Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Začala v 10-dňovej, teraz robí dizajn v Austrálii

Lucia si zobrala voľno z práce, aby mohla nastúpiť do 10-dňovej agentúry. Teraz zakladá dizajnové štúdio v Melbourne.Rozhovor sme robili hore nohami.
Ahoj, Lucia! Prezraď nám niečo o sebe 🙂

Ahoj 🙂 Tak, niečo o mne… Pred dvoma rokmi som bola súčasťou 10-dňovky, kde som stážovala na pozícii copywriterky spolu s ďalšími štyrmi super šikovnými ľuďmi (čau, Sima!). O pár mesiacov na to som sa presťahovala do Melbourne a po nejakom čase sa som sa rozhodla tu v Down Under študovať grafický dizajn.

Povieš nám viac o spoločnej histórii s TRIAD-om?

Čas strávený v Triade bol super. Síce krátky, ale veľmi intenzívny. Do TRIAD-u som sa dostala cez 10-dňovku – doslova desaťdňovú stáž v reklamke. Vybrali si 5 ľudí, pričom každý sme mali vlastnú rolu. Ja som bola copywriterka. Dostali sme klienta a brief, na základe ktorého sme mali vytvoriť kampaň a všetko dať dokopy za dobu necelých dvoch týždňov.

Náš klient bol Chivas Regal a ich nová whisky, čo bola pre skupinu čerstvo 20-ročných ľudí celkom výzva, ale nakoniec sme dali hlavy dokopy a vytvorili kampaň, ktorá sa im, myslím, dosť páčila. Bola to naozaj super a obohacujúca skúsenosť; tím v Triade bol perfektný, každý z nás mal svojho mentora, ktorý nás pomáhal nasmerovať na správnu cestu. Dostali sme dokonca vlastný office s asi naj výhľadom, aký si viem predstaviť. Čakal nás reálny klient a deadline, čo nás naučilo spolupracovať ako tím a rozmýšľať ako kreatívec. Počas celého času sme mali k dispozícii skvelých mentorov a podporu od tímu super ľudí.

Na tvojom pôsobení v 10-dňovke je zaujímavé, že si si kvôli nemu zobrala voľno z práce. Je to tak?

Haha, áno, je to tak. Vtedy som bola čerstvo po škole a pracovala som ako štandardný „klikač“ v IBM, keďže som ešte presne nevedela, akým smerom sa moja kariéra bude uberať. V čom som ale mala jasno bolo, že ma to vždy ťahalo ku kreatíve a práca v reklamke bola vždy taký môj dream job. O 10-dňovke som sa vtedy dozvedela z článku na nete a povedala som si, že to skúsim – že nemám čo stratiť.

Mala som šťastie, že som mala veľmi benevolentú a chápavú manažérku, ktorá s tým bola úplne v pohode. Keď ma vybrali, tak mi dokonca pomohla skĺbiť všetky zvyšné dni mojej dovolenky a sick days, z ktorých vzišlo moje pôsobenie v 10-dňovke.

Lucia Gajdošová si kvôli 10-dňovke zobrala dva týždne voľna z práce.

Čo ťa k prihláseniu motivovalo?

Ako hovorím, moja práca ma vtedy nejak extra nebavila. Vždy ma to ťahalo k niečomu kreatívnemu, ale nevedela som ako začať. Jedného dňa som v práci klasicky scrollovala internety a objavila som článok o 10-dňovke. Pár dní som sa len pohrávala s myšlienkou prihlásiť sa, potom ma kopla múza a poslala som TRIAD-u krátke copy s odpoveďou na kreatívne zadanie. O deň na to sa mi ozvala Maru s tým, že ma vybrali. Bol to ozaj mega pocit!

Čo ti 10-dňovka dala? Oplatilo sa?

Určite áno! Bola to super skúsenosť. Každému, kto si chce vyskúšat život v reklamke, to odporúčam všetkými desiatimi ( 😉 ). Spoznala som tam super ľudí, na vlastnej koži zažila, ako funguje proces tvorenia kampane, komunikácia s klientmi, zažila som si a prekonala stres z prezentovania… 10-dňovka bola pre mňa ideálna stáž, kde sa nám ľudia naozaj venovali. Dostali sme možnosť pracovať na projekte skutočného klienta, čo je ozaj výnimočné. Bol to tiež super odrazový mostík pre každého, kto chce začať kariéru v reklame.

Komu by si 10-dňovku odporučila?

Všetkým, čo majú záujem o prácu v reklamke, či už na kreatívnej alebo strategickej pozícii. Skúseným ľudom, ktorí si chcú spestriť bežné dni alebo takým ako ja, ktorí vedia, že chcú robiť niečo kreatívne, ale nevedia presne, ako a kde začať.

 

Kam viedli tvoje kroky potom?

Pár mesiacov po skončení 10-dňovky som sa presťahovala do Austrálie. Plánovala som to už dlhšiu dobu, chcela som byť bližšie k rodine, ktorú tam mám. Copywriting ma bavil, ale skôr ma to ťahalo ku grafickému dizajnu alebo art direction a tiež mi bolo jasné, že v angličtine budú moje copy schopnosti značne obmedzené. Nakoniec som sa rozhodla začať študovať dizajn tu v Melbourne. Školu som dokončila minulý september a zatiaľ som rozhodnutie neoľutovala.

Aké máš plány do budúcnosti?

Pracovne určite rozbehnúť štúdio v spolupráci s pár ľuďmi zo školy. Postupne sa chcem vypracovať na schopného a dobrého dizajnéra. Freelancing ma zatiaľ baví, je super mať možnosť robiť od hocikiaľ, ale rozmýšľam aj nad prácou v reklamke – možno opäť niekde inde v zahraničí, bližšie k domovu. Najbližší konkrétny plán je ísť tento rok v lete pozrieť domov na Slovensko, keďže už mám potrebu návratu ku koreňom.

A napokon – ako si vnímala TRIAD teraz a s odstupom času?

Pred 10-dňovkou som TRIAD vnímala ako super reklamku a poznala som pár prác, ktoré som obdivovala, ale nikdy by mi nenapadlo, že raz budem na nejakú dobu súčasť tímu. Svet reklamy bol skôr taký nedosiahnuteľný sen. S odstupom času (a vzdialenosti) viem, že šanca dostať sa tam nie je rezervovaná len pre pár vyvolených géniov, ale pre hocikoho, kto je správne motivovaný, kreatívny a má chuť naučiť sa niečo nové. Na TRIAD-e sa mi páči, že sa nebojí ísť ani do kontroverznejších tém, čo sa potvrdilo Absolut kampaňou, ktorá zahltila sociálne médiá, čo bolo podľa mňa úplne mega. TRIAD a 10-dňovku celkovo stále vnímam veľmi pozitívne a oboje mi dali super skúsenosti a zážitky!

Ďakujeme Lucii a prajeme veľa úspechov! 🙂

A čo ty? Ak ešte váhaš, tak dlho neotáľaj – prihlásiť sa môžeš len do konca víkendu na 10dnova.sk

 

 

 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>

IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám