Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Čo je to advergaming?

Advergaming je tvorba hier, v ktorých je umiestnený produkt tak, aby si ho užívateľ zapamätal. Advergames môžete dnes  nájsť na nete alebo aj v krabici od vločiek. I keď v tých vločkách už pomenej :).

Mysleli ste si, že ide o niečo nové? Sklamem vás. Termín „advergame“ ako prvý použil na svojej stránke Anthony Giallourakis už v roku 2000.

Prečo nechať zákazníka hrať sa

Takýto druh reklamy je vhodný, keď chcete uviesť nový produkt, vytvoriť pozitívný imidž značky či rozšíriť povedomie o nej. Advergames môžu slúžiť aj ako podpora kampane, ako impulz pre súťaž (kto by nechcel dať nové high score) a aj keď chcete čo-to zistiť o spotrebiteľoch – v tomto prípade hráčoch.

Hlavnou výhodou reklamných hier je zacielenie na široké spektrum užívateľov internetu, ktorým je odovzdaný odkaz na značku alebo produkt. To všetko počas príjemnej chvíľky strávenej hraním hry – ľudia sa hrajú radi. Počas hrania si navyše k produktu vytvárajú jedinečný vzťah, kedy to už nie je obyčajné auto, ale žihadlo s ktorým nalietali stovky kilometrov po virtuálnych cestách (viď. BMW M3 Challenge).

Prvá „advergamesa“ Chex Quest – v hlavnej úlohe chalaň v cereálnom obleku. Retro, či?

Virálnosť a iné perky advergamesy

Čo je na advergames skvelé, je fakt, že nepoznajú vekové hranice (čo vyplýva z prieskumov, kde je priemerný vek hráča v USA 33 rokov). Zároveň majú silný viral potenciál. Dobrú hru s cool nápadom hráči odporučia svojim kamarátom, aby mali koho beatnuť v ďalšom kole, čiže aj trošku word-of-mouth :). Hra sa tak dostane k veľkému počtu ľudí. A spolu s ňou i značka, o ktorej je hra.

Keď je značka v hre implementovaná, ale hra ňou nie je priamo obrandovaná, ide o in-game advertising. Ak ste hrali nejakú športovú hru od EA (FIFA, NHL, NFL, NBA a i.) viete, o čom je reč.

Bauer, Honda, Reebok a spol. Mantinely v NHL 12 od EA SPORTS.

Advergames majú občas prívlastok seriózne, keďže môžu obsahujú vzdelávacie prvky, ktoré prevažujú nad zábavnou funkciou. Efektnosť „advergamesy“ sa dá jednoducho zmerať. Stačí zistiť, koľko ľudí sa hralo, koľko hier bolo rozohraných a koľko času užívateľ pri hre strávil. Reklamné hry sú teda skvelým spôsobom ako o sebe povedať čo najviac ľuďom a udržať ich v kontakte s vašou značkou. Nechajte ich, nech sa hrajú 😉

Ak sa chcete aj vy, stiahnite si Chex Quest 1, 2, 3:

http://www.geekosystem.com/play-chex-quest-1-2-3-free/

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Globálne projekty potrebujú zmanažovať! Posielaj CV >>

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>