Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Retargeting vs. Remarketing

Rozdiel medzi dvoma stálicami marketingového neba je vďaka Googlu väčší, než by ste si mohli myslieť.

Retargeting je štandardný online marketingový nástroj, ktorý funguje na princípe cookies. Akonáhle potenciálny zákazník navštívi vašu stránku, prijme cookie. Ten mu po opustení vašej stránky občas taktne, inokedy menej taktne, pripomenie, čo si to chcel pred tými tromi dňami vlastne kúpiť a že čosi také hľadal práve u vás. Prirodzene, nestane sa tak, pokiaľ retargetingovú kampaň nemáte spustenú.

Asi každý z nás už bol účastníkom podobnej kampane. Boli ste na stránke autobazáru, ktorý vám teraz zobrazuje banner s ojazdenou fábiou kade chodíte? Uvažovali ste nad permanentkami do solárka a teraz sa neviete zbaviť cudzích, neprirodzene opálených tiel, po pravej strane rozčítaného bulvárneho článku?

Už sme to naznačili vyššie, no retargeting je vyhľadávanou technikou práve na začiatku nákupného cyklu. Práve vtedy je potrebné sa ľuďom pripomínať a podporiť tak prípadnú konverziu.

Remarketing je napriek všetkému niečo úplne iné. Hoci by vám to chcel aj sám Google vyhovoriť. Klasický remarketing totiž nie je nič iné ako upsellová/cross-sellová technika, ktorá prichádza na rad v úplne odlišnej fáze nákupného cyklu – vtedy, keď si už zákazník niečo kúpil a vy mu radíte, aby si k produktu dokúpil aj niečo ďalšie, čo sa k predošlému produktu hodí. Alebo ho odkážete na úplne inú kategóriu produktov, ktorá však má kontextovo blízko k tomu, čo si kúpil alebo aké môže mať chúťky – je to chlap a kúpil si motorovú pílu? Tak mu ponúknime tatrovku guľatiny, nech má čo rezať.

Najčastejšie dochádza k uplatňovaniu tejto techniky pomocou e-mailu, ktorý vám príde buď hneď po nákupe, alebo o čosi neskôr. Dôležité však je, aby chodil pravidelne a podľa možností to nebola len jednorazová akcia. Že ťažké? Skúste automatizáciu.

A čo remarketing od Google? Nič iné len sofistikovaná retargetingová technika, s ktorou sa stretnete v Google AdWords. No nechápte nás zle – jej využitie stojí za to a malo by patriť k povinnej výbave marketéra, ktorý to myslí vážne!

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.