Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Čo je engagement rate?

Engagement poznáme v online marketingu najmä vďaka Facebooku a jeho reklamám. Mapuje akcie užívateľov ako sú kliky, zdieľania či lajky.

Predtým, než si povieme, čo je engagement rate, musíme si zadefinovať, čo sú to engaged users. Je to počet unikátnych užívateľov, ktorí akýmkoľvek spôsobom klikli na váš obsah, bez ohľadu na to, či došlo k vytvoreniu nejakého príbehu (story) alebo nie.

To v praxi znamená, že engaged user mohol len kliknúť na váš post a potešiť sa z uploadnutej fotky alebo videa. Nemusel to nutne lajknúť, nazdieľať či okomentovať, čomu už hovoríme story (príbeh).

Engagement rate (ER) by mal byť teda percentuálny podiel unikátnych užívateľov, čo lajkli, komentovali, zdieľali alebo len klikli na váš post.

Facebook používa nasledovnú formulku na výpočet ER:

Je to podiel všetkých engaged users podelený reachom, t.j. počtom ľudí, čo zhliadlo daný príspevok, a to všetko vynásobené stomi.

Konkurenčné sociálne siete ako Twitter, ale aj Facebook samotný pri FB stránkach či postoch, používajú aj ďalšie/odlišné vzorce. Pozrieť si ich môžete na nasledujúcom webe: https://www.klood.com/blog/tracking-right-engagement-rate/

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

SOCIAL MEDIA BRAND MANAGER - V Agentúre roka máme voľné miesto pre Social Media človeka, ktorý už vie, ako sa táto práca robí a má s ňou aspoň 2 roky skúseností. Ak to chceš skúsiť, šup, toto miesto nebude dlho voľné :)  Prihlás sa!

ACCOUNT DIRECTOR -a sme naposledy hľadali v roku 2014, ak máš na to skúsenosti a trúfneš si, hlás sa teraz, nech nevyčkávaš do roku 2024! Viac info >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám