Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Čo je FMCG?

Jeden z tých buzzwordov, kde skratka premohla dlhočízne slovné spojenie.

FMCG (Fast-Moving Consumer Goods) je rýchloobrátkový spotrebný tovar, občas označovaný aj ako CPG (Consumer Packaged Goods), t.j. balený spotrebný tovar.

Ako už z názvu vyplýva, hovoríme o tovare, ktorý má buď krátku životnosť alebo spotrebu, pričom sa zvyčajne predáva za relatívne nízke ceny. Medzi typické príklady FMCG teda patria potraviny (najmä tie menej trvanlivé), drogistický tovar, ale aj lieky na predpis.

Skrátka všetko, čo patrí k tzv. dennej spotrebe a v regáli sa udrží len veľmi krátko.

Vlastnosti FMCG dôležité pre marketérov

V obchode a marketingu ide o klasický príklad predaja založenom na vysokom objeme s často vysokými tržbami, ktorý supluje nízke marže za predanú jednotku. Pre FMCG je tiež typická rýchla obrátkovosť na sklade či široké distribučné siete.

Najčastejšími predstaviteľmi FMCG sú veľké potravinové reťazce, distribútori, importéri a výrobcovia, ktorí sú na sebe závislí, no neraz ťahá jedna zo skupín (spravidla výrobcovia) za kratší koniec.

FMCE = Fast-moving Consumer Goods

S nástupom PC a internetu sa otvorili obrovské možnosti aj elektronickým obchodom – e-shopom, a to najmä zo začiatku v oblasti rýchloobrátkovej spotrebnej elektroniky. Viaceré z nich dnes už ponúkajú akýkoľvek spotrebný tovar, od elektroniky cez drogériu až po potraviny, pričom patria medzi najhodnotnejšie spoločnosti sveta (Amazon, Alibaba a pod.).

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.