Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Inšpirácie priamo z Berlínskeho Google

Google Creative Sandbox – to je názov podujatia, ktoré sa koná každoročne v inom meste a na ktoré sú pozvané reklamné agentúry z rôznych končín sveta. Tento rok sa pozvánka dostala aj k nám, a tak som vyrazil do Berlína.

Prednášky boli rozdelené v dvoch dňoch. Najprv menšie, ktoré boli priamo v Google office na najznámejšej Berlínskej ulici Unter den Linden. Hlavný event pre 800 ľudí sa potom konal v Berlínskej Aréne poobede v druhý deň.

Office v Berlíne je maličký (cca. 30 zamestnancov), ale o to krajší. Ako všade v Google na svete, nechýbajú všetky tieto veci:

  • steny, ktoré slúžia ako tabule,
  • kolobežky, stavebnice, xbox, knihy, svetelné meče (tie sú mi povedomé :),
  • kľudové zóny,
  • fotobúdka,
  • zasadačky, z ktorých každá vyzerá inak (a skvele),
  • vymakaná kuchynka (a tiež kuchyňa) so všetkým na čo si spomeniete,
  • množstvo androidov, plynule zakomponovaných do designu,
  • prísna bezpečnosť – aj preto som radšej vo vnútri moc nefotil 🙂

Prednášky boli super a bolo ich neúrekom, tak vyberám aspoň veci, ktoré mi utkveli v pamäti alebo poznámkach.

Map this out!

Hneď na úvod sme dostali jednu inšpiratívnu prednášku o možnostich Google Maps API, ktorých je neúrekom. Okrem štandardiek, ktoré rozoberať nebudem, si môžete urobiť svoje vlastné streetview z panoramatických fotiek, ktoré si okrem iného môžete nafotiť pomocou takto upraveného ruksaku. Google pomocou nich mapoval miesta neprístupné autám, ako napríklad aj Grand Canyon. Videli sme aj skvelé použitie streetview od známej hry GTA (Grand Theft Auto). Tvorcovia v nej zmapovali kompletné mesto, kde sa hra odohráva a môžete si ho prezrieť pomocou technológie streetview.

Videli sme aj pekné využitie vlastného designu máp a pre všetkých mapmaniakov, ktorí chcú sledovať najnovšie maptrendy tento blog.

Where the magic happens.

Opäť raz sme v rámci jednej prednášky dostali potvrdené, že naozaj skvelé veci sú tie, kde si na začiatku väčšina ľudí povie „tak toto nepôjde… to sa nedá… „. Býva to celkom dobrý indikátor skutočne skvelej veci, o ktorej sa potom hovorí. Pointa je v tom, že treba vyjsť z bežnej zóny pohodlia, kde už všetko poznáte a viete, ako to dopadne a odvážiť sa do neznámych vôd. Najdôležitejší slide prednášky teda vyzeral takto:

Where the magic happens
Aby som doslova zacitoval spíkra: „Only when you shit in your pants, you’ll know you’ve maybe done good.“ Asi tak 🙂

Viral neexistuje?!?

Ďalšia prednáška bola v skratke o tom, ako čo najlepšie využívať YouTube. A veľmi ma potešilo, že bola celkom úprimná. Konečne niekto nahlas povedal, že 95% brandovaných virálnych videí, ktoré poznáme z rôznych case studies, má za sebou veľmi silné platené médiá. Tie skrátka treba vždy, minimálne na začiatok. A kto do toho vidí lepšie ako človek priamo z Google?

Pobavil ma napr. tento výstižný citát:

Viral

Googlu sa podarilo dokonca dotiahnuť aj Head of Strategy AKQA – jednej z naj digitálnych agentúr sveta. O jeho prednáške zase niekedy inokedy. Bola super, ale je to nadlho 🙂

Google Creative Sandbox Event

Druhý deň poobede prišiel už hlavný event, ktorý bol naozaj veľký. Konal sa v Berlínskej aréne a prednášková sála vyzerala takto:

Google creative sandbox Arena

Prednášky pokrývali viacero oblastí:

  • creative coding, kde bol predstavený Google Chrome nie ako browser, ale ako platforma pre tvorbu chrome aplikácií funkčných aj pre tablety
  • vytváranie interaktívnych predmetov – svoje ukážky predviedla nemecká agentúra Makers & Company. Osobne si myslím, že toto je silný technologický trend. Tento trend však priniesla už dávnejšie Open Source platforma Arduino, na ktorej vlastne všetko funguje a videl som už mnoho oveľa efektnejších ukážok. Na Slovensku si Arduino môžete vyskúšať napríklad v progressbar hackerspace.
  • kreativita v digitálnom veku – posledná prednáška bola o Google projekte Rebrief, kde staré legendy reklamy dostali za úlohu opäť vytvoriť riešenie na brífy z minulosti, avšak s použitím terajších digitálnych možností. Populárny projekt bol predstavený na tohtoročnom Cannes Lions a ak ste ešte o ňom nepočuli, všetko nájdete tu.

Po prednáškach sa otvorila druhá časť sály, kde si všetci mohli na vlastnej koži vyskúšať a pozrieť rôzne vychytávky ako invaderov ovládaných cez mobil (niečo ako naše tanky), Augmented Reality Drones (tiež sú mi povedomé :),

AR Drones

tanečný Andriod battle cez Microsoft Kinect,

alebo si vyskúšať Google+ Hangouts a veľa ďalších.

hangout Booth

Bol to skutočne skvelý a inšpiratívny zážitok. Je super, že Google takéto niečo pre agentúry robí a myslím, že sa mu to aj vráti 😉

Za pozvánku veľmi pekne ďakujeme Ondrejovi Gečemu zo slovenského Google.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.