Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Všetko dôležité o reklame za pár sekúnd? Je tu pre vás Paul Arden.

Je veľa kníh o reklame.
Je málo kníh o reklame, ktoré sa dajú čítať.
Je jedna, ktorú dokážem čítať stále.

Geniálna kniha It’s Not How Good You Are, It’s How Good You Want To Be od Paula Ardena.

Paul Arden (1940 – 2008) bol 14 rokov kreatívnym riaditeľom v Saatchi&Saatchi, počas svojej kariéry vytvoril kampane a geniálne myšlienky pre značky ako British Airways, Toyota („The car in front is a Toyota“), The Independent („It Is. Are You?“). Viac ako 30 rokov svojho života strávil v reklame a myslím, že sa je od neho čo učiť.

Knihu It’s Not How Good You Are, It’s How Good You Want To Be napísal v roku 2003. Každá stránka je v nej plná nápadov, z každej kapitoly cítiť skúsenosti, z každej vety sa dá naučiť veľa. Každá stránka tejto malej knižky je robená ako reklama, málo slov, výrazný obrázok, headline, silná myšlienka.

Dozviete sa napríklad, že:

  • nečakajte na lepšiu príležitosť/klienta/brief, tá ktorú máte teraz je tá najlepšia (ide o to, čo z nej vy spravíte)
  • nepýtajte sa, čo je na vašom nápade dobré, ale pýtajte sa, čo je zlé (bez kritiky sa nikam neposuniete)
  • podeľte sa o svoje nápady (spolu s inými ľudmi ich posuniete ešte ďalej)
  • dávajte si vysoké ciele (čím vyššie ciele si dáte, tým ďalej na ceste k nim sa dostanete)
  • berte zodpovednosť za svoje myšlienky (ak vaša kampaň nevíde, nevinte iných, alibizmus vás nikam nedostane)

Túto knižku čítam každý deň. Každý deň sa tak dozviem veci, ktoré podvedome všetci vieme. Ale tieto veci nám potvrdí sám veľký Paul Arden, človek, ktorý patrí medzi takých velikánov svetovej reklamy ako sú David Ogilvy alebo Leo Burnett. Je to ideálna knižka pre tých, ktorým záleží na ich práci, ktorí sa chcú posúvať ďalej a predovšetkým pre tých, ktorí majú málo času. 1 minúta denne stačí na jednu kapitolu.

Ja som si knihu It’s Not How Good You Are, It’s How Good You Want To Be kúpil v Leopold Museum vo Viedni ale dá sa zohnať aj na Slovensku, na martinuse som ju nenašiel, ale môžete si ju napríklad objednať v mojom obľúbenom kníhkupectve Alexis na Kapucínskej ulici v Bratislave.

Odporúčam. Ak nechcete byť „len dobrý“.

Tu je ešte pár amatérskych fotiek z môjho iphonu :).

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám