Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Využívate sociálne siete efektívne? Spravte si audit.

Vo vodách social media sa prúdy menia zo dňa na deň, preto je dôležité udržať si aktuálnosť a získať náskok. Ako? Spravte si audit sociálnych sietí a zistite, na ktorých platformách sa vám vyplatí byť aktívny, či je vaša komunikácia správna a z pohľadu konkurencie dostatočná.

Čo by ste mali absolvovať

Predtým, ako začnete

Kým začnete s auditom, ujasnite si, aký je cieľ vašej komunikácie na sociálnych sieťach. Snažíte sa zvýšiť brand awareness, získať leady, zvýšiť predaj svojich produktov alebo niečo iné? Nech je váš cieľ akýkoľvek, jasne si ho definujte.

Kde všade značka komunikuje?

Spravte si prehľad sociálnych sietí, ktoré vaša značka využíva. Zhodnoťte, ktoré sú z hľadiska cieľovej skupiny relevantné a koľko percent zo zákazníkov danú platformu aktívne využíva.

Na základe toho rozhodnite, kde komunikáciu ukončíte alebo obmedzíte, a naopak do ktorých sociálnych sietí sa oplatí investovať viac času a peňazí. Možno zisíte, že sa oplatí skúsiť aj nové vody.

Sú profily na všetkých sociálnych sieťach konzistentné?

Prejdite si profily svojej značky na všetkých sociálnych sieťach a uistite sa či sú informácie identitcké a správne uvedené. Podstatou je, aby ľudia vašu značku dokázali nájsť na všetkých sociálnych sieťach. Rovnaký názov či profilová fotka im hľadanie uľahčia. Nezabudnite tiež na vlastné vanity URL, teda odkaz na svoj profil. Napr. facebook.com/triadsk namiesto facebook.com/48923578395742.

Analýza publika

Dôležitým krokom je analýza publika na sociálnych sieťach. Je vaša cieľová skupina zhodná s vašimi fanúšikmi? Ak nie, pravdepodobne zle cielite svoju reklamu alebo vytvárate nesprávny content. Zamyslite sa, aký obsah je pre vašu cieľovú skupinu zaujímavý a snažte sa tomu prispôsobiť svoje príspevky.

Zauditujte svoj obsah

Vytvárate len vlastný obsah alebo využívate aj user generated content prípadne zdieľate príspevky iných stránok? Aké typy príspevkov prevládajú? Ak je cieľom komunikácie predovšetkým traffic na stránke, mali by u vás prevládať link posty s odkazom na váš web. Ak mate fotogenický produkt, využívajte obrázky/videá. Je vaša cieľová skupina náchylnejšia na interakcie? Skúste napríklad ankety.

Častou otázkou je tiež počet postov resp. frekevencia publikovania. Spravte si audit intenzity vašej komunikácie. Pridáte post raz za pár mesiacov alebo zahlcujete svojich fanúšikov príspevkami každý deň? Frekvencia závisí od vášho subjetku a cieľa komunikácie. Napríklad spravodajské stránky musia vypostovať niekoľko príspevkov denne, aby si udržali aktuálnosť informácií a boli tak pre čitateľov zaujímavé. Ak je vaša komunikácia vyslovene brandová, nezahlcujte ľudí kvantom bezduchých postov, aký je váš produkt úžasný. Postujte radšej s nižšou frekvenciou a stavte na kvalitu postu, ktorý vlastnosť produktu pútavo znázorní. Následne týmto kvalitným kontentom zasiahnite čo najväčšiu cieľovú skupinu.

 


A čo budget?

Hoci sa zdá, že to už nie je možné, stále je medzi nami veľa nešťastníkov, ktorí sa spoliehajú na organický zásah. Sociálne siete nie sú zadarmo, vnímajte ich preto ako ktorýkoľvek iný mediálny priestor. Stanovte si výšku budgetu podľa toho, aké percento zo svojej cieľovej skupiny potrebujete zasiahnuť, aby ste dosiahli požadovaný cieľ. Samozrejme výška budgetu závisí aj na počte postov, ktoré chcete uverejniť. Preto ak je váš budget nízky, nevytvárajte zbytočne veľa príspevkov.

Na detailoch záleží

Pri audite nezabudnite aj na také “detaily”, ako sú správne veľkosti a formát obrázkov a videí, ich kvalitu, správny tone of voice či používanie skrátených URL v texte postov.

Najdôležitejšie na záver

Posledný, ale najdôležitejší bod auditu – poznajte pravidlá jednolivých sociálnych sietí, na ktorých komunikujete. Neporušuje vaša súťaž pravidlá Facebooku?

Auditovať môžete samozrejme kopec ďalších vecí až do bezvedomia. Ja odporúčam prelúskať sa najprv týmito siedmimi krokmi a nabudúce sa môžeme ponoriť hlbšie.

A ak sa vám do toho nechce a potrebujete pomôcť, viete na koho sa obrátiť >> triad@triad.sk. 😉

 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Globálne projekty potrebujú zmanažovať! Posielaj CV >>

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>