Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Retargeting vs. Remarketing

Rozdiel medzi dvoma stálicami marketingového neba je vďaka Googlu väčší, než by ste si mohli myslieť.

Retargeting je štandardný online marketingový nástroj, ktorý funguje na princípe cookies. Akonáhle potenciálny zákazník navštívi vašu stránku, prijme cookie. Ten mu po opustení vašej stránky občas taktne, inokedy menej taktne, pripomenie, čo si to chcel pred tými tromi dňami vlastne kúpiť a že čosi také hľadal práve u vás. Prirodzene, nestane sa tak, pokiaľ retargetingovú kampaň nemáte spustenú.

Asi každý z nás už bol účastníkom podobnej kampane. Boli ste na stránke autobazáru, ktorý vám teraz zobrazuje banner s ojazdenou fábiou kade chodíte? Uvažovali ste nad permanentkami do solárka a teraz sa neviete zbaviť cudzích, neprirodzene opálených tiel, po pravej strane rozčítaného bulvárneho článku?

Už sme to naznačili vyššie, no retargeting je vyhľadávanou technikou práve na začiatku nákupného cyklu. Práve vtedy je potrebné sa ľuďom pripomínať a podporiť tak prípadnú konverziu.

Remarketing je napriek všetkému niečo úplne iné. Hoci by vám to chcel aj sám Google vyhovoriť. Klasický remarketing totiž nie je nič iné ako upsellová/cross-sellová technika, ktorá prichádza na rad v úplne odlišnej fáze nákupného cyklu – vtedy, keď si už zákazník niečo kúpil a vy mu radíte, aby si k produktu dokúpil aj niečo ďalšie, čo sa k predošlému produktu hodí. Alebo ho odkážete na úplne inú kategóriu produktov, ktorá však má kontextovo blízko k tomu, čo si kúpil alebo aké môže mať chúťky – je to chlap a kúpil si motorovú pílu? Tak mu ponúknime tatrovku guľatiny, nech má čo rezať.

Najčastejšie dochádza k uplatňovaniu tejto techniky pomocou e-mailu, ktorý vám príde buď hneď po nákupe, alebo o čosi neskôr. Dôležité však je, aby chodil pravidelne a podľa možností to nebola len jednorazová akcia. Že ťažké? Skúste automatizáciu.

A čo remarketing od Google? Nič iné len sofistikovaná retargetingová technika, s ktorou sa stretnete v Google AdWords. No nechápte nás zle – jej využitie stojí za to a malo by patriť k povinnej výbave marketéra, ktorý to myslí vážne!

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

(DIGITAL) IDEAMAKER & COPYWRITER - V TRIADe sa nedelíme na "digitálnych a nedigitálnych" ľudí, ale ak si doma zatiaľ v digitále a ATLko sa ešte len chceš naučiť, tak ťa s radosťou prichýlime a priučíme. Prihlás sa k nám >>

ACCOUNT MACGYVER - Hľadáme ostrieľaného človeka, ktorý sa nebojí veľkých výziev ani náročných klientov, na riešenie problémov mu stačí kancelárska spinka a nielen v digitále je ako ryba vo vode. Jednoducho, TRIADovského account managera, ktorý sa vynájde v každej situácii ako rodený MacGyver. Cítiš sa na to? Odpovedz na zákerné otázky a si v hre!

SOCIAL MEDIA PLANNER - Čísla, cielenie, optimalizácia a refreshovanie nabiehajúcich výsledkov je to, čo ťa napĺňa šťastím? Ak miluješ skúšať a neustále tak posúvať hranice svojich aj klientových možností a už si čo-to v živote aspoň na Facebooku odpromoval, poď sa realizovať k nám do TRIADu! Prihlás sa tu >>

COMMUNICATION SPECIALIST - Komunikácia je tvoje druhé meno a svoje šťastie nachádzaš v rozhovoroch s ľuďmi či už naživo alebo cez internet? Ak nie si platený troll, ale človek, čo sa jednoducho "baví" s ľuďmi a k tomu si zorganizovaný typ, máme pre teba super miesto! Prihlás sa tu >>

BRAND CONTENT CREATOR - Si kreatívna duša, ktorá vie vymyslieť autentickú reklamu na akýkoľvek produkt a ešte za to žne úspechy v podobe pozitívnych reakcií na sociálnych sieťach? V tom prípade je tento job presne pre teba! Prihlás sa tu >>