Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Čo je to brand awareness?

Brand awareness je znalosť značky v cieľovej skupine. Udáva, koľko percent ľudí z tejto skupiny pozná určitú značku. Určuje i to, koľko ľudí značku úspešne spozná a priradí si ju k produktu.

po takejto kampani asi nebude problém s brand awareness,či? 🙂


V prvých mesiacoch života nového produktu je dosiahnutie dostatočnej brand awareness kľúčovým cieľom reklamnej kampane. Brand awareness je súčasťou vývoja značky – vďaka tomu sa v očiach zákazníka odlišuje od zvyšku, vytŕča z davu.

Poznáme dva typy brand awareness

Aided awareness: Tento druh poznáme aj pod názvom prompted aw.., alebo podporená znalosť. Spotrebiteľ dostane zoznam spoločností a v ňom hľadá tú, ktorá vyrába určený druh produktu. Cieľom je zistiť, či si spája produkt s názvom výrobcu. (napr. „Ktorá z uvedených spoločností vyrába energy drinky?“; možnosti: Monster, Pepsi, Jupík, Captain Morgan…)

Top of the mind awareness: Alebo aj spontaneous aw., čiže spontánna znalosť. Názov spoločnosti si človek vybaví automaticky, keďže sa mu takmer okamžite spojí značku s produktom. Stačí sa opýtať. (napr. „Keď sa povie ’pivo‘, aká značka vám napadne?“)

Samozrejme, existuje množstvo spôsobov, ako podporiť brand awareness u spotrebiteľov. Okrem klasickej reklamy to môže byť aj guerilla marketing.

Význam brand awareness

Hlavný challenge spočíva v udržaní brand awareness. Analyzovanie reakcie zákazníkov na zmeny v balení, reklame, produktoch a posolstvách je dobrým spôsobom, ako mať prehľad o tom, ako sa značke darí tam vonku. Udržanie značky v povedomí spotrebiteľov je to, čo vám dokáže pomôcť vydržať na trhu, kde už zostáva len málo tzv. „dier“.

Treba sa neustále pripomínať, pretože zákazník dokáže byť niekedy až príliš zábudlivý alebo prelietavý. Stačí, aby vaše logo na chvíľu stratil z dohľadu. Zíde z očí, zíde z mysle.

Ak to urobíte dobre, ľuďom sa v mysli vybaví obraz, ktorý si pevne spojili s názvom vašej značky, či už sa voláte Siegfriedove skrutkovače alebo Ronaldove rotavátory. Nakoniec, nie je ani tak dôležité, ako sa voláte, ale čo o vás ľudia vedia. Alebo ako často na vás narazia.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

(DIGITAL) IDEAMAKER & COPYWRITER - V TRIADe sa nedelíme na "digitálnych a nedigitálnych" ľudí, ale ak si doma zatiaľ v digitále a ATLko sa ešte len chceš naučiť, tak ťa s radosťou prichýlime a priučíme. Prihlás sa k nám >>

ACCOUNT MACGYVER - Hľadáme ostrieľaného človeka, ktorý sa nebojí veľkých výziev ani náročných klientov, na riešenie problémov mu stačí kancelárska spinka a nielen v digitále je ako ryba vo vode. Jednoducho, TRIADovského account managera, ktorý sa vynájde v každej situácii ako rodený MacGyver. Cítiš sa na to? Odpovedz na zákerné otázky a si v hre!

SOCIAL MEDIA PLANNER - Čísla, cielenie, optimalizácia a refreshovanie nabiehajúcich výsledkov je to, čo ťa napĺňa šťastím? Ak miluješ skúšať a neustále tak posúvať hranice svojich aj klientových možností a už si čo-to v živote aspoň na Facebooku odpromoval, poď sa realizovať k nám do TRIADu! Prihlás sa tu >>

COMMUNICATION SPECIALIST - Komunikácia je tvoje druhé meno a svoje šťastie nachádzaš v rozhovoroch s ľuďmi či už naživo alebo cez internet? Ak nie si platený troll, ale človek, čo sa jednoducho "baví" s ľuďmi a k tomu si zorganizovaný typ, máme pre teba super miesto! Prihlás sa tu >>

BRAND CONTENT CREATOR - Si kreatívna duša, ktorá vie vymyslieť autentickú reklamu na akýkoľvek produkt a ešte za to žne úspechy v podobe pozitívnych reakcií na sociálnych sieťach? V tom prípade je tento job presne pre teba! Prihlás sa tu >>