| Ján Papač
EMPLOYER BRANDING KAMPAŇ PRE DELL OD A-Z
Employer branding prípadovka z roku 2019 – ako pre vás.
Nasledujúce minúty vás čaká kejska, v ktorej si prejdeme celý ten krásny proces, na začiatku ktorého je brief od klienta, následne ideu, s ktorou sme prišli, to, ako sme s ňou kreatívne pracovali až po to, ako to vyzeralo v praxi a aké to malo výsledky.
Veta na štyri riadky, budú už len kratšie, sľubujem.
Keďže sme v Triade v ostatných mesiacoch a rokoch čím ďalej, tým častejsie riešili nielen čistokrvné digitálne kampane, ale čoraz viac sa venujeme komplexným riešeniam, bude to prípadovka práve z tohto súdka.
Vidíte, vravel som vám, táto veta je len na troch riadkoch.
Ako ste sa už dočítali z nadpisu, rozoberieme si kampaň pre bratislavskú pobočku Dell (v súčasnosti Dell Technologies) a našu employer branding kampaň v roku 2019.
Nasledujúce čítanie vám zaberie cca 5 minút. Fakt, stopoval som to.
BRIEF
Naším zadaním bolo vytvoriť na jar 2019 kampaň, vďaka ktorej sa zlepší brand awareness aj brand consideration a zároveň sekundárne prispeje k zlepšeniu hiringu firmy, ktorá stále rastie.
Spoiler alert: Rast sa potvrdil vo finálnych koncoročných číslach, keď sa počet zamestnancov Dell zvýšil za rok o 13 %.
Ale poďme naspäť k briefu, ktorý sme dostali v októbri 2018. Potrebovali sme ukázať, že Dell v Bratislave, to nie je len práca pre ľudí s IT skills a tých, ktorí dokonale ovládajú cudzí jazyk a už vôbec nie len nemčinu. Zároveň sme chceli ukázať možnosť rastu aj switchingu pozícii, kde si človek nájde to pravé miesto.
No a tiež veľkú pestrosť ľudí, ktorí v Dell pracujú. Vedeli ste, že sú tam ľudia 49 národností, ktorí hovoria 24 jazykmi?
IDEA A KREATÍVNE UCHOPENIE
Ako ukážeme pestrosť, ktorá je pre nás tak kľučová a charakterizuje Dell ako firmu?
Každý nový zamestnanec Dell prináša do firmy niečo unikátne – kúsok seba. Ako hovorí Vec vo svojej pesničke: „Sú to kúsky mňa, kúsky života…“ Presne to sme chceli ukázať a ako kreatívne prevedenie sme si pre to zvolili slovné štvoričky, známe napríklad aj z tričiek od Kompotu. Každý zamestnanec (ale aj firma) sa dá totiž charakterizovať štvoricou slov.
Napríklad aj ja práve teraz, aha: homeoffice&balkón&zelenýčaj&blogovanie
INTERNÁ ČASŤ
Tak ako Vec, aj my sme začali ukazovať tričká. Nie desiatky, ale stovky tričiek, ktoré mali spoločné jedno: Bola na nich slovná štvorička, ktorá charakterizovala zamestnanca Dellu.
BTW: Už ste niekedy distribuovali viac než 1300 unikátnych tričiek? Nielen to bola interná časť našej kampane, kde sme diverzitu zamestnancov ukázali touto customizáciou lvl 9000.
Nie, samozrejme, že to nezostalo len pri tričkách, brandovali sme všetko, čo nám prišlo pod ruku, od kantíny a výťahov cez zápisníky až po budovu na Fazuľovej. Veď sa pozrite nižšie.
EXTERNÁ ČASŤ
A čo ľudia mimo Dell? Princíp „Dell na štyri“, ktorý bol zároveň názvom kampane, sme ukázali aj v externom prostredí. Vytvorili sme sériu vizuálov s rôznymi štvoričkami s key messagom „Čo k nám prinesieš ty?“ s napojením sa na stránku karieravdell.sk.
Dávali sme tým signál, že nech už máš rád hry, rád sa staráš o kvety, potrpíš si na dobrú kávu alebo si celý víkend na bicykli, berieme ťa, lebo tým prispeješ k tomu, aby sme boli ešte pestrejší.
Máme skrátka radi tvoju individualitu, you know?
Všetci ľudia, ktorých vidíte vyššie, nie sú žiadni shutterstockoví panáčikovia, ale skutoční zamestnanci Dell, ktorých sme si nafotili. A to vrátane vedenia.
Túto komunikáciu sme mali na sociálnych sieťach (Facebook, Instagram, LinkedIn), v online platforme Strossle, v OOH (formou citylightov), na eventoch (Profesia days) či v PR prostredníctvom natívnych článkov (Denník N + SME).
Celkovo sme dosiahli takmer 6 miliónov impresií, približne 30 000 preklikov na stránky, pričom bounce rate bol nižší ako 30 %.
To je všetko krásne, ale pochopili ľudia náš message? Veru áno, ako to dokázal náš priekum po kampani. V ňom najviac ľudí odčítalo práve key message, že v Dell „zamestnanec môže byť sám sebou.“
JESENNÉ POKRAČOVANIE KAMPANE
V jesennej kampani sme nadviazali na našu jarnú komunikáciu, v ktorej sme na príklade slovných štvoričiek ukázali rozmanitosť ľudí v Dell.
Tentoraz sme sa sústredili na študentov vysokých škôl a na čerstvých absolventov. Insightom tentokrát bolo, že často nevedia, čo chcú ešte v živote robiť, a teda potrebujú začať niekde, kde vedia switchovať svoju pozíciu, aby našli, ako sa vraví, to pravé orechové. Na princípe štvoričiek sme tak tvrdili, že „je nám jedno, že ešte nevieš, čo chceš v živote robiť“, lebo “Práca v Dell je dobrý začiatok.” A takto to vyzeralo:
Túto ideu sme opäť dostali k cieľovke nielen cez online kanály (FB, IG), ale aj cez rôzne eventy, PR výstupy (od Denníka N, SME až po Refresher) a OOH plochy na miestach, kde sa naša cieľovka zdržiava najčastejšie.
Okrem fullservisovej kreatívnej agentúry sme tak boli aj mediálnou agentúrou so všetkým, čo k tomu patrí, vrátane mapovania všetkých reklamných plôch pri internátoch a univerzitách a ich následnému výberu. Google Earth, veľká vďaka! Vlastne, stali sme sa aj eventovkou, keďže account Lukáš obiehal všetky tie eventy, ktoré sa pre neho stali vysunutým pracoviskom.
Od 1. októbra do 20. novembra 2019 sme boli prítomní na eventoch ako Unibeh, Ecoday, Night of Chances, Hackatan, Career Path alebo Job Challenge, pričom na každom sme našu štvoričku prispôsobovali danému podujatiu. Takže napr. na Unibehu sme komunikovali takto:
Okrem eventov, na ktorých sme sa ukázali ako partneri, sme pre študentov pripravili aj niečo vlastné – pred ich školy a internáty sme priniesli kávu a jedlo zadarmo. Práve to sú totiž veci, ktoré ocenia najviac. Hladný študent – nespokojný študent. O kávu sa postaral Pán Králiček a o jedlo Lokál UNAS.
Kým študenti stáli v rade alebo čakali na kávu a jedlo, ľudia z Dell sa im prihovorili s tým, že im môžu vytvoriť tričko na mieru so štvoričkami, ak im nadiktujú 4 vlastné charakteristiky. Po tričko si následne mohli prísť do Dell.
A ako to na týchto eventoch vyzeralo? Pozrime sa vo videu z našej produkcie:
Použitím kreatívneho konceptu Dell na štyri spolu s mediálnou stratégiou kombinujúcu OOH, online formáty a eventy presne šitú na našu cieľovku sme výrazne prekonali všetky ciele, ktoré sme si stanovili.
Naša jesenná časť kampane pre študentov a čerstvých absolventov mala len na FB a IG viac než 4,3 milióna impresií. Výrazne rástla aj návštevnosť na našej stránke s informáciami o programoch a otvorených pozíciách, a to z priemerných 780 ľudí na 6480 návštev mesačne počas kampane, čo je viac než 8-násobok.
A ako sme plnili hlavné ciele?
Cieľ č. 1: Počet získaných žiadostí absolventov
Počet odoslaných žiadostí na absolventské programy sme mali za cieľ zvýšiť medziročne o 35%.
Podarilo sa zvýšiť ho až o celých 150%. Cieľ sme teda preplnili až štvornásobne.
Cieľ č. 2: Kvalita získaných žiadostí absolventov
Až jedna tretina uchádzačov, ktorí uviedli našu kampaň ako dôvod žiadosti bola úspešne prijatá. Obvyklý interný benchmark na úrovni 20% sme tak prekonali o 13 percentuálnych bodov.
Tak a na záver vsetko pokope v našej kejske:
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>