Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Čo je direct marketing?

Môžete skúšať rôzne marketingové techniky a postupy, a tak to má byť. Lenže direct marketing – priamy marketing – vám dá najspoľahlivejší obraz o tom, čo vaši (potenciálni) zákazníci chcú a naopak – čo nechcú.

Teleshopping, SMS aj direct mail

Priamy marketing je extrémne široký pojem, v ktorom si každý nájde to svoje.

Napríklad Horsta Fuchsa, teleshoppingového mága, čo už takmer polstoročie vypráža vajíčka na kapote auta. Alebo si nájdete esemesky v mobile, čo vám nemenovaná televízia pošle na drzovku v prime time, väčšinou pri organizovaní veľkej letnej súťaže alebo reality šou.

Priamym marketingom je nepochybne aj direct mail (nemýliť si s e-mail), často v kombinácii s kedysi populárnymi zásielkovými katalógmi. Ruku hore ten, kto si dnes spomenie na Reader’s Digest a ich zvieratkovské katalógy na pokračovanie.

Avšak, zďaleka najznámejšími a najpoužívanejšími formami priameho marketingu boli až do nástupu pay-per-click kampaní telemarketing a e-mail marketing:

  • Telemarketing – stretol sa s ním azda každý, kto vlastní mobilný telefón a keďže ten vlastní takmer každý.. skrátka, obľúbená vec, často najmä pri teleshoppingových produktoch pochybnej kvality. Istou formou telemarketingu môže byť aj často využívaný prieskum trhu, ktorý dá marketérom okamžitú odpoveď na to, ako svoje produkty či kampane nastaviť.
  • E-mail marketing – aj vy dostávate 20-30 spamov denne? A aj vy ich hádžete bez prečítania do koša? V tej záplave sa však občas nepochybne nájde obsah (content), ktorý človeka natoľko osloví, že si e-mail otvorí a prečíta. Dôvod? No, okrem spomínaného hodnotného obsahu je to istotne aj spôsob, akým doručený e-mail adresáta osloví. Využíva napríklad lákavý subject (predmet), personalizáciu (meno v subjecte alebo aj emaili), má vhodný timing (nepríde o 2:00 ráno) a mnoho ďalšieho.

PPC kampane sú tiež direct marketing

Ako sme načrtli už vyššie, direct marketing sa po príchode PPC revolúcie výrazne zmenil. Áno, aj Google Display Network fungujúca na cookies nie je nič iné ako podmnožina direct marketingu. Spĺňa totiž presne to, čo má správny direct marketing mať – presné cielenie, adresný obsah a okamžitá odozva (konzument si na baner buď klikne, alebo nie).

Ak si myslíte, že direct marketing by pomohol aj vám, skúste sa inšpirovať hneď tuctom zaujímavých kampaní na tomto linku.

Alebo nám napíšte. 🙂

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.