Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Čo je afinita?

Afinita je pojem, ktorým vyjadrujeme pomer konzumácie určitého média cieľovou skupinou v porovnaní s populáciou. Je to teda „miera vhodnosti“ kampane pre danú cieľovú skupinu.

Keď má afinita hodnotu 1 (afinita = 1), cieľová skupina sa zhoduje s populáciou.

Ak má afinita hodnotu väčšiu ako 1, kampaň je vhodnejšia pre danú cieľovú skupinu ako pre celú populáciu.

Ak má afinita hodnotu menšiu ako 1, kampaň nie je vhodnejšia pre danú cieľovú skupinu ako pre celú populáciu.

Čím je afinita väčšia, tým je lepšia zasiahnutá cieľová skupina.

Príklad:

Cieľová skupina: muži 30-50 rokov

Návštevnosť portálu smec.sk  tvoria 15,6% muži vo veku 30-50 rokov. Celkovo portál navštevuje 13,5% populácie.

Naopak portál nepravda.sk priemerne navšetvuje 12,3% mužov vo veku 30-50 rokov. Celkovo portál navštevuje 13,6% populácie.

Titul Pokrytie v % Afinita
Vek 12 + CS vo veku 30-50r
Smec.sk 13,5 15,6 1,16
Nepravda.sk 13,6 12,3 0,90

Vypočítali sme, že kampaň zameraná na našu cieľovú skupinu je vhodnejšie nasadiť na portál smec.sk.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Globálne projekty potrebujú zmanažovať! Posielaj CV >>

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>