Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Čo je to podprahová reklama?

O podprahovej reklame hovoríme, keď sú vnemy, ktoré prijímame prostredníctvom reklamy ukladané priamo do nášho podvedomia. Je to preto, lebo si ich v tej chvíli neuvedomujeme.

Políčko vo filme

Najčastejšie býva princíp takejto reklamy vysvetlený na príklade filmu. Tvoria ho statické políčka, ktoré vytvoria ilúziu pohybu. Pohyb si uvedomujeme, jednotlivé políčka, ktorými je tvorený už nie. A tak, keď je medzi políčka vložené iné, s celkom odlišným obsahom, nie sme schopní ho odlíšiť od zvyšku, ale prijímame ho. Človek dokáže vnímať iba určité množstvo informácií. Pokiaľ je toto množstvo prekročené, alebo ak je nejaká informácia podaná špecificky, náš mozog na ňu nereaguje na kognitívnej úrovni (úroveň, na ktorej si to dokážeme uvedomiť).

Neznamená to však, že na takú informáciu nereagujeme. Je uložená v mozgu a spracovávaná nevedome, niekedy s oneskorením, ale o to dôkladnejšie. Je aj viac akceptovateľná, pretože naše vedomie ju nevystaví rôznym kritickým filtrom a iným informáciám. Neuvažujeme teda nad tým, aká informácia to je, či ju potrebujeme, či je pozitívna alebo negatívna…

Pred či po

Podprahová reklama môže byť nastavená tak, aby účinkovala s oneskorením alebo ešte pred posolstvom, ktoré je zrejmé. Prijímateľ teda nevie, že je vystavený reklamnému vplyvu. Stáva sa tak predmetom manipulácie, čo je vlastne základný princíp podprahovej reklamy. A to nie je fér. Naozaj :). Najväčšie snahy o jej využitie sú v politickej a brandovej reklame.

Príklady podprahovej reklamy

Koľko ste naposledy dali za nové tenisky? 79.99? 49.99? 19.99? Dnes už je takýchto cien menej, ale kedysi to bol vychytený „baťovský“ trik. Iným príkladom sú napr. hamburgery veľkosti menšieho ostrova v Karibiku, krásne nasvietené a s plátkom syra, ktorým by ste mohli prikryť stredne veľkého psa. Ako asi na vás bude takýto bilboard pôsobiť, keď budete hladní?

A nakladajú ich bagrom…

Paradox na záver

Paradoxom je, že i pokusy o eliminovanie podprahovej reklamy sú v konečnom dôsledku priestorom pre vytvorenie podprahového impulzu. Napr., keď TV štáb rozostrí logo obchodu, čím prirodzene priťahuje pozornosť diváka práve na toto logo. Podprahová reklama – niekedy nechcený dôsledok nedomysleného  komunikátu inokedy presne cielená a vypočítaná. Je ale možné, že v skutočnosti sa ňou reálny dopad posolstva otupuje. Je teda otázne, či nie je podprahová reklama kontraproduktívna a zameraná proti sebe samej.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

SOCIAL MEDIA BRAND MANAGER - Si postami a boostami ostrieľaný "soušl", ktorý má v malíčku najpoužívanejšie sociálne siete, Facebook a Instagram, nielen po technickej, ale aj kreatívnej stránke? Poď k nám, naučíme ťa omnoho viac :) Klikni sem

ACCOUNT MACGYVER - Hľadáme ostrieľaného človeka, ktorý sa nebojí veľkých výziev ani náročných klientov, na riešenie problémov mu stačí kancelárska spinka a nielen v digitále je ako ryba vo vode. Jednoducho, TRIADovského account managera, ktorý sa vynájde v každej situácii ako rodený MacGyver. Cítiš sa na to? Odpovedz na zákerné otázky a si v hre!

 

COPYWRITER JUNIOR - Máme miesto (a mnoho iného) pre juniorného copywritera, ktorý miluje reklamu a písanie, rád sa učí, zabáva, inšpiruje sa kade - tade, nechá sa rozmaznávať kolegami a on na oplátku rozmaznáva svojich klientov tými najlepšími ideami a textami!

Si náš typ? Napíš nám odpovede, ktoré keď si prečítame, nebudeme už chcieť nikoho iného.

DTP GRAFIK - Vyznáš sa v press dátach, zalamovačkách, gramážach papierov a v neštandardných offline formátoch? Poď k nám, potrebujeme ťa ako soľ. Prihlás sa tu >>>