| Števo Kolibár
Čo je Snapchat?
Ak ide o túto appku, spozornieť by mali nielen milovníci svojich smartfónov a sociálnych sietí, ale aj samotní marketéri. Keďže ide o americký výtvor (pre operačné systémy iOS a Android), Snapchat je populárny najmä v USA či Kanade, avšak počet užívateľov rastie aj u nás.
Jeho základná funkcia spočíva v zdieľaní fotiek a videí s vašimi známymi. Ide však o celkom revolučný spôsob, pretože Snapchat „uznáva“ len časovo obmedzené fotky a videá, s ktorými sa chcete podeliť. Vaši „odberatelia“ si fotografiu či video môžu prezerať aj dlhšie ako tých pár sekúnd, a to jednoduchým použitím printscreenu. V opačnom prípade sa zdieľaný obsah vymaže. Pri tomto novom spôsobe zdieľania si sami určujete dobu (počet sekúnd – od 1 do 10 sekúnd), počas ktorej môžu ostatní užívatelia uploadnutú fotku či video zhliadnuť.
„Real-time“ video na webe
Medzi tzv. millennials, čiže ľuďmi narodenými medzi rokmi 1980 až 2000, je Snapchat v popularite medzi sociálnymi appkami hneď za Facebookom a Instagramom. Podstatným rozdielom medzi nimi je, že Snapchat ponúka priestor pre zdieľanie fotografíí či videí, ktorých funkciou je v krátkosti pobaviť bežného užívateľa. V momente môžete svojich známych oboznámiť s tým, čo robíte, vidíte, prípadne ich potešiť nejakým funny videom či príbehom v reálnom čase. Zatiaľ čo na bežných sociálnych sieťach človek uploaduje obrázky a fotografie, ktoré sa ukladajú dlhodobo (pre opätovné zhliadnutie) a podporujú tak vznik neželaného virtuálneho odpadu, Snapchat ponúka úplne nový koncept.
Snapchat ako marketingová stratégia
Keďže dnes je už Snapchat v úzkom vzťahu s reklamou, javí sa ako ideálny spôsob oslovenia mladých ľudí prostredníctvom ich smartfónov. Cieľovou skupinou sú 13- až 34-roční užívatelia, takzvaní „snapchatters“, ktorí napríklad v Spojených štátoch tvoria viac ako 60% ľudí používajúcich smartfón. Počet bežných užívateľov stále rastie (denne je ich aktívnych takmer 100 miliónov), rovnako ako počet ľudí, ktorí túto appku využívajú na podporu svojho podnikania.
Krátky čas zobrazenia fotografie či videa sa pre niekoho môže zdať málo atraktívnym na promovanie svojich služieb a produktov. Riešením je však funkcia, ktorú appka ponúka – tzv. Stories. Tie umožňujú zobraziť fotografiu, video či reklamu po dobu 24 hodín.
Snapchat tvrdí, že jeho používatelia, na rozdiel od iných sociálnych sietí, majú až 3x väčšiu náchylnosť pozrieť si film, z ktorého v appke videli teaser. Za ďalšie plus možno považovať tiež funkciu vertikálnej reklamy, ktorá stopercentne pokrýva displej vášho smartfónu, a tým je ďaleko efektívnejšia než napríklad horizontálne video.
Skvelým príkladom marketingového využitia je aj ponuka rôznych zliav a kupónov, ku ktorým sa potenciálny zákazník môže prostredníctvom tejto appky dostať. Keďže ide zväčša o časovo limitované zľavy, je výhodou zánik podobnej reklamy, keď už platnosť kupónu vypršala. Užívatelia sú tým motivovaní dostávať aktuálne informácie, aby kupóny nepremeškali.
Tak čo, je už vaša firma na Snapchate? Napríklad tieto už sú.
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.