Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Čo je Cinemagraf?

Ak ste si mysleli, že video a statická fotka sú dva odlišné svety, ktorých kombinácia nie je možná, zapíšte si do marketingového slovníka pojem cinemagraf (z anglického cinemagraph). Ide o statické obrázky, ktorých menšia či väčšia časť je animovaná. Práve na animovanú časť je upriamená pozornosť divákov, ktorí, believe it or not, dokážu v roku 2015 fascinovane civieť aj na tak banálne javy ako sú horiaci plameň, tečúce pivo alebo pohybujúca sa hladina vody v mori či bazéne.

Simple is the way!

To, čo je na cinemagrafoch pre marketérov zaujímavé, je ich praktické využitie na sociálnych sieťach, najmä na Facebooku (ak chcete dosiahnuť lepší reach), Instagrame a (najmä mimo Slovenska) Tumblr. Kým videá sú náročné na výrobu a klasické GIFká (zatiaľ) nepostovateľné, práve cinemagrafy môžu byť tým, čo zaujme adminov stránok na sociálnych sieťach otrávených nekonečným postovaním statických fotiek, nehovoriac o tom istom princípe pri fanúšikoch stránok. Výhodou cinemagrafov tiež je, že ich výrobu zvládne pomocou grafického programu (napr. voľne dostupného Clipletu alebo plateného Adobe Photoshopu) naozaj každý. Zaujímavé teda môžu byť aj pre social media managerov, ktorí majú čas a v hlave nápad na ozvláštnenie bežnej fotky, no nemajú práve po ruke grafika.

História 

Za priekopníkov cinemagrafov sa považujú webdizajnér Kevin Burg a fotograf Jamie Beck, ktorí túto techniku začali využívať v roku 2011. Sami ju opísali ako “niečo viac ako fotografia, no menej ako video”. Medzi ich prvé objekty patrili kanadská modelka Coco Rocha a krátko na to cinemagraf využila dlhoročná šéfredaktorka magazínu Vogue Anna Wintour. Nasledovali ďalší velikáni sveta módy – LouboutinGiorgio Armani alebo B. Balenciaga.

Neskôr sa pridali aj značky mimo módneho priemyslu. Už v roku 2012 to bola Coca-Cola, ktorá jednoducho postavila plechovku nápoja k bazénu a na Tumblr za to počas 24 hodín získala 35-tisíc notes (ekvivalent FB likeov na Tumblr). Vlani sa cinemagrafom na Instagrame prezentovala spoločnosť General Electric, japonská automobilka Honda prostredníctvom cinemagrafu pred pár mesiacmi predstavila jednoduchou obláčikovou animáciou novú generáciu pick-upu Ridgeline a britská spoločnosť Burberry dokázala na Instagrame pri dvojici cinemagrafov nazbierať viac ako 70-tisíc (organických) likeov. Budweiser, Netflix a Lincoln sú príkladmi ďalších značiek, ktoré na Instagrame začali pracovať s týmto formátom. Vo všetkých týchto prípadoch sa so cinemagrafmi pracovalo ako s jednoduchými GIFkami, ktoré majú byť prvoplánovo pekné a pritiahnuť pozornosť fanúšikov.

Využitie cinemagrafov môže byť ale aj oveľa kreatívnejšie, o čom nás pred dvoma mesiacmi presvedčili ľudia z automobilky Toyota. Tí vyzvali fanúšikov, aby im posielali vlastné krátke videá, pričom následne do nich pridali model Toyoty, aby ukázali, aké prirodzené je spojenie aktívneho využívania voľného času v prírode s jazdou na modeli tejto japonskej automobilky.

Reinvigorate your weekend. #KeepItWild #4Runner

A video posted by toyotausa (@toyotausa) on

Boredom will never find you all the way out here. #KeepItWild #4Runner

A video posted by toyotausa (@toyotausa) on

Mimo komerčného priestoru využil cinemagraf napríklad umelec zvaný ABVH, ktorý takto zanimoval Banksyho nápad.

Cinemagraf objavili pred niekoľkými mesiacmi už aj social media manageri na Slovensku a v Česku. Práve Triad advertising bol medzi prvými agentúrami, ktoré tento formát využili pri komunikácii na oficiálnych kanáloch vybraných značiek. V auguste sme jeden cinemagraf vytvorili pre Veet a ešte predtým sme pre Pilsner Urquell pri príležitosti MS v ľadovom hokeji pripravil a zverejnil cinemagraf, ktorý mal viac ako 89-tisíc videní, cez 1100 likeov, desiatky komentárov a 72 zdieľaní:

brankar_po_retusi

 

 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Máš už dosť veľa skúseností a je čas sa posunúť ďalej? Možno je čas napísať nám. Hľadáme senior art directora a idea makera v jednej osobe, ktorý nerozmýšľa v šablónach, vie vymyslieť super veci do telky aj na Instagram a nebojí sa rýchleho tempa a voľných víkendov. Viac o tejto pozícii >>.  

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám