| Vlado Kurek
Svet reklamy sa stále točí
Pred pár dňami sa odovzdávali Zlaté klince, čím sa symbolicky ukončil kreatívny rok v marketingu. Lenže v reklame sa kolieska neustále točia. Možno až prirýchlo, ako som spomínal naposledy. A hoci september patrí radosti z piatich klincov, v tom istom mesiaci sme stihli dať von týchto päť zaujímavých spotov. Pozrite sa na ne.
Nikdy neviete kedy
Pre nášho klienta Novartis sme spustili televíznu kampaň venovanú zvýšeniu pozornosti pred infarktom myokardu. Vieme o ňom všetci, no často o ňom vieme viac mýtov než reálnych faktov. Čo ho spôsobuje a ako sa prejavuje? Jeho nebezpečenstvo je práve v tom, že sa nijako vopred nehlási. Nemá žiadne viditeľné príznaky. V jeden okamih vám nič nie je, v druhom ležíte v nemocnici.
Presne to bola naša stratégia a idea: vytiahnuť túto neočakávanosť a motivovať ľudí, aby sledovali to, čo môžu – hladinu svojho LDL cholesterolu. Naším nápadom bolo zorganizovať klasickú hollywoodsku dramaturgiu. Nechať diváka báť sa o hlavného hrdinu – a keď je už všetko okej, nečakane udrieť.
Pozrite si, ako si s tým poradil tým kaskadérov, režisér Jonáš Karásek a produkcia Protos.
Spievate si pesničky nahlas?
Všetci, čo si spievate svoje obľúbené hity, dajte ruku hore. Všetci, myslel som si. Je to našou prirodzenou náturou. Ale všimli ste si, čo sa s vami deje v tom okamihu? Nie? No tak sa pozrite. Zaznamenali sme to spolu s Marekom Partyšom a produkciou Protos. Fotku z titulky urobil Tomáš Pospíchal.
Kampaň „Ľudia sú rádio“ je omnoho väčšia, ako iba TV spot. Má krásny, uletený viuál a silnú digitálno-influencerskú podporu. Vrátim sa však k myšlienke kampane. Veľmi sme sa tešili, že Fun rádio nám dalo dôveru, aby sme oprášili ich imidž rádia, ktoré je hudbou a zábavou zároveň. Vedeli sme, že chceme kampaň o hitoch, ktoré milujeme – a že spôsob, ako ju urobíme, má byť fun.
Naozaj ekologická karta neexistuje
Téma enviro tu bude s nami na dlho – a je to jedine dobre. Situácia si to vyžaduje. VÚB banka pokračuje vo svojej súvislej komunikácii zelených tém ďalšou konkrétnou produktovou inováciou. Prináša na trh plnohodnotnú kreditnú kartu bez plastov. Že taká neexistuje? Dôkaz, a peknú vizuálnu stránku priniesli Maroš Milčík a Reverse.
36 komnát inflácie
Inflácia je slovo, s ktorým sa stretávame stále častejšie. Spolu s VÚB Bankou sme chceli dodať ľuďom nádej, že sa pred ňou dá brániť. Že nemusíme len tak sedieť v kúte a čakať, čo sa stane. Aby sme to vedeli vyrozprávať v najnovšom televíznom spote, vyslali sme Peťu Polnišovú do šaolinského kláštora. Tam podstúpila náročný tréning s miestnymi majstrami bojových umení. Celé to na kameru zdokumentovala produkcia Globe a režisér Karel Janák. Vás čaká omnoho kratšia cesta. Stačí kliknúť na toto video.
Helicopter view
Keď príde na investovanie, dve veci sú pravdou. Je to beh na dlhšiu trať, a zároveň je potrebné mať nadhľad. O to sme sa pokúsili v kampani pre Swiss Life Select. Produkciu mali na starosti Playground13 a réžiu Pepe Erenberger. Mňa osobne baví ten nadhľad, ktorý je prítomný od uhlov kamery cez odkaz až po casting.
Každé jedno z tých natáčaní malo svoje vlastné kúzlo, svoj vlastný príbeh. Preto som rád, že v našom podcaste Marketing bez obalu vznikol samostatný stream s názvom AAA Akcia. Náš Head of Art Peter Baslík v ňom spovedá ľudí z produkcie a vyťahuje na svetlo sveta to, čo sa deje na opačnej strane kamery či fotoaparátu. Ak ste ho ešte nepočuli, určite si podcast pustite.
Začať môžete rovno prvým dielom s Jonášom Karáskom:
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>