Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Zo života startapistu: blog, knižka ani škola ťa to nenaučí

Ak sledujete TRIAD alebo svet social media, tak ste už asi počuli o Kontentine. Ak nie, tak je to fakt v pohodičke social media nástroj na plánovanie a schvaľovanie obsahu na sociálne siete.

V tomto blogu by som vám rád opísal, aká vzrušujúca a krásna je práca pre startup (toto slovo už pomaly, ale isto neznášame).
Mám rád body, bránky, sekundy, a preto som tento blog rozdelil do štyroch bodov aj ja:

1. Prečo vzniklo Kontentino?

2. Ako spraviť z malinkého interného nástroja svetový tool a.k.a čo to vlastne robíme?

3. Tak ako kvietok potrebuje vodu, tak aj business potrebuje čas!

4. Kde sme a kam smerujeme?

1, Prečo vzniklo Kontentino?

Tvorba obsahu na sociálne siete sa nerobí halabala od pocitu, ale obsah sa musí vytvárať a plánovať dopredu a najmä včas schvaľovať klientom. TV spot tiež nie je robený na kolene a pustený do telky len tak ledabolo. Obsahu na sociálnych sieťach sa dnes už kladie rovnaká dôležitosť a váha ako TV spotom, printu či billboardu (btw som veľký hejter vizuálneho smogu; marketéri aj klienti by si mohli uvedomiť bezvýznamnosť a negatívny dopad tohoto formátu.)

Viac o dôležitosti social media pre značky sa dozviete na našom krásnom blogu.

TRIAD, ako agentúra silná digitále a social media, hľadala v roku 2014 tool, ktorý by pomáhal pri kolaboratívnej tvorbe obsahu a jeho schvaľovaní. Vtom čase nenašli nič, čo by im vyhovovalo. Buď bol tool zbytočne robustný a drahý, alebo komplikovaný pre klienta. A tak sa rozhodli naprogramovať si vlastný jednoduchý nástroj, ktorý by stopercentne vyhovoval. Tento nápad, resp. potreba schvaľovať obsah inak ako excelom prišiel súčasne aj z Prahy od Adamka Špinu aj z Bratislavy od Mareka Mrázika, ktorý má Kontentino pod záštitou do dnešného dňa.

Ako čas plynul, Kontentino používala väčšina triadovských klientov a kamarátskych agentúr. Postupne sa prídávali nové funkcie, feedbacky boli stále pozitívnejšie, a tak sa vrchnosť rozhodla dať Kontentino na trh. Trh softvérový, pretoolovaný a startapový.

 

 

2, Ako spraviť z malinkého interného nástroja svetový tool a.k.a čo to vlastne robíme?

 

Naša milovaná Zuzka (alebo Tvaroštek, ako ju zvykneme volať) urobila na začiatku obrovský kus práce a dostala Kontentino na skvelú „pole position“. Venovať sa Kontentinu a byť social media specialista naraz nebolo reálne. Nakoniec sa rozhodla byť social media tímlíderkou, a tak som na jar 2016 prišiel do Kontentina ja.

Ako prvé som sa snažil pochopiť, čo vlastne Kontentino je a prečo by ho mali agentúry a značky kupovať. Trvalo pár mesiacov, kým sme s tímom pochopili a pomenovali, v čom je Kontentino výnimočné. Na to, aby sme zistili, kto je naša cieľovka, naše USP a ako by sme mali komunikovať sme si zavolali pomoc.

Zopár nezávislých konzultantov (hlavne Matej, ďakujeme) sa s nami počas niekoľkých mesiacov stretávalo a brainstormovalo o tom, čo to vlastne robíme a čo chceme dosiahnuť. Kreslili sme mindmapy (mindmeister.com), vytvárali stratégie a taktiky a skúšali rôzne startapistické nástroje(Intercom, Smartlook, HotJar), až sme to nakoniec celkom dobre pochopili.

Ako také meeting vyzerajú

 

Kontentino je naozaj jednoduchý a intuitívny nástroj na tvorbu, schvaľovanie a plánovanie social media obsahu. Ostatná konkurencia je dobrá v analytike, social media monitoringu a podobne. Ale my máme niche v plánovaní a schvaľovaní obsahu na sociálne sieťe.

Toto naše USP nám v podstate definovali naši používatelia, ktorých sme sa neustále pýtali a zahrnuli sme ich do samotného vývoja produktu. Najmä sme im dali pocítiť ich dôležitosť, a tým sme si s nimi záorveň vytvorili priateľský vzťah.

Prvý learning: získajte si loverov, ktorí vás naučia o vašom vlastnom produkte viac ako čokoľvek iné. Mimochodom odporúčam Intercom, skvelé CRMko, aj vďaka ktorému si budujeme skvelý a priateľský vzťah s používateľmi.

Dôležité je byť úprimný a na nič sa nehrať. Ak užívatelia vidia za softvérom tvrdú prácu ľudí, tak im vedia odpustiť (ne)jeden bug (chyba v kóde) či prešľap.

being bros

 

Ďalším challenge-om bolo definovanie cieľovej skupiny. Na tú sme prišli pomerne neskoro. Je to najmä kvôli tomu, že sme museli pozbierať obrovské množstvo dát a mať veľa zaregistrovaných používateľov, analýzou ktorých sme si vytvorili niche a laser-focused cieľovú skupinu. Cieľovku Všetci social media manageri a branďáci sme behaviorálne zúžili tak, že takmer stále triafame do čierneho. Avšak tak, ako sa Kontentino ako produkt vyvíja a prináša nové funkcie, tak sa naša cieľovka bude rozširovať a zväčšovať.

Naša cieľovka

 

Ako komunikovať s trhom? Stále sa učíme. Avšak tone of voice sme si vytvorili nám vlastný. Nie sme iba softvér, ale v prvom rade ľudia, preto sa snažíme klásť dôraz na to, aby bolo vidieť naše tváre, nielen naše logo. Komunikujeme skromne, úslužne, priateľsky a slovákom a čechom nikdy nevykáme. (Zatiaľ sa ešte nikto neurazil 😉 .
Počas niekoľkých mesiacov sme pochopili hlavne vďaka našim používateľom, kto sme, čo robíme, prečo to robíme, v čom by sme mali pokračovať a v čom sa zlepšiť. Milujte svojich zákazníkov a oni budú milovať vás. (what a cliche)

 

3, Tak ako kvietok potrebuje vodu, tak aj biznis potrebuje čas

 

Kontentino nefunguje na tradičnom startup prístupe. Nepitchuje pred venture investormi a nenalieva peniaze do obrovského tímu ľudí a masívneho marketingu. Zatiaľ, kým nebudeme ready. My sme sa rozhodli ísť na začiatku viac podnikateľsky a organicky (pre startapistov – áno, bootstrapujeme). Za posledných 9 mesiacov sme do marketingu naliali len niečo cez 4 000 eur. Pre porovnanie: iný slovenský startup, ktorý vyvíja hry pre Facebook (ktoré hráva aj môj otec), minie mesačne na marketing 1 melón.

Myslím si, že ak by sme mali za chrbtom nervózneho investora, možno by sme boli nútení pivotovať a často zaradiť spiatočku, lebo by sme sa do niektorých aktivít púšťali rýchlo a bezhlavo. 

Takto sa môžeme sústrediť najmä na samotný produkt a našich klientov. Robili sme samozrejme aj trail and error procesy, ale veľmi uvážlivo. Za posledného ¾ roka bol zber dát a learningov naozaj dôležitý, aby sme teraz mohli sebaisto stlačiť pedál na podlahu.

Napriek nižším investíciám na marketing viac než 80 agentúr, značiek a organizácií nás používa denne. Doposiaľ sme analyzovali a optimalizovali to, koľko nás stojí a akým spôsobom získať platiaceho klienta, aby sme si pri vyšších budgetoch na marketing vedeli udržať cost-per-acquisition, rovnako dobrý customer support a pozitívne reakcie klientov.

K tomu zalievaniu. Ide jar a keďže sme tak dlho polievali púčik, teraz čakáme na prvé kvietky a v lete na šťavnaté plody. (personifikácia sťaby Rúfus)

 

4, Kde sme teraz a kam smerujeme

 

  • Počas posledného roka sme do Kontentina pridali množstvo nových funkcií, ktoré z neho robia plnohodnotný, naozaj svetový plánovací a schvaľovací nástroj.

 

  • Denne naše služby využíva viac než 80 agentúr, značiek a organizácií, zo 14 krajín, pričom najväčšie zastúpenie u nás majú slovenské a české agentúry, z čoho sa veľmi tešíme. Čo sa týka ostatných krajín, sme prítomní najmä v krajinách Beneluxu. Nájdu sa však aj zákazníci z Austrálie, Indie či dokonca z takého Ekvádoru.
  • Dokopy 7 ľudí pracuje na tom, aby Kontentino uľahčovalo čoraz väčšiemu množstvu socialistov ich milovanú prácu.
  • Menovite spomeniem:
    • nášho hlavného programátora Ivana, ktorý je srdcom a pľúcami toho celého,
    • Business/Sales frajera Zamba,
    • Social Media špiónku Barboru,
    • Happy Customer Executivku Papáju
    • a content vymýšľačov a písačov Martina a hoľanďanku Marije, ktorá si asi tento blog nebude čítať.
    • A nakoniec ja, s nadsádzkou volaný aj šéf.
    • Plus Marek Mrázik, ktorý je pre Kontentino ako taký štedrý a múdry starý otec (Aj keď sa v skutočnosti práve stal otcom).

BTW, máme to šťastie, že si občas môžeme požičať TRIAD talenty od socialistov, stratégov až po grafikov. Iní by plakali, aby mohli mať prístup k takým zdrojom (we are so spoiled want-to-preneurs). Toto je obrovská výhoda toho, že sme sa sa zrodili v reklamnej agentúre – nie len kvôli zdrojom, ale aj kvôli knowledge-share a instantným feedbackom od TRIAD socialistov.

Sedieť spolu so social media expertmi, ktorí Kontentino nonstop používajú, nám pomáha ostať stále informovanými o social media novinkách, ale hlavne vidieť user experience našich uživateľov v ich prirodzenom habitate, čím tiež vieme Kontentino operatívne vylepšovať. 

A kedže si už máme pocit, že vieme, čo robíme, tak ideme šliapnuť na pedál a žiť rýchly & furious startup life 7. Tešíme sa na nové featurky, ako mobilná appka alebo sofistikovanejšie notifikačky, aby si každý mohol nastaviť tú notifikáciu, ktorú naozaj potrebuje. Ale hlavne sa tešíme na nových super klientov, od ktorých sa vždy niečo nové naučíme.

Sme mladí, a preto chceme objavovať všetký zákutia vesmíru, dúfame preto v globálne rozšírenie. Ideme spoznávať rôzne trhy od Ázie po Severnú Ameriku a najmä hľadať efektívne cestičky k našim budúcim loverom. My v Kontentine sa už nevieme dočkať tejto vzrušujúcej výpravy.

Držte nám palce, aby sme urobili čo najviac socialistov štastných.

 

Bonus: Čo to vlastne robíme každý deň?

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Globálne projekty potrebujú zmanažovať! Posielaj CV >>

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>