| Kristína Kijacová
Čo je afinita?
Afinita je pojem, ktorým vyjadrujeme pomer konzumácie určitého média cieľovou skupinou v porovnaní s populáciou. Je to teda „miera vhodnosti“ kampane pre danú cieľovú skupinu.
Keď má afinita hodnotu 1 (afinita = 1), cieľová skupina sa zhoduje s populáciou.
Ak má afinita hodnotu väčšiu ako 1, kampaň je vhodnejšia pre danú cieľovú skupinu ako pre celú populáciu.
Ak má afinita hodnotu menšiu ako 1, kampaň nie je vhodnejšia pre danú cieľovú skupinu ako pre celú populáciu.
Čím je afinita väčšia, tým je lepšia zasiahnutá cieľová skupina.
Príklad:
Cieľová skupina: muži 30-50 rokov
Návštevnosť portálu smec.sk tvoria 15,6% muži vo veku 30-50 rokov. Celkovo portál navštevuje 13,5% populácie.
Naopak portál nepravda.sk priemerne navšetvuje 12,3% mužov vo veku 30-50 rokov. Celkovo portál navštevuje 13,6% populácie.
Titul | Pokrytie v % | Afinita | |
Vek 12 + | CS vo veku 30-50r | ||
Smec.sk | 13,5 | 15,6 | 1,16 |
Nepravda.sk | 13,6 | 12,3 | 0,90 |
Vypočítali sme, že kampaň zameraná na našu cieľovú skupinu je vhodnejšie nasadiť na portál smec.sk.
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.