Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Takto dobre bolo v porote ADC*E v Barcelone

Druhýkrát tento rok som mal tú česť zasadnúť do medzinárodnej poroty kreatívnej súťaže. Po Golden Hammer v Rige, to bol Art Directors Club Europe v Barcelone. To všetko vďaka slovenskému ADC, za čo som veľmi vďačný. Zo Slovenska so mnou išiel aj Boyo z Made by Vaculik porotcovať kategóriu film (fasa chalan btw.). No a skúsenosť to pre mňa bola perfektná a tak sa rád podelím pár odstavcami.

V dobrej spoločnosti

Bol som členom poroty pre Interactive & Mobile, ktorá bola náhodou zložená so samých majiteľov nezávislých, menších agentúr v Európe. Moja krvná skupina 🙂 Okrem mňa tam boli chalani z Nemecka (http://demodern.com/), Švajčiarska (http://www.hinderlingvolkart.com/), Fínska (http://dynamoson.fi/), Ruska (http://eng.hungryboys.ru/Agency). Napríklad Tomas z agentúry Demodern robil moju obľúbenú kampaň na Edding – Wall of fame, a s Vladilenom zase už dlhšie robíme na značke Kozel v Rusku. Tak si tam sedíte a zrazu cítite ten zváštny branžový pocit spolupatričnosti. Veľmi príjemná vecička.

12068509_1005104826199840_6008913324015136770_o

 

A prezident našej poroty bol ten najnezávislejší digitálny rebel – Farid Mokart. Pánko, ktorý už pred desiatimi rokmi patril k najrešpektovanejším kreatívnym riaditeľom sveta, launchol XBOX v globálnej kampani, získal pár Canneských levov, dostal grammy za videoklip Robbieho Williamsa (atď. atď. atď.) a hlavne založil svoju agentúru Fred & Farid, ktorá patrí k TOP digitálnym agentúram sveta a pozbierala cez 600 ocenení po celom svete.

12138391_1005104562866533_1559745854381931934_o

Farid to nehral na netykavú marketingovú celebritu a tak sme spolu strávili celý deň a vačšinu afterparty a veľa sa rozprávali. Bola to fakt zábava ale okrem toho som nasal kopec hodnotných informácií o tom ako to u nich funguje, ako sa riešia globálne tendre a aké su tie ozajstné digitálne budgety v európe a amerike 😉 Páčil sa mi jeho prístup k veciam aj to že často riešia veci úplne „napankáča“ až ma to prekvapilo ako veľmi. Je vždy zaujímavé pozorovať, že tí najúspešnejší ľudia, ktorí si to naozaj odmakali sa na nič nehrajú,  nerobia z toho vedu, nepotrebujú sa extra chváliť a nechýba im skromnosť. Farid toto spĺňal dokonale a to je veľmi sympatické. A pri tom reklama je branža v ktorej ťažko prerazíte skromnosťou…

Opäť sa mi potvrdilo, ze najlepšie na porotách, či konferenciách nie je hodnotenie prác, prednášky, workshopy, desiatky case studies ani awardy.

Sú to tí ľudia, ktorí sú tam s vami.

Uvedomil som si, že predovšetkým v porotách sú často ľudia, ktorí so svojimi agentúrami riešia rovnaké problémy ako my, alebo také, ktoré nás možno ešte čakajú a pri takejto (a asi nijakej inej) príležitosti vám o tom radi porozprávajú. A to je najväčšia inšpirácia a motivácia, ktorú si môžete odniesť.

Potom sú tam samozrejme aj vysoko naleštené, korporátne, sieťové zvieratá v oblekoch značky „PozriZarabamDvasatPatTisicEurMesacne“ s chutne dvihnutou vlnou od kaderníka a 50-ročnou pokožkou za ktorú by sa nehanbilo ani bábatko. No a tento druh dokáže predovšetkým strašne múdro, krásne, bohato, rozvetvene a vzletne rozprávať o

ó…

ehm…

o…

sakra…, fakt si nepamätám o čom to vždy rozprávajú 🙁
(Česť výnimkám, ale väčšinou sú iba inšpirácia ako neskončiť.)

Beertalk o brandových platformách.

Beertalk s Faridom a Thomasom o brandových platformách. Boyo sa trochu nudí 🙂

Úroveň prihlásených prác

ADC Europe Awards oceňuje to najlepšie z najlepších prác v Európe. Inými slovami, prihlásiť prácu môžete len ak už vyhrala lokálnu súťaž (u nás je to Zlatý Klinec). Napriek tomu, že existuje tento pomerne tvrdý filter, mal som pocit, že by som chcel vidieť viac a lepších prihlásených prác. Našli sa síce skvelé kúsky, čo vyhrali tento rok Cannes Lions, ale bolo tam aj veľa takých pri ktorých som nerozumel prečo dostali ocenenie na lokálnej úrovni. Hlavne veci co poznám z iných festivalov mi tam chýbali, čo je ale asi spôsobené aj tým, že súťaž je relatívne nová a ešte nie je zahrnutá vo všetkých agentúrnych rankingoch.

Každopádne udeľuje sa vždy len jedno zlato a jedno, max. dve striebrá za kategóriu. To znamená, že stojíte proti európskym peckám, ktoré už pravdepodobne vyhrali veľké festivaly. A to znamená, že mať už len shortlist na ADCE je fakt obrovský úspech. A to som si doteraz ani neuvedomoval.

Tento rok sa to podarilo Made by Vaculik 2x a tiež WLB, ktoré dokonca získalo striebro. Much Wow!

Konferencia a prednášky

Niééééééé, o tomto sa radšej ani nebavme. Toto je časť, ktorá by sa mohla výrazne zlepšiť. Možno jedna-dve prednášky boli celkom fajn odprezentované a inšpiratívne. Ostatok bol fakt odpad. Spíkri boli nepripravení, témy boli nudné, nevedeli dobre po anglicky a tí ktorí vedeli, zase nevedeli prezentovať. Asi najhoršia prednáška bola priamo od Facebooku, ktorá združovala asi všetko zlé čo som napísal.

Keď si spomeniem, že kvôli konfere priletel do Barcelony náš creative teamleader Pavel z Prahy, je mi trochu do plaču. Ale aspoň sme mali spoločný quality time aj s Boyom v uliciach Barcelony. Tak aspoň zato to stálo :DDD

qualitytime

//mám ešte tonu poznámok a ponaučení ale tento post začína byť nepríjemne dlhý, tak nabudúce ok?

Potešeníčko na záver

Pred odovzdávaním cien nám ešte povedali, že by bolo super vyjsť na pódium a podiskutovať o tom ako sa porotcoval digitál a tiež vybrať jedno zlato a striebro a vysvetliť prečo práce získali práve tieto ocenenia.
Farid bol v tento posledný deň už preč, a tak sme sa toho zhostili my s Michaelom Hinderlingom zo Švajčiarska. Ceremónia bola strašne dlhá a dosť nuda, tak tu je aspoň malý zostrih ak sa vám chce to počúvať.

A to je zatiaľ všetko priatelia. Ďakujem ešte raz slovenskému ADC za nomináciu, dalo mi to fakt veľa.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Máš už dosť veľa skúseností a je čas sa posunúť ďalej? Možno je čas napísať nám. Hľadáme senior art directora a idea makera v jednej osobe, ktorý nerozmýšľa v šablónach, vie vymyslieť super veci do telky aj na Instagram a nebojí sa rýchleho tempa a voľných víkendov. Viac o tejto pozícii >>.  

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám