| Marika Tisoňová
Znásobí sa odporúčaný obsah na sociálnych sieťach?
Vitajte pri ďalších social media novinkách. Opäť sme sa pozreli na to, ako sa platformy zmenili alebo ešte len zmenia. Všetko sme vám zhrnuli do podcastu, ktorý nájdete tu:
Alebo pokračujte v čítaní článku a zistite, čo je nové.
Priateľský feed
META sa snaží dohnať TikTok nielen na Instagrame, ale aj na Facebooku. Po novom sa inšpirovala feedom, ktorý je na TikToku rozdelený na dve časti – For You a Following.
Aby maximalizoval zábavu na svojej platforme, Mark Zuckerberg predstavil feed rozdelený na „To najlepšie z Facebooku“, čo by vás mohlo zaujímať, a feed, kde uvidíte najnovšie príspevky priateľov či stránok, ktoré sledujete.
Tento odporúčaný obsah by chcela Meta do ďalšieho roka až zdvojnásobiť. Ale počkať, Instagram to s AI, ktoré navrhuje obsah, vidí aktuálne trošku inak. Veď čítajte ďalej…
Music Revenue Sharing Program
Meta sa snaží pomôcť tvorcom používať širšiu škálu hudby vo svojich videoklipoch a zároveň ponúka ďalší zdroj príjmov pre hudobníkov prostredníctvom nového programu zdieľania príjmov z hudby, ktorý tvorcom umožní pridávať licencovanú hudbu do svojho obsahu, pričom držitelia hudobných práv budú môcť vziať percento z akéhokoľvek následne generovaného príjmu z reklamy.
– Iba 60 sekúnd a dlhšie
Pokles METY
Máme tu historicky prvý pokles tržieb, lebo:
- Vojna na Ukrajine
- TikTok valcuje rebríčky
- Dosiahli už vrchol po niekoľkoročnom kraľovaní
A teda chcú:
- Stavať na Metaverse! Ako inak… Vidia v ňom veľký potenciál a aj odlišnosť od iných platforiem.
Reelska
Pokračujeme vo vlne zmien a noviniek v instagramových reels:
Make Instagram Great Again
To si nemyslí len Ms. Bruening, ktorá sa vrátila na úplne novú platformu, z akej na čas odišla.
Jej myšlienku zdieľajú aj Kim Kardashian a Kylie Jenner. Tiež zdieľali jej post a dnes ho zdieľajú aj naši influenceri, ktorým sa nepáči nový Instagram.
Dokonca môžete proti tejto zmene podpísať online petíciu.
Krok späť
Instagram registruje, že predsa len nemajú dobre nastavené AI, ktoré navrhuje, čo uvidíte.
Takže s full screen rozhraním to zatiaľ siliť nebudú a navrhovaný content sa upraví.
Peniažky za reelska
Používatelia v USA budú môcť zarábať za reelska vďaka Reels Play.
- Čím viac prezretí videa, tým viac peniažkov
- Musíte mať menej ako milión followerov
- Musíte mať profesionálny účet
- Musíte spĺňať podmienky používania
- Musíte žiť v USA
TikTok
Titulky ON/OFF
Tiktok chce búrať bariéry medzi kultúrami a ich jazykmi, Aj preto si budete môcť nechať vygenerovať automatické titulky. Ak ich vo videu nechcete, jednoducho ich vypnete.
A to nie je všetko…
Preklad
Aby ste naozaj rozumeli, TikTok vám automatické titulky preloží do vášho jazyka, a to dokonca aj pripnutý text, ktorý ste napísali, a stickre!
Takže ak niekto nerozumie, už by mal rozumieť naozaj všetkému!
YouTube
Z klasických videí do SHORTS
YouTube pridáva novú možnosť, ktorá vám uľahčí strihanie časti klasického videa, ktoré nahráte na YouTube do Shorts.
Je to super spôsob, ako si odpromovať tie dlhšie videá, z ktorých shorts pochádzajú, či nie?
Commercial Music Program for Creators
Rovnako ako META, aj YouTube chce upútať pozornosť zvukovými stopami. Preto by chceli podporiť ľudí, ktorí vytvárajú hudbu, aby sa zapojili do ich programu a na skladbách zarábali – ak skladbu niekto použije, tvorca z toho bude niečo mať.
Veríme, že ďalšie novinky pribudnú čo nevidieť, a tešíme sa, ako vám o nich budeme môcť čoskoro povedať.
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>
Do domčeka na Devíne hľadáme nového člena tímu - Junior Full-Stack Developera, čo sa rád učí novým skills a nebojí sa nových výziev - možno si to práve ty!