs!

Tento rok Blueprint Live trval 3 dni, ktoré sa delili na:

  • Media Buying
  • Media Planning
  • Creative

Obtiažnosťou je tento workshopík postavený pre šikovného, pokojne aj juniornejšieho marketéra, ktorý ocení, že si zopakuje základy, ale zároveň vie samostatne rozmýšľať a nezaskočia ho úlohy z briefu. Teória a vypĺňanie zadania sa striedajú veľmi premyslene, takže vždy keď si nebudete vedieť dať rady, stačí si otvoriť guide a pozrieť si, čo ste si za poslednú hodinu prešli. Ale prosím, keď budú chcieť od vás out of box riešenie, nepýtajte sa, či môžete použiť Google analytics. Ste predsa na Facebook workshope! 🙄

Kudos prednášajúcemu, ktorý nám zvládol pútavo prednášať celé tri dni. Ideálne je, ak na každý workshop pošlete iného človeka či tím ľudí, keďže teória sa veľmi prelína. Briefy sa fokusovali na globálny problém o udržateľnosti a ohľaduplnosti k prírode, čo je smer, ktorým sa snažia uberať aj viaceré uvedomelé značky.

Poďme na to najdôležitejšie – Facebook insighty.

🔥 tips 

Stories sú na vzostupe. Spoločne na FB aj IG sa ich vypostuje miliarda denne. Facebook sa snaží stále prinášať nové fíčurky do tých na FB, nakoľko sa tešia stále menšej obľube ako tie instagramové.

Private messages so značkami. V duchu hesla z F8 – private, bol spomínaný nárast súkromných správ značiek so zákazníkom. Dôraz treba klásť na priateľský tón, aby komunikácia pekne zapadla medzi casual správy s kamošmi.

Machine learning – čaká nás život ako v Black mirror? Facebook tvrdí, že budúcnosť je založená na automatizácii procesov, ktoré nám budú šetriť čas a tiež aj presnejšie optimalizovať naše kampane, zatiaľ čo my sa sústredíme na stratégiu či kreatívu. Od februára bude povinné aj využívanie Campaign budget optimization, čo je prelievanie budgetu medzi ad setmi tak, aby dosiahli najlepšie výsledky a nemuseli sme ich ručne optimalizovať.

Thru play je optimalizácia na 15 sekundové video views, ktorá nahradila 10 sekundové videnia. Vyhnite sa postovaniu zbytočne dlhých videí (tie si nechajte na ehm ehm Youtube) a radšej zostrihajte message do 15 sekúnd, nech sa nemusíte pozerať na to, ako vám po 3 sekundách krivka dopozerania klesne do Mariánskej priekopy. Ako príklad zábavného videa sme si pozreli #SquattyPotty, ktoré sa uživí aj v plnej dĺžke, vďaka svojej bizarnosti.

 

 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.