| Kollča
Keď nejde o život, ide o Instagram a jeho 3 zmeny
Instagram rastie šialeným tempom a social media nadšenci refrešujú blog.instagram.com, aby náhodou niečo nezmeškali. Ako ste na tom vy? Neušlo vám náhodou niečo? Ak sa stále vytešujete z multiple accoutu, tak ste prišli pravdepodobne o veľa. Niektorí sú nadšení, iní plačú v kúte. Čo za tým stojí?
1. Relevantnosť zabila chronológiu
Aktuálne najviac prepieraná téma v poslednej dobe – algoritmus na Instagrame. Stal sa skutočnosťou. Prečo nastala táto zmena? 100 % organický zásah bol vytúženým rajom social media geekov a neustále sa zvyšujúca podpora reklamy na Instagrame dopomohla záujmu oň a o samotné postovanie. Postupne sa však zvyšoval počet používateľov, profilov značiek a ich priemerný počet followovaných účtov. Content sa v news feede začal násobiť natoľko, že v priemere až 70 % obsahu sme nedoscrollovali. Samozrejme, vo veľkej miere za to môže aj reklama. Engagement rate s brand contentom čím ďalej, tým viac klesal.
Instagram chce poskytovať používateľovi obsah, kvôli ktorému ho primárne navštevuje. Stane sa tak kvalitnejší a relevantnejší pre konkrétneho používateľa. Týmto krokom môžu docieliť dlhší čas strávený na tejto platforme a jej obľúbenosť. Posty navyše nebudú filtrované, len budú zoradené od najvhodnejších po najmenej.
Lacná a prvoplánová reklama dostane pravdepodobne kopačky a tlačiť vpred sa budú nové Instagram stratégie fundovaných marketérov. Bude to chcieť viac času, kreativity, peňazí, námahy so zámerom zapojiť cieľovú skupinu a bohvie čo všetko.
Cieľom bude postarať sa o personalizovaný zážitok a priblížiť sa potenciálnym zákazníkom. Objavili sa dokonca prvé údaje, ktoré sú kľúčové v algoritme. Známe sú 4 benchmarky, ktoré ovplyvnia poradie:
1) POPULARITA POSTU -> Čím viac srdiečok a komentárov, tým lepšie.
2) VZÁJOMNÝ VZŤAH -> V akom vzťahu je ten, čo postuje s prijímateľom.
3) AKTUÁLNOSŤ POSTU -> Čím čerstvejšia informácia, tým viac sa dostávate medzi prvých.
4) SPRÁVANIE -> Čo zdieľate s inými používateľmi a kto sú. Spadáte tak do istej skupiny používateľov.
2. Sila videí pokračuje
V máji 2015 sme boli fascinovaní vytváraním videí ako superobsahu na Facebooku. Tie zmutovali v modrých vodách do dvoch dokonalých podôb – 360° videí a Live videí. Mierny progres nastal aj na Instagrame. Koncom februára sme zrazu mali údaje o video views a teraz všetkým video machrom dvíha kútiky na tvári možnosť uploadovať až 60 sekundové videá (predtým len 15 sekúnd).
Prečo nastalo toto vylepšenie? Dôvodov by mohlo byť viac, ale najmä ten, že za posledný polrok sa čas strávený pozeraním videí na Instagrame zvýšil o 40 %. A to je slušný nárast.
3. Relevantnejšie Click to Website kampane
Click to Website kampaň na Instagrame spočívala v jednoduchosti. Kliknete na obrázok alebo button a priamo sa dostávate na predurčenú stránku. Aktuálne to tak však už nie je. Po kliknutí na obrázok sa vám zobrazí rozrastrovaná vrstva, kde sa nachádza názov stránky a URL adresa. V Ads Manageri je táto vrstva editovateľná pre vaše potreby. Pri kampani mobile install ads to funguje rovnako s malým rozdielom. Pre iOS môžete použiť formulku „zobraziť v app store“ a pre android “zobraziť v Play store”
Začínate mať nočné mory, že budete mať menej preklikov? Je to dosť možné. Dôvodom tohto kroku je zvýšiť relevantné prekliky na web a vyhnúť sa náhodným zablúdilcom. Upokojila som vás?
Znamenajú tieto skutočnosti, že by ste mali zmeniť sociálnu sieť? Určite nie. Makajte na contente, poriadne cieľte na svoje publikum a nezabudnite promovať. Instagram bude určite stále optimalizovať algoritmus, pridávať nové funkcie a možnosti sponzorovania postov. Už teraz páni z Instagramu sľubujú spustenie reklamného formátu canvas v druhej polovici tohto roka.
Takže sa pripravte a refrešujte novinky -> toto je SPARTA!
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>