Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Júnový TRIADWATCH

Dúfam, že máš zapnutú klímu, lebo máme pre teba pár horúcich noviniek zo social media vôd. ☀️ Ak sa ti nechce čítať, pusti si náš podcast.

FACEBOOK

Zjednotený news feed a stories

Facebook testuje nové zobrazenie news feedu. Zmenia scrollovanie feedu a budeme si ho prezerať tak ako storky? We’ll see. Zatiaľ je testovanie tejto zmeny v začiatočnej fáze a čaká sa na výsledky používateľského prieskumu.

Predpokladá sa, že horizontálne zobrazovanie by dalo tiež väčší priestor reklamám.

Mení sa hodnotenie videí

Facebook chce používateľom ponúknuť kvalitnejší obsah a tvorcom vytvoriť lepšie podmienky na tvorbu komunity.

Preto sa zameria na:

  • autentické zábery a videá, ktoré používatelia opakovane vyhľadávajú a sledujú apsoň minútu, pričom dĺžka videa je viac ako 3 minúty,
  • algoritmus, ktorý bude sledovať aj to, či si ho používateľ pozrie do konca, aký bol pri sledovaní aktívny a aký má video engagement.

Viac kvalitných videí = menej stránok, ktoré zarábajú na cudzom obsahu.

Letné upratovanie news feedu

Facebook oznámil dve aktualizácie algoritmu, na základe ktorých zobrazuje príspevky v news feede.

Relevantný obsah = kvalitne strávený čas na sociálnej sieti.

Pri príspevkoch od priateľov hodnotí:

  • označenie na spoločných fotkách,
  • s ktorými priateľmi používateľ reaguje a komentuje rovnaké príspevky,
  • zdieľanie rovnakej polohy.

Pri linkoch hodnotí:

  • koľko času pri nich používateľ strávi,
  • od koho je príspevok,
  • engagement.

Algoritmus by sa nemal negatívne dotknúť zobrazovania obsahu od stránok.

Tipy na efektívne reklamy

Na F8 odprezentoval Vatsal Mehta (Facebook VP of Solutions Engineering and Partnerships) niekoľko tipov na lepšie reklamy. Inšpiruj sa nižšie. 👇

Facebook a Globalcoin

Facebook chce budúci rok priniesť vlastnú kryptomenu a bezpečné možnosti platby.

Aktuálne pracuje na WhatsAppe, kde by chcel povoliť luďom si vzájomne posielať peniaze. Zatiaľ testuje v Indii, kde je WhatsApp najpoužívanejšou appkou na messages.

Vychádzajú z rovnakej stratégie ako majitelia WeChat – sociálna sieť, ktorá je v Číne už aj dominantnou platformou pre platby.

Bye bye 10 sekundové video views

V priebehu júla už úplne zmizne možnosť optimalizovať video na 10 sekundové videnia. Ostane nám možnosť ThruPlay (15 sekúnd) a 2-sekundové videnia.

Creator studio

Facebook prináša efektívnejšiu správu contentu prostredníctvom Creator studia. Okrem postov, insightov a správ tam dokážeme spravovať aj Instagramový content. Priamo vo Facebooku môžeme spravovať príspevky, analyzovať výsledky a reagovať na správy v jednom spoločnom inboxe.

INSTAGRAM

Nakupuj v @shop

Instagram zhromažďuje značky a tvorcov, o ktoré má komunita záujem v rámci svojho vlastného profilu @shop. Nechýbajú ani produktové tagy, ktoré smerujú na web predajcu. Tento profil spravuje interný tím Instagramu.

Landscape IGTV videá

Instagram reaguje na podnety používateľov a povoľuje landscape video, ktoré prináša viac priestoru. Jednoducho nahráš svoje horizontálne video do IGTV a používateľom sa automaticky zobrazí ikonka, ktorá ich upozorní, aby si svoj telefón otočili.

Pride ❤️🧡💛💚💙

Instagram sa pohral so storkami na podporu Pride mesiaca.

Ak použiješ v storke relevantný hashtag (napr. #loveislove), farba krúžku okolo tvojej Story nebude klasická, ale vo farbách dúhy.

LINKEDIN

Transparentý LinkedIn

Po vzore Facebooku už aj LinkedIn prináša prehľad reklám, ktoré bežia na stránke. Používateľ si bude môcť zobraziť reklamy, ktoré bežali na stránke za posledný polrok.

LinkedIn tak nadväzuje na svoje aktivity v rušení fake účtov, ktoré komunikovali politické záujmy.

Je to zaujímavá vychytávka hlavne pre marketérov, ktorá im zjednoduší sledovanie aktivít konkurencie.

YOUTUBE

Nákupy lístkov na koncert z klipov

Hudobné videoklipy tvoria obrovskú časť videí, ktoré ľudia na YouTube sledujú.

Platforma sa preto spája s AXS, druhým najväčším predajcom lístkov v Severnej Amerike, aby tu spoločne vybudovali miesto pre umelcov a združovali komunitu, ktorej môžu takto priamo ponúkať merch a lístky na koncerty.

Bumper machine

YouTube testuje tool, ktorý skráti dlhšiu reklamu na bumper ad a to tak, že z nej vytiahne kľúčové elementy ako logo, špecifický voiceover, packshot atď.

Táto novinka bude užitočná hlavne pre malé značky, ktoré nemajú budget na produkciu.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Globálne projekty potrebujú zmanažovať! Posielaj CV >>

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>