Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

4 veci, ktoré vás naučí filmárčina

Možno mnohí z vás nevedia, že úplne prvý job TRIADu, ale že úplne prvý, bolo, keď Jaro Zacko a Marek Mrázik produkovali a točili slávny videoklip pre Horkýže slíže. Aj so slávnou vetou „točí ma telka“. Odvtedy sa veľa zmenilo. Polus už neexistuje, TRIAD stále áno a točí tak, že Hollywood šuviks. Za posledné mesiace sme toho natočili kopec a niečo sa pri tom aj naučili.

1. Mať skvelého herca je na nezaplatenie

Od januára fičíme spolu s novým klientom VÚB a je to veľká radosť. Točiť so skvelou herečkou Peťou Polnišovou je proste malina. Či má byť na pľaci horor, kovbojka, terapeutické stretnutie alebo jóga. Najnovšie navštívila zvláštny vianočný obchodík. Videli ste to?

Mať výborného herca vám dáva slobodu ako scenáristovi. Viete, že môžete vymýšľať príbeh postavený na reakcii herca. Nielen na tom ČO povie, ale AKO to povie, ako sa zatvári, akým gestom to doplní. Ono sa to nezdá, ale vďaka dobrému hercovi sa niečo, čo môže znieť rozpačito, zmení na milé. Niečo, čo bolo fajn, je zrazu super. Jednoducho to upgradne.

Mať výborného herca je obrovská pomoc aj pre režiséra. Môžete sa venovať celému projektu a neminúť 80 % energie len na opakované vysvetľovanie hlavnej postave, ako to urobiť.
Verte, každý kto zažil prácu s hercom a nehercom pred kamerou ten rozdiel dobre chápe. Iste stojí peniažky, niekedy aj slušné, ale fakt to stojí za to.

Okrem Peti Polnišovej sme mali tú česť úplne nedávno točiť kratučké video so Zdenou Studenkovou pre naše obľúbené O2. Pani herečka, ktorá natočila desiatky celovečerných filmov, stvárnila stovky divadelných postáv, sa vôbec prvýkrát posadila pred reklamnú kameru. A rovno v dvojúlohe. A opäť tá istá skúsenosť. Dokonalé ovládanie textu, schopnosť zopakovať všetko úplne rovnako, len pritom urobiť dve zmeny v tomto slove, otočiť sa na tamtú kameru a dať viac prekvapenia do pohľadu. Zdenka, ste zlatíčko.

2. Zoberte si režiséra a produkciu, ktorí milujú váš nápad

Na Slovensku je kopa produkcií. Veľké aj malé. Dobré, zlé aj výborné. Je veľká škoda, že vo veľkej časti prípadov pracujú s rozpočtami, ktoré sú na dolnej hranici možného. A aj tak často robia nemožné. Krásne obrázky, strhujúce zábery. Už dávno nemá zmysel rozdeľovať video na televízne a online. Rozhodne nie z pohľadu kvality produkcie. Ľudia pozerajú na Youtube a Netflixe plnohodnotné produkcie porovnateľné s televíznymi. Veta „urobme to lacno, veď to ide iba na online“ je nezmyselná a škodlivá pre značku. Vy nebodaj očakávate od coly, ktorú si kúpite „len na benzínke“, že bude iná ako tá v skvelej reštaurácii? Myslel som si.

V takto náročnej situácii si ohromne vážim ako pristúpili k natáčaniu FEJM videa režisér Maroš Milčík a produkcia REVERS. Našli skvelý priestor a z nášho halúzneho nápadu urobili craftovú šupu. Tona vizuálnych nápadov, kaskadéri, lokácia a jetpack! S inými by to mohlo dopadnúť veľmi LEJM, s nimi to je veľký FEJM.

Sú režiséri, ktorí zoberú námet a natočia ho. A potom sú takí, ktorí sa s ním pohrajú a posunú ho ďalej. Hoci každý jeden záber, každá natáčacia hodina je pre nich extra náklad. Takto parádne sa postavili k nášmu nápadu v Playground 13. Martin Marček zobral náš nápad s chlapcom, ktorý volá von malého veľkého Maťa a urobil z toho pekný príbeh. Farbičky ako Stranger things, že?

3. Všetko začína a končí klientom

Myslím, že v TRIADe máme šťastie na veľa dobrých klientov. Všetka česť osobitne marketingu VUBky. Vedia čo robia, čo chcú a prečo to chcú. Po roku je ešte trochu predčasné oslavovať, ale mám skvelý pocit z našej spolupráce. Za tie dve storočia čo som v reklame, som počul veľa frflania na banky, ale ja to vidím jednoducho inak. A je sranda, že vo svete s Petrou Polnišovou sa dajú krásne robiť aj takéto úplne odlišné veci. Či treba techno, srandu, alebo dokument.

 

4. Mať vlastnú produkciu je obrovská výhoda

Sú situácie, kedy musíte niečo urobiť sami, inak sa to proste nestane. Nik iný nemá čas, nemôže, alebo vy si ho nemôžete dovoliť. Vtedy je strašne dôležité mať pri sebe ľudí, ktorí to proste vedia. V TRIADe máme internú produkciu už dlhé roky. Pri tej tone social a digitál materiálu, ktorý produkujeme a chceme ho mať v špičkovej kvalite, to inak ani nejde. Krásne fotky pre instagramy Raja, Becherovky, videá pre Vineu. Je toho kopa.

Tento rok sme zmenili koncept TATRATEA a z úspešnej World Tour, sme sa presunuli na Slovensko. Začali sme objavovať najkrajšie a najdôležitejšie slovenské tradície, aby sa na ne nezabudlo. Vždy si vyberieme zaujímavého influencera, ktorému dáme zažiť vybranú tradíciu na vlastnej koži a cez neho ju naučíme celé publikum. A k tomu vyrobíme unikátny miešaný drink.
Tak, ako som písal na začiatku, diváka nezaujíma v akých podmienkach to vzniká. Buď to bude vyzerať dobre alebo nie. Vďaka mojím super kolegom a TRIAD produkcii to vyzerá takto:

Celý tento článoček som dal dohromady najmä preto, že som si uvedomil, že toto všetko sme natočili za pár mesiacov. Nedalo by sa to, keby tu nebolo toľko super ľudí. Až sa mi z toho hlava krúti 🙂

 

Kam smeruje marketing v novej dobe?

Našim klientom pomáhame reagovať na aktuálne výzvy a kreatívne transformujeme ich marketing a biznis. Ak aj vy rozmýšlate, ako komunikovať v novej dobe, ozvite sa nám a dohodnite si s nami úvodnú konzultáciu.