| Mária Andršová
MARCOVÝ TRIADWATCH
Aj keď sa nám to možno nezdá, od posledného TRIADWATCH ubehol presne mesiac, čo znamená, že je ten správny čas na ďalšiu nálož social media news.
A keďže aj oči potrebujú oddych, môžete si nás jednoducho pustiť:
Dosť bolo omáčok (a dresingov), poďme na novinky! 👩🏻🚀
Marec ako Women’s History Month (Mesiac histórie žien)
V tomto duchu odštartoval 8. marca FB svoju kampaň na podporu žien, ktorú obohatili peknými vychytávkami v podobe stickerov na stories. Následne uviedol k životu novú kategóriu v rámci Community Help – WOMEN, ktorá má za úlohu pomôcť neziskovkám a charitatívnym organizáciam, ktoré pomáhajú ženám, fungovať a využívať naplno FB tooly.
FB a IG pridal taktiež tag #womenowned do shopping kolekcii ako podporu biznisu, ktoré majú vo svojich rukách ženy.
Na oficiálnom profile Facebook-u sa objavili tiež inšpiratívne videá pod názvom Women x Women. Hlavnými hrdinkami boli úspešné ženy, ktoré sa prostredníctvom krátkych videí podelili o ich úspech, rady do budúcna pre všetky ženy po celom svete.
Zdroj: socialmediatoday.com
Zdroj: Messenger news
Say NO to politická reklama na FB
Ak vás novinky či témy týkajúce sa politiky už viac obťažujú než tešia, tak vám problém úplne nevyrieši ani táto vychytávka, no nová možnosť na FB umožňuje skryť reklamu s politickými témami a to je tiež krok, ktorý mnohých poteší. 🙂
Zdroj: www.socialmediatoday.com
Na IG sme sa pozreli aj v najnovších štatistikách. Prvá zaujímavá info pochádza z dielne Sprout Social, ktorý vytvorili tabuľku vhodných časov, kedy sa oplatí publikovať a získať pritom najvyššiu mieru zapojenia na Instagrame. Podľa tabuľky nižšie vidíme, že ideálny čas je v stredu o 11.00 a v piatok od 10.00 -11.00.
Zdroj: sproutsocial.com
Na ďalšom grafe od Marketing Charts vidíme, koľko používateľov sleduje značky na sociálnych sieťach. V tomto prípade vnímame Instagram ako najsilnejšiu sociálnu sieť pre budovanie komunity na profile značky. Všetky štatistiky však sa vytvárajú na základe dát z USA , a teda dané poradie ( 2. miesto v prípade Twitteru) by na Slovensku obsadila určite iná sieť. Celý report nájdete na tomto linku.
Zdroj: sproutsocial.com
Privítajte LIVE ROOMS!
Instagram spustil možnosť živého vysielania pre 4 učastníkov. Ide o reakciu na vzrastajúci trend live streamov a taktiež sa formát bude môcť využívať na interview a konferencie.
Hlavným dôvodom bola aj určitá možnosť vytvárať opäť viac autentickejší content na Instagrame a priniesť na Instagram rôznorodejší content a diskusiu.
Zdroj: Instagram
Instagram – bezpečnejším miestom pre mladých?
Instagram sa stáva bezpečnejším miestom pre mladých používateľov, teda aspoň sa o to snaží implementáciou obmedzení. Jedným z hlavných zmien je znemožnenie dospelým posielať správy používateľom pod 18 rokov, keď ich nesledujú.
Z najnovších správ sme sa dozvedeli tiež, že sa do budúcna chystá aj Instagram pre deti (do 13 rokov), ktoré by mal úplne iné pravidlá a hlavne bezpečnostné opatrenia, ktoré by chránili detských používateľov. Problémom však bude rozlúštiť hlavolam, ako docieliť, že nám tam tie detské duše aj zostanú a nebude pre nich predsa len lákavejší ,,veľkáčsky“ Instagram.
Zdroj: socialmediatoday.com
Zjednodušený prístup k správam na IG
Komukoľvek kto má prístup do nášho Facebook Pages alebo Business suit, môžeme umožniť aj prístup k správam na IG. Všetko uskutočníte cez nastavenia priamo na IG.
Zdroj: testingcatalog.com
Youtube
Youtube oznámil novú platformu na YT zameranú na šport – YT Sport – objavíte ju jednoducho cez youtube.com/sport a nájdete tam tak aktuálne videá zo športu.
Zdroj: www.socialmediatoday.com
YOUTUBE SHORTS ožívajú aj u nás
Tik Tok na Youtube, tak by sme nazvali formát YT SHORTS. Objavuje sa na home screene, kde sa pod videom dá aj reagovať, komentovať, dokonca prejsť na profil autora a pozrieť si od neho ďalšie shorty.
Zdroj: arstechnica.com
Twitter prináša Club…ehm…Strea…SPACE!
Je ju Audio Live platforma ( jednoducho Clubhouse) na Twitteri ALE! beta už aj pre Android. maximálny počt moderátor je 10 a počet poslucháčov bez limitu. Po skončení ,, Spacu“ (niečo ako Roomka v Clubhouse) sú hostiteľovi dostupné dáta na stiahnutie. Všetky naplánované a prebiehajúce Space, nájdete v umiestnení ako sú Fleets (Stories na Twitteri). Ufff, chcelo by to nový slovník. 📚
Zdroj: wersm.com
TWITTER X ECOMMERCE
Twitter okrem Spacu experimentuje aj v oblasti nakupovania a e-commerce.
Pre značky, ktoré vlastnia e-shop sa tak otvára nová cesta na zdieľanie ich produktov priamo na Twitteri s buttonom – SHOP. Preklik vás nasmeruje priamo na stránku, kde môžete nákup uskutočniť.
Zdroj: socialmediatoday.com
Iné
Analytický nástroj pre Clubhouse
Vzrastajúca sláva Clubhouse prináša aj ovocie v podobe toolov na sledovanie metrík. Ak si radi pozriete dáta z vašich uskutočnených roomiek, tak to vás určite poteší tento link.
Whatsapp desktop
Desktop video call app je dostupná či už na Macu alebo Windowse. Aktuálne je aplikácia len pre rozhovory medzi 2 účtami, no neskôr sa chystá rozšírenie aj pre group call.
Zdroj: techcrunch.com
Linkedin a výslovnosť
Linkedin už dávnejšie uviedol, že by chcel pridať možnosť, ktorá by uľahčovala a eliminovala nepríjemné situácie spojené s výslovnosťou našich mien. Zatiaľ dostupné mimo SR.
Zdroj: Matt Navarra
Kreatívne tooly na každý deň:
Tak za mňa už je to všetko a nezabúdajte sa v týchto časoch pochváliť👇
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>