| Zuzana Martiniaková
Májový TRIADWATCH
Pozrime sa spoločne, čo sa udialo vo svete social media za posledné obobie. Alebo si rovno pustite podcast, v ktorom nájdete aj to najzaujímavejšie z F8 > bit.ly/triadwatch-maj.
Face(lift)book
Facebook stavil na minimalizmus a týmto smerom redizajnoval svoju aplikáciu. Zmeny sa postupne chystajú aj pre dektop. Nový dizajn priniesol viac vzdušnosti a zvýrazňuje najmä súkromné interakcie s priateľmi.
Koniec bordelu v messengeri
Tiež máš vytvorené skupiny v messengeri, kde si s kamošmi píšete jeden cez druhého a potom sa niektoré odpovede strácajú? Už nebudú. Facebook sa našu komunikáciu snaží uľahčiť. Pripravuje možnosť reagovať na konkrétnu správu v chatovom vlákne pomocou funkcie reply. Takúto veľmi podobnú možnosť už teraz využívame pri komentároch v newsfeede.
Live video už nebude pre každého
Live video je super funkcia, bohužiaľ niekedy zneužívaná na fakt zlé veci. Facebookom pohol až teroristický útok na Novom Zélande, kedy útočník svoj skutok natáčal a vysielal práve cez Facebook Live. Preto sa rozhodli posudzovať používateľov, ktorým funkciu Live zakáže. Chcú tak bojovať proti šíreniu násilného obsahu. Investujú aj do umelej inteligencie, ktorá vyhľadáva a odstraňuje Facebook skupiny, ktoré podporujú násilie.
Vynovené metriky
Relevance score v Ads manageri končí a nahradia ho 3 podrobnejšie metriky:
Hodnotenie kvality – vnímaná kvalita tvojej reklamy v porovnaní s ostatnými reklamami, ktoré chcú osloviť rovnaké publikum.
Hodnotenie miery záujmu – miera prejaveného záujmu o tvoju reklamu a o reklamy, ktoré cielia na rovnaký okruh používateľov.
Hodnotenie konverzného pomeru – očakávaná miera konverzie vašej reklamy s reklamami, ktoré majú rovnaký cieľ a oslovujú rovnakú cieľovku.
Ale nezostane len pri tom a budeme vedieť sledovať aj ďalšie metriky ako uloženie príspevku, nové spojenia cez správy, začaté konverzácie cez správy a návratnosť investícií do reklamy, ktorá vyzýva k nákupu.
Zmena oprávnení v Business manageri
Doteraz sme mali oprávnenia k spravovaniu profilov a reklamných účtov postavené na rolách (Admin, Editor, Advertiser…). Teraz sa danému používateľovi budú priradzovať konkrétne funkcie: Spravovať kampane, Moderovať komentáre, Zobraziť výkon … Pri aktuálnych správcoch stránky sa táto zmena udeje automaticky a následne to môžeme ešte upravovať.
Click-Gap? A to ti je čo?
Facebook zakročil proti fake news pridaním novej metriky Click-Gap. Newsfeed algoritmus vyhodnotí odkazy vedúce na a z Facebooku a určí, do akej miery sú závadné.
Ak Facebook zistí, že sa v Newsfeede zobrazuje veľa odkazov na určitú stárnku, ale inde na internete na túto stránku skoro žiadna tretia strana neodkazuje, berie to ako signál na obmdzenie obsahu. S týmto bude mať Facebook ale ešte veľa práce. Odhaliť závadné stránky a neobmedzovať stránky, ktoré sú vporiadku, nebude také ľahké, ako sa môže zdať.
GDPR a Facebook
Facebook si pre inzerentov pripravil zásady a princípy ochrany a spracovania osobných údajov. TU nájdeš, ako spracúvajú tvoje údaje, ale tiež poučenie pre značky, ako by mali k spracúvaniu dát pristupovať na Facebooku. Toto sa fakt oplatí preštudovať.
Stop stránkam v skupinách
Našťastie nie úplne. Možnosť pridať sa ako stránka do skupiny tu ešte nie je veľmi dlho, napriek tomu s tým už majú niektoré skupiny problém. Ak sa im to nepáči, admin môže jednodoucho stránkam zakázať pridávanie do skupiny a je vybavené.
Facebook cintorín
Nech odpočíva v pokoji. Ale nie, Facebook sa do večných lovíšť ešte nechystá. 😀
Ide o novú funkciu Tributes, ktorá umožní používateľom zanechať správy aj po smrti. Vraj chce Facebook týmto spôsobom dať rodine a priateľom zosnulého možnosť pravidelne naňho spomínať.
Používatelia si môžu dopredu zvoliť, čo sa stane s ich účtom po smrti. Buď si zvolíš poverenú osobu, ktorá bude tvoj profil spravovať, alebo si nechaš účet natrvalo odstrániť. Pokiaľ si ho človek chce ponechať, po smrti mu k menu pribudne „Spomíname“.
Viac fotiek do jednej storky
A toto poznáš? V galérií skopíruješ fotku a vložíš do storky. Easy.
Instagram testuje schovávanie likes
Facebook sa zaoberá duševným zdravím používateľov a závslosťou na lajkoch. Radšej ako na túto metriku sa odporúča zamerať na kvalitu obsahu. Aby sa značky, ale predovšetkým požívatelia nasilu nehnali za lajkami, ale za kvalitným obsahom. Zatiaľ má tento test rozporuplné reakcie.
Si nerozhodný s tvojím nickname?
Žiadny problém. Ak si zmeníš meno na Instagrame, máš ešte dva týždne na rozhodnutie, či si ho nechceš dať späť bez toho, aby ti to niekto medzičasom obsadil.
Fejkové lajky a followeri
Facebook konečne zakročil proti spoločnostiam, ktoré poskytujú možnosť kúpiť si fejkových followerov a lajky vďaka botom. Mnoho firiem, ako aj my, využíva influencerov ako médium. Preto si treba dávať pozor s kým spolupracujeme a odkiaľ pochádzajú jeho followeri.
Našťastie už existuje aj niekoľko platforiem, na ktorých si vieme pozrieť zloženie influencerových followerov a aké percento z nich je podozrivých. My napríklad používame Lafluence.
Reactions everywhere?
LinkedIn čo to odkukal od Facebooku a prináša možnosť hodnotiť posty pomocou reactions.
A na záver ešte čerešnička pre fanúšikov Netflixu. Pre tých, ktorí si radi púšťajú svoj obľúbený seriál len tak do pozadia (ako ja :D), ale nechce sa im rozmýšľať, ktorú časť si pustiť, môžu odteraz využívať Shuffle button. Dík Netflix!
A ešte sa pozri tuto dolu 👇. Našiel si sa? Tak na čo čakáš? 🙂
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>