| Zuzana Martiniaková
Júlový Triadwatch
Mesiac sa s mesiacom stretol a priniesol kopec ďalších noviniek z online sveta. Tak si to poď checknúť či o všetkých vieš. 😉
Nové zobrazovanie placementov v Ads manageri
Tento update zachytili asi všetci, ktorí denne nasadzujú reklamy. Placementy už nie sú rozdelené podľa platforiem, ale podľa jednotlivých formátov. Facebook zrejme chce, aby niektoré málo používané formáty vynikli a marketéri ich začali skúšať.
Calibra
Facebook už predstavil svoju novú kryptomenu “Libra”. Pre ňu aktuálne pripravujú platobnú sieť resp. digitálnu peňaženku s názvom Calibra, prostredníctvom ktorej budú platby prebiehať. Peňaženka bude dostupná v Messengeri, WhatsApp, ale tiež ako samostatná aplikácia. Spustenie sa odhaduje na rok 2020.
Nové parametre hodnotenia obsahu
Facebook pridáva do svojho algoritmu nové parametre hodnotenia obsahu stránok a skupín. Uvedomuje si, že priatelia nie sú jediný zdroj, o ktorý majú používatelia záujem, ale aj obľúbené stránky a skupiny.
Preto spravil prieskum, aby zistil, ako sa ľudia zaujímajú o obsah stránok, ktoré sledujú. Rovnako sa zaoberali aj tým, aké sú pre nich dôležité skupiny, v ktorých sú členmi. Na základe výsledkov Facebook aktualizoval svoj algoritmus.
Faktory, na ktoré bude prihliadať:
- Ako dlho stránku sledujeme / ako dlho sme členmi skupiny
- Či na stránke a skupine zverejňujeme posty
- Či reagujeme na posty stránky alebo príspevky v skupine
Tieto zmeny neznamenajú, že sa nám posty stránky budú zobrazovať vo vyššej miere, ale budú sa zobrazovať vyššie vo feede.
Hodnotenie komentárov
Facebook chce prispieť k zmysluplnej diskusii pri postoch a to tak, že bude používateľom zobrazovať posty a komentáre, ktoré sú pre nich viac relevantné.
Aktuálne pracujú na update hodnotenia komentárov pri verejných postoch.
Pýtaš sa, ako ich budú hodnotiť?
- Ak bude komentár proti Community Standards Facebooku, vymažú ho. Tiež budú sledovať a sankciovať engagement-bait.
- Používanie dotazníkov, ktoré im majú pomôcť pochopiť typy komentárov, ktoré chcú ľudia vidieť, aby ich mohli hodnotiť vyššie.
- Na základe toho, ako ľudia interagujú s komentármi.
Zmiznú sekcie z Page Description
Facebook upozorňuje, že v auguste z Page Description zmizne niekoľko sekcií. Napríklad Company Overview, Biography, Affiliation, Mission, Personal Interests.
Darcovia krvi, prihláste sa!
Zatiaľ teda len tí, čo žijete v USA. Novinka od Facebooku umožňuje prihlásiť sa ako darca krvi cez Blood Donations. Konkrétne v profile v sekcii About.
Keď budú centrá potrebovať krv, môžu tak ľahko poslať najbližším darcom notifikáciu so žiadosťou.
Facebook Watch
Platforma Watch je stále viac populárna. Prostredníctvom nej vidí aspoň minútu videa mesačne 720 miliónov ľudí, denne 140 miliónov ľudí a každodenní používatelia na nej strávia až 26 minút denne.
Preto ju Facebook stále vylepšuje, ako sú napríklad skupiny pri videách, do ktorých sa môžete pridať a baviť sa o konkrétnom videu s ďalšími ľuďmi.
Náhľad postov
Facebook pripravuje funkciu náhľadu postov. Teda predtým, ako post uverejníš, si ho budeš môcť checknúť. Uvidíš, ako to bude vo finále vyzerať.
Ak sa ti nechce čakať, kedy a či vôbec to bude, vyskúšaj Kontentino. <3 Vďaka nemu máš okrem náhľadu postov aj kopec ďalších super vychytávok.
Ukladanie fotiek z IG stories
Tiež sa ti už stalo, že si robil storku, ale pred vypostovaním si si odbehol z Instagramu a medzitým bez uloženia zmizla? Bude riešenie. Instagram prináša novinku Recents v galérií storiek, do ktorej sa ti budú ukladať fotky a videá zachytené kamerou IG stories. Vydržia tam 7 dní, potom zmiznú. To už by ti mohlo stačiť. 😉
Stop motion v stories
Instagram pripravuje možnosť tvorby stop motion videí. Nebudeme teda potrebovať externé appky, jednoducho si tento formát spravíme priamo v storke.
Stop motion video bude tvoriť niekoľko za sebou idúcich fotiek, ktoré sa spoja na záver do videa. Obmedzené to bude na 10 frameov.
Reklamy v explore feede
Instagram usúdil, že vidíme vo feede a storkách málo reklamy. 😀 Preto plánuje využiť explore feed ako ďalší reklamný placement.
Reklamy by sa nám tam mali zobrazovať na základe našich interestov, teda toho, čo lajkujeme a sledujeme.
Donation sticker
Donation sticker už istý čas funguje a takto vyzerá v praxi u influencera. U nás zatiaľ stále nefunguje.
K tejto funkcii pribudne zrejme ďalšia novinka Donate button priamo v profile.
YouTube
Brand experience v YouTube ads
YouTube si uvedomuje, že značky využívajú Youtuberov, aby ich produkt priblížili spotrebiteľom. Aby to však neostalo len pri obyčajnom sledovaní videa, prináša AR funkciu s názvom AR Beauty Try-On, vďaka ktorej prinesie cieľovej skupine väčší zážitok z produktu.
Táto funkcia umožňuje sledovateľom videa vyskúšať si make-up, ktorý Youtuber vo videu používa. Ako prvá to vyskúšala značka MAC.
3D Google display ads
Google prináša nový reklamný formát Swirl, ktorý umožňuje 3D zobrazovanie produktu. Takáto interaktívna reklama dáva človeku predovšetkým možnosť dôkladne si produkt obzrieť. Dostupná je len pre mobilných používateľov.
Tu sa dočítaš, ako ju môžeš vytvoriť.
To je za júl všetko podstatné. 🙂
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>