Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Love me tender, kill me tender

Tendre sú najtypickejší spôsob, ako vybrať agentúru. Prinášajú do inak „pokojného“ agentúrneho života konečne trošku adrenalíny a stresu :). Podľa mňa by sa ale mohli robiť lepšie ako je zvykom. V tomto poste vám poviem, prečo.

Nápady z tendra nie sú vždy najlepšie nápady pre klienta

Keď agentúra ide do tendra, robí to preto, aby vyhrala. Nápad, ktorý môže klienta okúzliť teda vôbec nemusí byť ten, ktorý je pre neho aj najlepší. Toto si často neuvedomuje ani klient ani agentúra, lebo sa to stáva podvedome.

Tender je ako sex bez lásky

Agentúry v tendroch ešte nepoznajú dobre značku. Nevedia, čo funguje, čo nie. Preto nápady nie sú také, aké môžu byť, keď je agentúra s klientom kamarát a keď fungujú ako zohratý pár.

Tendre unavujú aj klienta aj agentúru

Vymýšlať nápady do tendrov je stresujúce. A často sa to robí mimo pracovnej doby. Takže agentúra síce má šancu, že získa nový biznis, ale môže zároveň unaviť svojich ľudí a ohroziť tak aktuálny biznis. Okrem toho nie je ľahké ani vyberať z veľkého množstva nápadov. Takže aj klient stráca čas.

Tendrom chýba feedback

Iba málokedy sa agentúra dozvie, čo bolo na jej nápadoch dobré a čo nie. Je to ako, kebyže súťažíte v behaní, a ak ste neboli prví, za cieľovou rovinkou sa nedozviete ani svoj čas, ani slabé miesta.

Tendre kazia morálku v agentúre

Agentúry sa po tendroch cítia iba dvoma spôsobmi: buď ako majstri sveta alebo ako nespravodlivo porazení :). Môže sa tak stať, že agentúry sa cítia ako víťazi, aj keď kašlú na potreby svojich klientov a myslia len na víťazstvá a budúcich klientov. Alebo presne naopak po pár nevyhratých tendroch sa môžu cítiť ako úplni hlupáci. Aj keď po celý čas robia výbornú prácu pre svojich aktuálnych klientov.

Ako by sa mohli tendre vylepšiť?

Podľa mňa nakupovanie kreatívy by malo fungovať podobne ako nakupovanie oblečenie. Poznám značky a viem, čo od ktorej očakávať. Potom sa idem pozrieť do ich obchodov a uvidím, aké majú veci. A skúsim si len tie, ktoré sa mi páčia :).

1. Vyberať agentúry podľa referencií

Takto to urobili viacerí naši klienti. Najprv pozrieť, kto čo robí. Stretnúť sa s ľuďmi z agentúry, či klientovi sedia a až potom sa rozhodnúť, ktorú osloviť. A vybrať maximálne 3, ktoré sa vám páčia. Lebo z viacerých sa aj tak ťažko vyberá.

2. Skúšobné zadania miesto tendrov

Je to ako pri vyberaní ľudí. Pozriete si životopisy a jedného zamestnáte a je v skúšobnej lehote. Presne tak by to mohlo fungovať pri výbere agentúry. Klient by si ju vybral podľa jej referencií a dal jej skúšobné zadanie. Ak ho urobí dobre, ide sa ďalej. Ak nie, tak čo už.. tiež sa ide ďalej :).

3. Dávať feedback

Agentúry sú tu pre klientov. Ak nám poviete, čo robíme dobre a čo by sme mohli zlepšiť, tak budeme vedieť, ako sa zlepšovať. V ďalšom tendri vám potom možno potešíme prácami, aké čakáte.

4. Robiť Tie Meetingy

Hegarty vo svojej knižke „Hegarty on advertising“ stretnutie s klientom počas vymýšlania nápadov vyslovene neznáša, lebo kazia prekvapenie. Podľa mňa sú ale pri sofistikovaných klientoch velmi prínosné. Zabraňujú „nepríjemným prekvapeniam“ na prezentácii a pomáhajú agentúre prísť s prepracovanými riešeniami. Nedávno sme zažili tender, kde sme sa stretli počas vymýšlania a pomohlo nám to vybrať správnu cestu pre kreatívu.

Celkovo sme už zažili veľa príjemných tendrov, kde sme dostali feedback a kde bolo pozvaných naozaj len pár vybratých agentúr. Veľmi si vážím klientov, ktorí takto vyberajú agentúru. Potom sa dá s naozajstnou radosťou vyhrať alebo s hrdosťou prijať zaslúžené víťazstvo iných.

Btw. držte palce, zajtra ráno prezentujeme jeden tender :).

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám