Čo je CPT a CPM (Cost Per Thousand a Mille)?

CPT / CPM (Cost Per Thousand / Cost Per Mille) je cena za 1 000 zobrazení reklamného formátu. Využívaná je najmä pri banneroch.  Vypočíta sa ako podiel ceny reklamnej kampane a počet zobrazení v tisícoch. CPT sa používa ako porovnávací ukazovateľ nákladnosti reklamy na konrétnych portáloch.

CPT sa ojedinele používa aj v iných médiách ako TV, rozhlas alebo tlač. Dôležité však je, aby sme porovnávali vždy rovnaké médium s podobnými znakmi. Napríklad spot v rádiu inak pôsobí na ľudí ako banner na webe. Takisto nemôžeme porovnávať čiernobielu stránku s farebnou atď.

Príklad:

Square banner na homepage portálu A stojí 45 CPT. Homepage priemerne získa 200 000 zobrazení za týždeň. Cena za týždeň teda bude (200 000 / 1 000) * 45 =  9 000 EUR.

Alternatívou sú cenové modely platby za kliky na reklamné formáty – CPC/PPC a platba za realizovanú akciu, resp. získanie užívateľa – CPA.



Komentáre