Mami, mňa nebaví reklama, chcem sa radšej hrať! :)

Jednou z vecí, ktorú si málo tvorcov reklamy uvedomuje je, že ľudia neznášajú reklamu. V telke a rádiu ju prepíname, zo schránok vyhadzujeme a na nete sme k nej slepí. Ale čo nás všetkých baví je hra. Poďme sa pozrieť, ako sa môžeme pri reklame hrať :).

Určite si pamätáte legendárnu kampaň na VW “The Fun Theory“, kde ľudia radšej chodili po schodoch ako eskalátorom, aby si mohli zahrať melódiu, alebo kde sa nudné vyhadzovanie smetí zmenilo na vesmírnu hru.

To, čo tieto nápady spája je “gamifikácia”, teda vytvorenie hry z niečoho, čo normálne robíme. Gamifikácia je síce moderné slovo, ale nie je to len výmysel marketérov. Už od malička je používali naši rodičia aby nás presvedčili zjesť obed (“otvor hangár, letí lietadlo”) alebo vyšlapať na vrch pri turistike (“kto bude prvý hore, dostane vysokohorskú tajnú odmenu”…).

Pozrite si pár príkladov ako urobiť z reklamy hru

Ako predviesť výborné zrýchlenie nového elektrického Smarta? Zahrajme si s ním hru.

Ako presvedčiť ľudí, aby cikali do pisoára s radosťou? :) (a odpromovať mužom magazín Billboard)

A ako urobiť hru zo samotného nakupovania v obchode? (a pritom aj zvýšiť počet nákupov :)

Takže zabudnime na nudnú reklamu, poďme robiť niečo, čo bude ľudí baviť.



Komentáre