| Števo Kolibár
Čo je FMCG?
Jeden z tých buzzwordov, kde skratka premohla dlhočízne slovné spojenie.
FMCG (Fast-Moving Consumer Goods) je rýchloobrátkový spotrebný tovar, občas označovaný aj ako CPG (Consumer Packaged Goods), t.j. balený spotrebný tovar.
Ako už z názvu vyplýva, hovoríme o tovare, ktorý má buď krátku životnosť alebo spotrebu, pričom sa zvyčajne predáva za relatívne nízke ceny. Medzi typické príklady FMCG teda patria potraviny (najmä tie menej trvanlivé), drogistický tovar, ale aj lieky na predpis.
Skrátka všetko, čo patrí k tzv. dennej spotrebe a v regáli sa udrží len veľmi krátko.
Vlastnosti FMCG dôležité pre marketérov
V obchode a marketingu ide o klasický príklad predaja založenom na vysokom objeme s často vysokými tržbami, ktorý supluje nízke marže za predanú jednotku. Pre FMCG je tiež typická rýchla obrátkovosť na sklade či široké distribučné siete.
Najčastejšími predstaviteľmi FMCG kategórie sú nápoje či potraviny.
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>