Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Čo je bigboard, billboard, snowboard a megaboard

Bigboardy, billboardy, snowboardy a megaboardy

Predstavte si, že idete autom a míňate všetky tie pútače, ktoré sú fakt na každom kroku (no veď skúste spraviť jeden bez toho, že by ste nejaký videli). Majú rôzny obsah, rôznu farebnosť a písma, ale aj rôznu veľkosť a tým aj účel. Ktorý board je teda ktorý?

Billboard (3×6 m)

Klasika svojho žánru a asi prvý z formátov outdoor reklamy. Napr. v UK mu hovoria aj hoarding. Obvykle ho vidno na miestach s veľkou premávkou či pohybom pešiakov. Teda chodcov.

Väčšinou obsahujú vtipné (alebo „vtipné“) slogany podporené pôsobivými (alebo „pôsobivými“) vizuálmi. Billboardy sú tvorené tak, aby boli čo najzaujímavejšie. Aby vystúpili zo všetkých tých šedých i farebných fasád a zaujali každého, komu na ne padne zrak.

Vďaka svojej veľkosti sú zamerané najmä na chodcov, oproti väčším formátom však majú napr. výhodu, že môžu byť umiestnené aj tam, kde to majú „veľkí chlapci“ zakázané.

Bigboard (9,6×3,6 m)

Medzi prednosti tohto typu pútača patrí veľkosť a atraktívna lokalita. Teda niežeby tam rástli fialky v troch radoch hneď nad vodopádom s priezračnou vodou. Ide skôr o to, že sú postavené tam, kde je ich vidno. A to aj v noci. Sú totiž vybavené osvetlením. V prípade, že ide o vnútorné osvetlenie, hovoríme o backlighte. Ten sa dá využiť tak, aby sa vizuál (alebo jeho časť), ktorý bol viditeľný cez deň v noci zmenil.

Hodí sa hlavne pri predstavení nového produktu, krátkodobých či sezónnych kampaniach.

Na bigboard je navyše možné nainštalovať kreatívnu 2D alebo 3D nadstavbu, či statické alebo pohyblivé časti. To znamená, že ak tam chcete T-Rexa, bude tam.

A môžu mu aj oči svietiť. Aj to sa dá :).

Double bigboard (9,6×8,2 m)

Kompromis medzi menším bigboardom a väčšou stenou. Poskytuje celkovú plochu až 80 m2.

Megaboard (16×9 m)

Ak máte naozaj veľkú potrebu „reklamovať“, megaboard by vám mohol stačiť. So svojimi rozmermi je neprehliadnuteľným doplnkom každého cestovania po diaľnici alebo inej frekventovanej ceste. Vidno ho na 1000 metrov a počas 30 sekúnd.

Najčastejšie sa využíva pri dlhodobých imidžových kampaniach.

Dnes sú už možnosti outdoor reklamy naozaj rozsiahle. Klient si môže vybrať z rôzne veľkých digitálnych, 3D alebo ručne maľovaných plôch. Také majú ešte aj dnes na Sunset Strip v LA. Aha 🙂


Snowboard (140-170×25 cm)

Výborne sa hodí do skiboxu na vašom aute, ktorým idete okolo pútačov.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám