| Zuzana Martiniaková
Februárový TRIADWATCH
Chrípkové obdobie je v plnom prúde. Takže, ak ťa choroba na pár dní vyradila z bežného rytmu, nezúfaj. Všetko podstatné, čo sa posledné týždne udialo vo svete social media, nájdeš nižšie.
LOL, to nemyslíš vážne 😀
Ale áno! Facebook sa stále snaží zaujať teenagerov, a tentokrát pomocou feedu s memečkami, gifkami a vtipnými videami. Tento content bude vraj ťahať z Facebook stránok s memečkami.
* Zatiaľ je to len v testovačke u malej skupinky stredoškolákov.
Zdieľanie eventov do Facebook stories
Chceš prilákať ľudí na svoj event alebo upozorniť na nejaký kam sa chystáš? Už to môžeš urobiť priamo cez Facebook story. Jednoducho do nej event zazdieľaš a používatelia môžu odpovedať na svoju účasť/neúčasť na udalosti priamo tam.
Zrejme to platí len pre osobné profily a nie business profily. Múdrejší budeme, keď to príde do platnosti aj k nám. Zatiaľ sa to klasicky testuje u vyvolených.
Vymazávanie postov v skupine
Keď v skupine niekto uverejní príspevok, ktorý tam z nejakého dôvodu nepatrí, admin môže takýto post vymazať. A teraz dotyčnému môže dať vedieť, prečo sa tak stalo, pomocou niekoľkých predpripravených možností.
Facebook skupiny s novými pravidlami
Už žiadne pridávanie do skupín, kde nechceš byť. Odteraz môžeš byť do skupiny len pozvaný a sám sa rozhodneš či pozvánku prijmeš.
Zároveň Facebook upozorňuje, že zo skupín, ktoré vôbec nenavštevujeme, budeš odstránený, resp. budeš presunutý na invite list a musíš pridanie do skupiny prijať.
CTA vo Facebook príbehoch
Facebook spustil pre stránky nový set CTA stickerov vo Facebook stories, ktorý môže efektívnejšie motivovať používateľov k akcii, ktorú chceme dosiahnuť.
Facebook sprísni kontrolu vizuálneho obsahu
Facebook pokračuje v boji proti zavádzajúcemu a nebezpečnému obsahu. Tentokrát sa zameral na vizuálny content a vyvíja nástroje na kontrolu fotiek a videí.
Nová technológia využíva optické rozpoznávanie znakov v obrázkoch. Pokiaľ systém niečo podozrivé odhalí pošle to na kontrolu.
Facebook uvažuje o prepojení Messaging platforiem
Facebook plánuje navzájom prepojiť platformy Messenger, WhatsApp a Instagram, v rámci priameho písania správ medzi používateľmi. Fungovalo by to tak, že pri písaní správy na Messengeri si môžeš zvoliť, kam chceš správu poslať.
Celkom fajn, ak len tvoja mamka používa napr. WhatsApp a nechce sa ti ho kvôli tomu inštalovať. 😀
Facebook podcast
Facebook si už druhý mesiac fičí na podcaste. Nájdeš ho pod názvom Three and a Half Degrees – The Power of Connection na Apple Podcasts/ Google Podcasts / Spotify/ Stitcher/ TuneIN. Tak čo, kedy si ho vypočuješ?
Platené stories do 60 sekúnd
Platené insta storky sa dočkali dlhšieho formátu a odteraz môžeme boostovať videá dlhé do 60 sekúnd.
Postovanie na viac účtov
Instagram nám ponúka možnosť pri publikovaní postu uverejniť ho na viac našich účtov naraz.
Bacha, aby si omylom svoj osobný content nepostol aj u klienta. 😀
Alternatívny text
Pri publikovaní postu na IG vieme zadať alternatívny text pre ľudí s poruchami zraku.
Zo sponzorovaného postu priamo do Messengeru
Na Instagrame pribudla nová možnosť pri optimalizovaní reklamy – priame správy.
Používateľ sa teda môže priamo zo sponzorovaného postu prekliknúť do Messengeru a poslať nám správu.
Stories budú mať svoju URL
Instagram testuje novú funkciu, vďaka ktorej budú príbehy zdieľateľné aj mimo Instagram.
Dostanú totižto svojú vlastnú URLku, ktorú už môžeš používať dle libosti. IG takto hľadá spôsob, ako ešte zvýšiť reach a engagement príbehov. No konečne!
YOUTUBE
Na Youtube už swipujeme
Na YouTube sa medzi videami vieme posúvať swipovaním ako na IG stories. Pri takomto prezeraní videí ti Youtube ponúka za sebou tematicky podobné videá alebo videá od rovnakého autora.
Už si neboostneme?
Údajne od 1. 1. 2019 LinkedIn nepovolí reklamu, ktorej obsah je v slovenčine. Je to naozaj tak? My sme to skúšali a reklama nebola schválená.
Bonus
Na Twittri si vyberieš zobrazenie feedu
Twitter priniesol novinku, na základe ktorej si môže používateľ sám zvoliť medzi zobrazením populárnych tweetov (na základe algoritmu) a chronologickým zobrazením.
Ošiaľ menom TikTok
TikTok (predtým Musical.ly) je appka na zdieľanie krátkych videí. Od augusta sa jej podarilo dosiahnuť 12 miliónov stiahnutí a posledné týždne spôsobila menší ošiaľ aj medzi slovenskými teenagermi, ktorí na svojich videách dosahujú vysoký počet videní a engagementu (cháp desiatky a niektorí aj stovky tisíc).
Appka už testuje aj možnosť reklamy.
Pochváľ sa, čo pozeráš
Netflix spustil novú fíčuru, ktorá má pomôcť ľahšie preniesť ich brand do online komunikácie svojich fanúšikov.
Používatelia Netflixu tak môžu z appky zdieľať obľúbené seriály/filmy do svojich storiek na IG.
Tak to je za január všetko kamoši a papajte vitamíny. 😉
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>