Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Čo je to brand awareness?

Brand awareness je znalosť značky v cieľovej skupine. Udáva, koľko percent ľudí z tejto skupiny pozná určitú značku. Určuje i to, koľko ľudí značku úspešne spozná a priradí si ju k produktu.

po takejto kampani asi nebude problém s brand awareness,či? 🙂


V prvých mesiacoch života nového produktu je dosiahnutie dostatočnej brand awareness kľúčovým cieľom reklamnej kampane. Brand awareness je súčasťou vývoja značky – vďaka tomu sa v očiach zákazníka odlišuje od zvyšku, vytŕča z davu.

Poznáme dva typy brand awareness

Aided awareness: Tento druh poznáme aj pod názvom prompted aw.., alebo podporená znalosť. Spotrebiteľ dostane zoznam spoločností a v ňom hľadá tú, ktorá vyrába určený druh produktu. Cieľom je zistiť, či si spája produkt s názvom výrobcu. (napr. „Ktorá z uvedených spoločností vyrába energy drinky?“; možnosti: Monster, Pepsi, Jupík, Captain Morgan…)

Top of the mind awareness: Alebo aj spontaneous aw., čiže spontánna znalosť. Názov spoločnosti si človek vybaví automaticky, keďže sa mu takmer okamžite spojí značku s produktom. Stačí sa opýtať. (napr. „Keď sa povie ’pivo‘, aká značka vám napadne?“)

Samozrejme, existuje množstvo spôsobov, ako podporiť brand awareness u spotrebiteľov. Okrem klasickej reklamy to môže byť aj guerilla marketing.

Význam brand awareness

Hlavný challenge spočíva v udržaní brand awareness. Analyzovanie reakcie zákazníkov na zmeny v balení, reklame, produktoch a posolstvách je dobrým spôsobom, ako mať prehľad o tom, ako sa značke darí tam vonku. Udržanie značky v povedomí spotrebiteľov je to, čo vám dokáže pomôcť vydržať na trhu, kde už zostáva len málo tzv. „dier“.

Treba sa neustále pripomínať, pretože zákazník dokáže byť niekedy až príliš zábudlivý alebo prelietavý. Stačí, aby vaše logo na chvíľu stratil z dohľadu. Zíde z očí, zíde z mysle.

Ak to urobíte dobre, ľuďom sa v mysli vybaví obraz, ktorý si pevne spojili s názvom vašej značky, či už sa voláte Siegfriedove skrutkovače alebo Ronaldove rotavátory. Nakoniec, nie je ani tak dôležité, ako sa voláte, ale čo o vás ľudia vedia. Alebo ako často na vás narazia.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Globálne projekty potrebujú zmanažovať! Posielaj CV >>

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>