Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Čo prezradili ľudia roka?

Magazín Stratégie každoročne oceňuje v piatich kategóriách top osobnosti slovenskej reklamy, takzvaných ľudí roka. Za rok 2019 sú všetci z TRIADu, a tak sme všetkých postupne vyspovedali. Prečítajte si, ako odpovedali na našich 6 otázok.

TOP ACCOUNT DIRECTOR: ZUZANA TVAROŠKOVÁ

Tvari u nás začínala ako social media brand manager. Aktuálne má pod palcom tím Barmani, v ktorom je Account Director a Teamleader. Okrem toho, že dokáže vybaviť snáď všetko je tiež kreatívnou posilou.

Čo ťa motivuje robiť pekné veci?

Motivujú ma kampane, ktoré majú super výsledky aj vďaka skvelej kreatíve. Okrem toho ma však motivuje aj práca na kampaniach, ktoré nie sú len hardsellové, ale majú aj druhý, hlbší zmysel ako podpora lokálnych výrobcov alebo niečo lepšie pre naše mesto. Mám rada komunikáciu O2, ktoré už niekoľko rokov šíri myšlienku 17. novembra medzi mladými ľuďmi.

Koho followuješ?

Dosť si idem Instagram, musím sa priznať, že tam spálim veľa času. Sledujem tam hlavne travel blogerov, dizajnérov, fotografov, našu prezidentku, ktorá je veľmi inšpiratívna, ale aj Zomri. A čo ma dáva von z mojej bubliny je Bazárik piko. 😀

Čo robíš, keď nerobíš?

Keď nerobím, tak cestujem, tomu sa snažím venovať čo najviac sa dá. Potom sa venujem foteniu a začínam s letteringom.

Ktorá reklama z dielne Triadu je okrem Absolutky tvoja srdcovka?

Minulý rok ma veľmi bavilo pracovať na kampani pre Excelent, v ktorej sme upozornili na staré autá, ktoré patria na vrakovisko a zaberajú v Bratislave miesto. Moja dlhodobá srdcovka bola Becherovka – Becher ateliér a podpora lokálnych výrobcov a umelcov. A z posledných vecí ma tiež bavil Birell, fakt som sa pri tom veľa smiala.

Ktorá svetová reklama ti utkvela v pamäti?

Mne sa strašne páčilo, keď  Burger King prestal na jeden deň predávať Whopper, aby podporil McDonald’s, keď dávali výťažok z tržby pre deti s rakovinou. Dlho ma baví komunikácia Netflixu, ich práca s hercami a seriálmi. Od toho by sa mohli inšpirovať aj naše televízie. A IKEA je dlhodobo super. 🙂

Aký je podľa teba aktuálne najdôležitejší marketingový trend?

Určite je strašne dôležité poznať svoju cieľovku a na ňu napasovať content. Strašne veľa značiek to ešte stále nerobí. Treba zohľadňovať dáta, reporty a čo nám z toho vychádza. Takže viac sa zamerať na našu cieľovku a využívať interaktívne formáty, ktoré majú obrovský potenciál. No a samozrejme bude ešte pokračovať trend správneho goodvertisingu.

TOP ART DIRECTOR: CSILLA POLÁK

Csilla prenáša svoju umeleckú dušu do všetkých kampaní. Robila na Absolutke a aktuálne pracuje na kampaniach pre VÚB banku. S ňou sa jej skrížili cesty už predtým v súťaži Maľba roka.

Čo ťa motivuje robiť pekné veci?

Ak to zjednoduším tak je to náplň mojej práce, ktorá ma baví a živí. Trochu obšírnejšie: pekným veciam a tvorbe sa venujem už 20 rokov, či na poli umenia, dizajnu alebo marketingu. Snažím sa preto čerpať z umenia, aby som zvýšila vizuálnu kvalitu reklamy.

Koho followuješ?

Followujem primárne fotografov, maliarov, vizuálnych umelcov alebo módne značky. Konkrétny príklad je napríklad Katka Jenčková, slovenská maliarka, ktorá má veľmi zaujímavý Instagram.

Čo robíš, keď nerobíš?

Keď nerobím, tým, že moja práca potrebuje inšpiráciu, tak veľmi rada čítam. To sa mi odvedčilo ako dobrý tréning pre fantáziu. Rada chodím na výstavy, keďže som pôvodne maliarka, tak tento kontakt si stále udržujem. Filmy pozerám výlučne v kine, je to rituál so všetkým čo k tomu patrí. A potom moji priatelia, ktorí nie sú z reklamnej branže a pomáhajú mi tak vystúpiť z bubliny a prinášajú nové insighty.

Ktorá reklama z dielne Triadu je okrem Absolutky tvoja srdcovka?

Je to reklama, na ktorej som vôbec nerobila a bol to Birell – S Birellom nenafúkaš. Bola to super zábavná forma a zároveň to priamo odkomunikovalo čo malo a naplnilo očakávania klienta. Ale môj lovebrand je VÚB, na ktorej ma baví, že robím na tých veľkých kampaniach, a potom môžem zvoliť trochu iný prístup pri Nadácií VÚB, kde je to výtvarnejšie a artovejšie.

Ktorá svetová reklama ti utkvela v pamäti?

Taká veľmi aktuálna, ktorá ma baví je reklama pre Aviation gin. Táto reklama reaguje na neúspešnú reklamu značky Peloton, ktorých posledný spot bol dosť sexistický a ľudia na to reagovali veľmi zle a dokonca to značke uškodilo. Hlavnú hrdinku z pôvodnej reklamy Peloton si zaplatil Aviation gin, aby hrala pokračovanie v ich spote.

Aký je podľa teba aktuálne najdôležitejší marketingový trend?

Dlhodobá efektivita komunikácie, ktorá pomôže naplniť biznisové ciele klienta a zabezpečí dlhodobý rast. Teraz sa veľa hovorí o goodvertisingu a o zodpovednosti. Ale myslím si, že tá zodpovednosť má byť v prvom rade k tej značke. Rovnako je podľa mňa trendom byť odvážnejší.

TOP CREATIVE DIRECTOR: VLADO KUREK

Vlado je Creative Director tímu 29 a fanúšik New York Giants. Ak práve nevymýšľa kampane pre VÚB Banku, nahráva podcast Americký futbal s Vladom Kurekom.

Čo ťa motivuje robiť pekné veci?

Môže to byť paradox, ale trochu ma motivuje stres. Ale zároveň ma veľmi motivuje aj ten príjemný pocit na duši, keď vidím dobrý nápad.

Koho followuješ?

Na Twitteri followujem novinárov, ktorí sa venujú americkému futbalu. V bežnom živote mám však tendenciu followovať pre mňa bližších a známych ľudí.

Čo robíš, keď nerobíš?

Vo voľnom čase sa venujem hlavne svojej rodine, Baške a Maťkovi. Ale keď nerobím a ani nie som s rodinou, venujem sa americkému futbalu.

Ktorá reklama z dielne Triadu je okrem Absolutky tvoja srdcovka?

Nedávno sme v Triade menili štruktúru tímov, a tak som si robil research, čo všetko Madmeni za posledných 7 rokov dokázali a je toho fakt veľa. Spomeniem dve O2 reklamy, ktoré sú za mňa veľmi silné. Tou prvou bolo Ľudia sú hviezdy, ktorá už má 7 rokov a druhou Rozprávajme sa viac, kedy sme spravili krásnu kampaň o sile ľudského hlasu.

Ktorá svetová reklama ti utkvela v pamäti?

Posledná vec, ktorá ma úplne ohúrila, bola pred dvomi rokmi Super Bowl reklama pre Tide. To bola vec, ktorá sa podľa mňa podarí raz za niekoľko rokov s krásnym insightom.

Aký je podľa teba aktuálne najdôležitejší marketingový trend?

Ja si myslím, že tým trendom sú dáta, ale nie v takom tom bullshitovom vydaní. V posledných rokoch sa  do reklamy konečne dostáva veda, výskum a dáta, ktoré linkujú efektívne reklamy s kreatívnymi a to, ako sa spotrebitelia správajú a čo naozaj potrebujú. To si myslím, že je naozaj dôležitý trend, pretože reklama bola dlhú dobu o pocite. Teraz môžu byť tieto dáta veľmi dobrým pomocníkom pri rozhodovaní. Druhým veľkým trendom je určite goodvertising, pri ktorom však platí, že si treba dať pozor na to, čo kto hovorí.

TOP COPYWRITER: MATÚŠ HLIBOKÝ

Hlibo je creative teamleader v tíme Barmani, v ktorom sa stará o klientov O2, Tatratea, Hodina deťom a tiež niekoľko pivných značiek. Jeho mottom je: „Je to len reklama, tak sa bav.“.

Čo ťa motivuje robiť pekné veci?

Mňa motivuje zábava. Keď sa bavím pri kampani, tak je jedno, o akú kampaň ide. Keď si človek nájde niečo, môže to byť headline, slovíčko, akákoľvek drobnosť, ktorá ho baví, tak je to dobre a vtedy to aj najlepšie funguje.

Koho followuješ?

Internet. 😀 Ak sa pýtaš na konkrétne meno, tak to netuším. Sú to pekné obrázky, inšpirácie, ktoré si potom ukladám a inšpirujem sa nimi.

Čo robíš, keď nerobíš?

Momentálne som trošku začal cvičiť. Väčšinou upratujem alebo čítam články o čomkoľvek, čo ma zaujme aj mimo reklamu.

Ktorá reklama z dielne Triadu je okrem Absolutky tvoja srdcovka?

Tento rok ma veľmi bavila robota na Excelent autokine. Na kampani, v ktorej sme vzali staré vraky, ktoré zaberali v Bratislave miesta a spravili sme z nich autokino. Minulý rok ma veľmi bavila Digitálna inteligencia pre ČSOB, na ktorej sme spolupracovali s Explom. A jedna z mojich prvých vecí, keď som prišiel do Triadu, tak to bol 17. november.

Ktorá svetová reklama ti utkvela v pamäti?

To by som rozdelil na dve časti. Z posledného obdobia, čo mi utkvelo v pamäti, bol Ha(u)te Couture pre Diesel, kde vzali hejty zo sociálnych sietí, ktoré na seba dostal Diesel a urobili z toho kolekciu. Bavila ma tá exekúcia, pretože to bolo veľmi široké. Na svoje obchody nasprejovali tieto nadávky alebo z toho spravili gifká a v druhej vlne to ešte dali influencerom. A reklamu, ktorú by som fakt chcel mať v portfóliu, urobila už dávnejšie Puma. Na Valentína spravili video, v ktorom hooligans spievajú romantickú pesničku.

Aký je podľa teba aktuálne najdôležitejší marketingový trend?

Vôbec netuším. 😀 Idea je základ a treba sa zabávať. Jednoducho, keď ťa práca nebaví, tak aj tá reklama ťa bude nudiť. A treba sa vedieť pýtať a vedieť si odpovedať.

TOP STRATEGY DIRECTOR: MARTIN WOSKA

Wosa zastáva v Triade funkciu Chief Creative & Strategy Officer. Okrem toho je prezident ADC a je o ňom známe, že má rád súčinnosť medzi stratégiou a kreatívou.

Čo ťa motivuje robiť pekné veci?

Motivuje ma pohnútka k tomu, aby to, čo robíme, nebol priemer. Aby sme za rok vyprodukovali nejaké šupy, o ktorých sa aj hovorí. Vtedy to baví nielen mňa, ale aj ostatných v Triade a našich klientov.

Koho followuješ?

Súvisí to s aktuálnym trendom marketing science. Followujem ľudí ako Mark Ritson, Les Binet, Peter Field, Wiemer Snijders, ktorý napísal super knihu Eat Your Greens. Počúvam dosť veľa zahraničných reklamných podcastov – Adweek, Marketing Today, Marketing week, Everyone Hates Marketers a kopec ďalších.

Čo robíš, keď nerobíš?

Najčastejšie staviam lego, kreslím alebo čítam zo šľabikára. 😀 Ale stále fičí gitara a tiež som začal behať po Devínskej kobyle.

Ktorá reklama z dielne Triadu je okrem Absolutky tvoja srdcovka?

Jednoznačne 17. november, o tom už ani nemusíme viac hovoriť. Druhá je tiež od O2 a volala sa Slová, ktoré robia radosť. Bol to z časti sociálny experiment o tom, aké slová majú silu. To bola veľmi pekná kampaň s hlbokou myšlienkou, také mám rád. Naopak úplne bezmyšlienkovitá kampaň, ale super a úspešná bolo Neriešenie pre Kofolu. Táto kampaň mala veľa exekúcií a naozaj to bola zábava. 🙂

Ktorá svetová reklama ti utkvela v pamäti?

Na svetových súťažiach kreativity rezonovala kampaň Viva La Vulva od Libresse, ktorá je oslavou ženskej vagíny. Najoceňovanejšia kampaň minulého roku je teda kampaň, ktorá v dvojminútovom videu zobrazuje vagínu v rôznych metaforických zobrazeniach. Je to čistá festivalovka, ale určite to má aj čísla efektivity.

Aký je podľa teba aktuálne najdôležitejší marketingový trend?

Trendom tohto roka v marketingu, z ktorého sa veľmi teším, je zdravý rozum. Súvisí to s marketing science, vďaka čomu sa konečne vieme oprieť o dáta a nemusíme využívať len pocity.

A druhým trendom, ktorý sa mi páči, je kreatívna stratégia. Ťažko povedať či je to aktuálny trend, lebo to vlastne fungovalo vždy a funguje to aj teraz. Súvisí to s tým, že kreatíva už nie je rezervovaná len pre vymýšľanie spotu a headline-ov, ale čoraz viac sa rozpráva o tom, aká je dôležitá už v tej prvej strategickej časti, aby aj stratégovia boli kreatívni.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.