Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Budúcnosť na Facebooku začala včera

Prvotná horúčka z dychberúcich noviniek, ktoré Facebook na F8-čke predstavil, sa zrazila. Život sa vrátil do starých koľají generickej tvorby content plánov, odpovedania na nenávistné komentáre a mesačného reportingu. Ľudze! Naozaj sme sa nič nenaučili?! Však zmeny treba zneužiť, kým sú ešte teplé.

Live streaming

Live streaming nie je jednou z tých noviniek, ktorá nás posadila na zadok. Práve naopak, niekto si myslí, že Facebook s tým prišiel dosť neskoro. Čo ale Facebook dokázal, je dostať Live streaming do Mainstreamu (pun intended). Takže prečo je to pre značky zaujímavé? Poďme pekne od začiatku.

 

  • Obohatí to content, čo sa zdá ako malá pridaná hodnota, ale nie je. Postovať to isté len s malými zmenami je pohodlné, ale nie udržateľné.
  • Produkcia môže byť budget-friendly. Facebook dovoľuje streamovať iba z mobilov, čiže nie že nemusíme používať strašnú techniku, ale nemôžeme.
  • Zvýši engagement. Tento buzzword má to najlepšie za sebou. Už nie je in, ale stále je bohužiaľ veľmi relevantný. A Live streaming ťahá engagement lepšie ako IVECO Stralis Hi-way (neplatená reklama).
  • Autentickosť. Keď už sme pri tých buzzwordoch, tak tento je momentálne najviac hot! Všetko musí byť autentické, aby fungovalo. A medzi všetkými inými typmi obsahu, Live video je z očividných dôvodov číslo jeden!

Úplne najlepšie na tom je, že Facebook nám celé Live API dáva voľne k dispozícii a môžeme sa na ňom vyhrať ako chceme. Možnosti sú nekonečné!

Tým, že Live stream na Facebooku je ešte stále v plienkach, neviem vás ohúriť strašnými case videami. Čo vám ale ukázať viem, sú super využitia Live streamingu z iných platforiem ako Periscope alebo Twitch.

Mr Robot je americký seriál o schizofrenickom programátorovi, ktorý sa hrá na hrdinu a jeho hlavnou úlohou je zmazať 70% celosvetového dlhu. Tak niečo podobné urobili aj naozaj a ovládli Twitch, kde live rozdávali peniaze. Motivátor jak oči.

Alebo čo takto prvý Live streamovaný let od Turkish airlines? Jasné, že aj to máme!

A predsa len jedna kreatívna múza Facebook Live streamu – melón. Melón, čo znemožnil prácu trom štvrtinám Triadu, lebo sme museli sledovať vybuchujúci melón. Prikladám celé video, no nastavené na tú najlepšiu časť!

Toto video bolo zatiaľ najpopulárnejšie Live video na Facebooku s viac ako 800 000 divákmi, z čoho 350 000 postlo minimálne jeden komentár. Momentálne má toto video na Facebooku cez 10 miliónov pozretí.

Virtuálna realita

Bludy? Slepá ulička? Vrtochy miliardára? Nie úplne!

Virtuálna realita (ďalej virťoška) je tak blízko každodennej reality, že ju počujeme klopať na dvere. Sme na ňu pripravení? Cítime vzrušenie či rozhorčenie? A to je vlastne jedno, čo cítime. Dôležité je, ako sa na virťošku pripravíme.

Jedna z vecí, čo každému hneď napadne pri virtuálnej realite, je “Na to ja nebudem mať peniaze!”. Človek si však neuvedomuje, že VR sety sa dajú zohnať lacnejšie ako kvalitné slúchadlá. Napríklad taký 15 eurový Google Cradboard vôbec nie je zlá cesta ako sa zoznámiť s virtuálnou realitou. A pre nenáročných je tu samozrejme funkčný ripoff, ktorý na Alibabe zoženiete za necelé 2 eurá.

Prečo ešte nemáš svoj VR set?

360° videá a fotky sú akýmsi základom virtuálnej reality. Preto sa aj veľa brandom nechce ísť do takýchto projektov, pretože si myslia, že na to nemajú peniaze. To bol pádny argument pred rokom. Teraz je už toľko možností, že pre firmu, ktorá takúto produkciu berie vážne, nemôžu byť peniaze problém. Takéto kamery sa dajú totiž zohnať od 3 kíl vyššie.

Myslieť si, že na kampane využívajúce virtuálnu realitu je moc skoro, môže stáť značku strašne veľa. V týchto nových veciach totiž treba čas na to, prísť s niečím zmysluplným. A potom, keď to bude aktuálne, bude konkurencia plne pripravená vypustiť najväčšiu virtuálnu šupu, zatiaľ čo iní budú len na začiatkoch brainstormingov.

360 stupňové všetko

360° content nie je iba záležitosť virtuálnej reality. Takéto fotky a videá vieme vužiť aj inde ako vo virťoške. Facebook sám na F8 povedal, že je to ďalší krok v tvorbe spomienok. Slová prešli do fotiek. Fotky prešli do videí a videá sa pomaly menia na 360° spomienky. A na robenie spomienok treba poriadny hardvér!

Ten, ako som už spomínal, začína niekde na 300 eurách pre domáce účely a nenáročnú tvorbu.

Sú tu samozrejme ešte iné možnosti, drahšie možnosti, ktoré sú ale neporovnateľne kvalitnejšie ako ich lacné náhrady (obviously duuuh). Aj Facebook si jednu kamerku urobil. Nie je síce na predaj, ale plány ako si ju urobiť, sú každému voľne dostupné. Problém je, že aj keď plán na výrobu takejto kamery máme, materiál samotný vychádza na cca 30 000 dolárov. Kamera sa volá Surround 360 a všetko o nej nájdete na jej stránke.

Surround 360 – kamerka za facku

Messenger boti

Viac omieľaná téma ako Šuvadovej nový videoblog (latka nie je nastavená moc vysoko). Messenger boti sú vec, na ktorú sa aj tešíme a aj sa jej trochu stránime. Pre tých, ktorí sa teraz zobudili zo zimného spánku digitálneho sveta: Messenger boti automatizujú jednoduchú komunikáciu značky s userom. Dovolenkové portály môžu predávať cez Messenger zájazdy, letecké spoločnosti dovoľujú ľuďom urobiť check-in priamo v Messengeri, spravodajské portály vám denne hádžu do správy tie najhorúcejšie novinky. Pri tom môžu využívať:

  • buttony
  • carousel
  • obrázky a videá
  • platobné brány
  • a veľa iných

V čom je najväčšia pridaná hodnota takýchto botov? Prečo sú pre značky zaujímavé?

Ponúkajú autentický obsah

Bot odpovie na to, čo sa človek pýta. V personalizácii odpovedí sa medze nekladú. Kto má veľa času na programovanie, ten to bude mať premakanejšie.

Zábava

Boti sú novinka. Ľudí to na začiatku nebude až tak zaujímať z dlhodobého, funkčného hľadiska, ale z aktuálneho pohľadu, keď sa do bota dostanú. A tam im vieme ponúknuť srandu, zábavu. Či už v podobe hier alebo vtipných odpovedí, zábave sa medze tiež nekladú.

Neprekonateľný zákaznícky servis

Predstavte si službu, ktorá vám hneď odpovie na vašu otázku. Táto služba existuje pri mnohých značkách, ale stále funguje na tom istom princípe. Odpovedá vám človek sediaci na helpdesku. Neefektívne z obidvoch strán, pretože celý proces by mohol byť oveľa jednoduchší. Preto sa dá veľa procesov a otázok automatizovať.

Krok bližšie ku konverzii 

Pretože odpovede na všetky otázky sa zozbieravajú, po dostatočne veľkej vzorke vieme z odpovedí vyvodiť závery. A na základe týchto záverov vieme upraviť cestu, akou by user mal dokončiť konverziu.

Exkluzivita 

Bod, ktorý je pravdepodobne aplikovateľný len v zrode Messenger botov. Ale teraz, keď je celosvetovo dostupných iba zopár botov, je každý nový exkluzívny. Je fajn byť medzi prvými na Slovensku. Ale byť medzi prvými na svete má oveľa väčšiu váhu.

Ako sa hovorí, netreba zaspať na vavrínoch. Pretože máme všetko k tomu, aby sme držali s Facebookom krok, tak prečo ostať vo svojej pohodlnej bubline zabehnutých procesov. A to je moment, kde sa delí dobrá správa sociálnych sietí a iba správa sociálnych sietí.

Holub už toho nahrkútal dosť. Idem sa nazobať. Hrkú.

P.S.: Hľadáme k nám socíka, ktorý práve takéto bomby bude s nami robiť. Tak makaj posielať prihlášku na http://triad.sk/jobs.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám