Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Ako natočiť TV spot bez režiséra?

V piatok 12. marca to bude rok, čo sme zbalili počítače, vybrakovali šuplíky a zmenili triadovskú pracovnú adresu z devínskej na desiatky iných. Od petržalských a ružinovských až po Kremnicu a Singapur. S malou letnou prestávkou fungujeme tak, ako mnohí z vás, nadiaľku. A za ten čas sme všetci postupne zistili, čo všetko je možné urobiť na diaľku. Naposledy sme takým spôsobom pre klienta VÚB natočili televíznu reklamu. A o tom vám niečo viac poviem.

Produkt doby

Poznáte ten vtip, že Covid-19 spôsobil viac technologických zmien vo firmách ako najlepší CTO? A isto viete, že to nie je vtip, ale realita. Dobré firmy sa rýchlo prispôsobujú a k ním patrí aj druhá najväčšia banka na Slovensku. Preto prišla s produktom, ktorý umožní jej klientom vyriešiť veľa konkrétnych potrieb na diaľku. Cez telefón alebo videohovor.

Je jasné, že to obnáša vyriešiť z pohľadu banky rôzne legislatívne, technické a logistické riešenia (napríklad identifikovanie zákazníka, „podpisovanie“), ale výsledok stojí za to. V čase kedy by sme nemali vychádzať medzi ľudí, keď v pobočkách môže byť minimum osôb v jednom čase a ostatní musia čakať vonku, zrazu môžete banku vyriešiť na diaľku. Naozaj vyriešiť. Od finančného poradenstva, cez otváranie účtov, investovanie až po trebárs vybavenie pôžičky či pomoc s úkonmi.

A presne to bol teda brief pre nás v TRIADe. Poďme urobiť kampaň, že VÚB vie poradiť a pomôcť aj na diaľku.

Ako natáčať na diaľku?

Zvláštne ako to vyšlo. Keď som spomínal, že to bude rok, čo sme prešli na homeoffice, tak si to pamätám veľmi presne, lebo sme mali mať práve PPM ku novej VÚB kampani. Tá sa nakoniec vtedy vôbec netočila a náš klient svoj vysielací čas venoval projektu Kto pomôže Slovensku.

Vo februári 2021 sme už boli pripravení na všetko. V skutočnosti sme mali nielen tému „banka na diaľku“, ale aj sme to mali zadané na diaľku, odprezentovali sme na diaľku a nakoniec sa stalo, že sme museli aj režírovať na diaľku.

Predprodukčná časť natáčania TV spotu prebieha na diaľku vcelku bezbolestne. Dobrým tipom je mať spoločnú chatovaciu skupinu exekučných ľudí, v ktorej sa napríklad schvaľujú kostýmy, či lokácie. Neodeliteľnou súčasťou je, samozrejme, testovanie pred natáčaním a v našom prípade aj mocné držanie si palcov. Pri našom koncepte susedov sú konkrétni herci pochopiteľne nenahraditeľní.

Nenahraditeľnosť sa týka aj ďalších pozícii, ale ako sa ukázalo, nie úplne prítomnosti režiséra. Karel Janák točí pre VÚB banku už dlhé roky a naša spolupráca je už celkom vyladená. Keď karanténa neumožnila jeho príchod na Slovensko, stáli sme pred výzvou ako točiť s režisérom, ktorý nemôže byť na pľaci.

Technické riešenie pozostáva z QTAKE-u, ktorý je schopný prenášať feed z kamery nielen nám, ale aj priamo režisérovi do Prahy.  (Pozdravujem Vlada Struhára!) Ďalšou dôležitou súčasťou sú potom kvalitné wifiny, minimálne jedna od iného operátora v zálohe, a celý štáb nabriefovaný, kedy stíšiť mikrofóny a kedy hovoriť.

Funguje to prekvapivo dobre (do okamihu, kým vás nezradí technika). Pochopiteľne, je to trochu menej plynulé, občas menej komfortné a trochu to naťahuje celé natáčanie. Treba s tým rátať pri príprave dispozícii, ale zase to nie je niečo, čo by vám zabránilo natočiť 15-20 obrazov za deň. Pravda, záleží od povahy obrazov.

Poradili sme si

Najväčšou výzvou je vedenie hercov. Predsa len, je niečo iné postaviť sa pred herca, vysvetliť mu svoj zámer, ukázať mu čo a ako a niečo iné je robiť to cez obrazovku na diaľku. Práve vtedy všetky drobné komunikačné nástrahy naberajú na význame. Drobné oneskorenie obrazu, falošné echo a zrazu dvadsať minút riešite niečo, čo by trvalo 5 minút. Proste ako keď talianovi spútate ruky a chcete aby sa s vami rozprával. Drhne to.

Celý proces prebehol nakoniec veľmi zdarne. Vďaka produkcii Globe, ktorá bola na všetko technicky pripravená, vďaka zohranému filmárskemu štábu a všetkým ostatným. Výsledok môžete už vidieť v televízii. Bola to zaujímavá skúsenosť,  trochu sa obávam, že možno nie posledná. Ale aspoň už teraz vieme, že aj toto sa dá. A tiež vieme, že tá desiatky rokov overená verzia s režisérom na pľaci je rozhodne lepšia a zábavnejšia.

 

P. S.

Paralelne sme ešte pre online časť kampane natočili s produkciou Revers a s režisérom Marošom Milčíkom pár roztomilých psích kúskov. Tu je jeden z nich. A ďalšie nájdete tu a tu.

 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

(DIGITAL) IDEAMAKER & COPYWRITER - V TRIADe sa nedelíme na "digitálnych a nedigitálnych" ľudí, ale ak si doma zatiaľ v digitále a ATLko sa ešte len chceš naučiť, tak ťa s radosťou prichýlime a priučíme. Prihlás sa k nám >>

ACCOUNT MACGYVER - Hľadáme ostrieľaného človeka, ktorý sa nebojí veľkých výziev ani náročných klientov, na riešenie problémov mu stačí kancelárska spinka a nielen v digitále je ako ryba vo vode. Jednoducho, TRIADovského account managera, ktorý sa vynájde v každej situácii ako rodený MacGyver. Cítiš sa na to? Odpovedz na zákerné otázky a si v hre!

SOCIAL MEDIA PLANNER - Čísla, cielenie, optimalizácia a refreshovanie nabiehajúcich výsledkov je to, čo ťa napĺňa šťastím? Ak miluješ skúšať a neustále tak posúvať hranice svojich aj klientových možností a už si čo-to v živote aspoň na Facebooku odpromoval, poď sa realizovať k nám do TRIADu! Prihlás sa tu >>

COMMUNICATION SPECIALIST - Komunikácia je tvoje druhé meno a svoje šťastie nachádzaš v rozhovoroch s ľuďmi či už naživo alebo cez internet? Ak nie si platený troll, ale človek, čo sa jednoducho "baví" s ľuďmi a k tomu si zorganizovaný typ, máme pre teba super miesto! Prihlás sa tu >>

BRAND CONTENT CREATOR - Si kreatívna duša, ktorá vie vymyslieť autentickú reklamu na akýkoľvek produkt a ešte za to žne úspechy v podobe pozitívnych reakcií na sociálnych sieťach? V tom prípade je tento job presne pre teba! Prihlás sa tu >>