Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Čo je engagement rate?

Engagement poznáme v online marketingu najmä vďaka Facebooku a jeho reklamám. Mapuje akcie užívateľov ako sú kliky, zdieľania či lajky.

Predtým, než si povieme, čo je engagement rate, musíme si zadefinovať, čo sú to engaged users. Je to počet unikátnych užívateľov, ktorí akýmkoľvek spôsobom klikli na váš obsah, bez ohľadu na to, či došlo k vytvoreniu nejakého príbehu (story) alebo nie.

To v praxi znamená, že engaged user mohol len kliknúť na váš post a potešiť sa z uploadnutej fotky alebo videa. Nemusel to nutne lajknúť, nazdieľať či okomentovať, čomu už hovoríme story (príbeh).

Engagement rate (ER) by mal byť teda percentuálny podiel unikátnych užívateľov, čo lajkli, komentovali, zdieľali alebo len klikli na váš post.

Facebook používa nasledovnú formulku na výpočet ER:

Je to podiel všetkých engaged users podelený reachom, t.j. počtom ľudí, čo zhliadlo daný príspevok, a to všetko vynásobené stomi.

Konkurenčné sociálne siete ako Twitter, ale aj Facebook samotný pri FB stránkach či postoch, používajú aj ďalšie/odlišné vzorce. Pozrieť si ich môžete na nasledujúcom webe: https://www.klood.com/blog/tracking-right-engagement-rate/

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.