| Kristína Kijacová
Čo je branding?
Kupujete počítač alebo Mac? Hodinky alebo Rolexky? Auto alebo Mercedes? Ak počítač, kupujete produkt. Ak Mac, kupujete brand a teda značku.
Takmer každá firma má svoj obchodný názov, od najmenšieho obchodníka po najväčšie nadnárodné spoločnosti. Len menšinu z nich však môžeme označiť za brand.
Vlastnosti brandu:
– je všeobecne známy
– je to symbol
– identifikuje spoločnosť
– je výrazne odlíšiteľný od konkurencie
Branding je teda okrem známej tetovacej techniky značkovania dobytka aj budovanie a posilňovanie značky pomocou rôznych marketingových aktivít.
Hlavnou výhodou brandu je, že zákazníci si oveľa rýchlejšie zapamätajú váš produkt. Silná značka pomáha udržať si imidž firmy v mysli svojich potenciálnych zákazníkov. Veľa ľudí vidí značku ako súčasť výrobku alebo služby, ktorá prostredníctvom nej preukazuje svoju kvalitu a hodnotu. To obyčajne znamená, že keď ukážete zákazníkovi dva identické výrobky a len jeden je ,,označkovaný“, budú takmer vždy veriť, že značkový produkt je kvalitnejší.
Drvivá väčšina brandov má krátky a jednoducho vysloviteľný názov, výrazné logo alebo ľahko identifikovateľnú znelku.
Aj vy viete bez problémov k týmto logám priradiť názov?
Za týmto úsilím však stojí niekoľko rokov budovaná marketingová stratégia.
Tým, že ponuka produktov a služieb neustále pribúda a konkurencia rastie, zákazníci neustále zvyšujú svoje nároky. Čo však robí niektoré značky tak obľúbené?
A tu nastupuje kategória – Lovebrands. Značky, ktoré milujeme.
Lovebrandy prekračujú brand a prekonávajú vaše očakávania.
Lovebrandy majú vlastný príbeh.
Lovebrandy vytvárajú pocit, bez ktorého už nechcete žiť.
Lovebrandy opantajú vašu myseľ a zasiahnu vaše srdce.
Lovebrandy majú v sebe emócie. A nákupné správanie je pre väčšinu ľudí práve o nich. Hlavný rozdiel medzi emóciou a rozumom je, že emócia vedie ľudí k nákupu, zatiaľ čo rozum k určitému záveru. Skúste stiahnuť z predaja bežný brand. Nikto si to ani nevšimne, prípadne sa veľmi rýchlo preorientuje na iný. Spravte to však s lovebrandom a ľudia budú protestovať a žiadať jeho vrátenie na trh.
Kvôli ktorej značke sa pobijete aj vy?
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>