Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Ako sprevádzať používateľov po sociálnych cestách?

Lámete si hlavu nad obsahom na Facebook či Instagram? Postujete len produktové posty, pretože chcete zvýšiť predaj? Alebo ste skôr opačný prípad a zvolili ste imidžovú komunikáciu? Vytvárate posty, ktoré servírujete celej cieľovke? Odpovedali ste aspoň raz áno? Potom, prosím, čítajte pozorne nasledujúce riadky. Nájdete na nich (možno až príliš) zjednodušené vysvetlenie, prečo to nemusí byť ideálny stav.

giphy

 

NA ČO SA ZABÚDA?

Aj v offline platí, že kým ľudia vybrakujú obchod, musia prejsť tzv. cestu zákazníka (často nazývanú aj „nákupný lievik“, Buyer’s Journey…), ktorá obsahuje nasledovné fázy:

  • Najskôr je potrebné zachytiť pozornosť zákazníka. Konkurencia predsa nespí. Čiže, ak predávate hranolky, na tržnici by sa to prejavilo kričaním. – “Kúúúúpte si hranolkýýý!”

giphy

  • Pokiaľ o vás okoloidúci vie, pokúsite sa o nadviazanie kontaktu. – “Dobrý deň, mladá pani.”

 

  • Na vás je, aby produkt ochutnal a spoznal ho. “Okoštujte sú výnimočné, 5x pražené!”

 

  • Potenciálny nákupca vás zaeviduje, ideálne ako unikát resp. predavača unikátneho produktu. Prirodzene sa snažíte o obľubu a o pozitívny zážitok u nákupcu. “Chutilo vám? Druhý balíček sme vám pripravili ako darček.”

 

  • Ak všetko klaplo, ste najväčší favorit a preto je najpravdepodobnejší opakovaný nákupvernosť až vzťah.💚

 

ČO TO MÁ SPOLOČNÉ SO SOCIÁLNYMI SIEŤAMI? VŠETKO!

giphy-6

Málokto si uvedomuje, že aj na sociálnych sieťach je každý z nás pri špecifickom produkte v konkrétnej fáze tohto procesu. Vyskočia na mňa adidas tenisky? Obzerám ich, lebo mám s nimi dobrú skúsenosť a zišli by sa mi nové. Nasleduje post o evente značky „štrnkybrnky“. Nepotrebujem to, neviem o čo tam ide. Nezaujíma ma to a rolujem ďalej. Presne preto je dôležité, komu a kedy presne servírujeme obsah.

Štrnkybrnky mi malo podsunúť najskôr imidžový post o tom, kto sú a prečo ich potrebujem. Že by im to nepomohlo? Len čítajte ďalej.

 

Sám veľký Facebook rozdelil formy reklám do 3 skupín, ktoré kopírujú určité fázy:

  • POVEDOMIE (o značke / produkte)
  • ZVAŽOVANIE (nad značkou)
  • KONVERZIA (na zákazníka)

screen-shot-2016-09-28-at-12-29-47-am

 

2000px-purchase-funnel-diagram-svg

  • Prvá časť je teda najmä o zvýšení povedomia o značke. Napríklad promovaním vašej stránky ľudia zistia, že vaša značka vlastne existuje. Vytvoríte imidžový post, ktorý upúta pozornosť v news feede tých, ktorí váš produkt/službu potrebujú alebo by ju za určitých okolností potrebovať mohli.

 

  • V druhej fáze ľudí musíte presvedčiť, že práve vaša značka stojí za ich pozornosť. Už teda o vás vedia, navrhnete im nech idú na vašu stránku, kde v e-shope alebo na evente zistia viac. Napríklad prídu ochutnať tortu na event, ktorá je vašou špecialitou.

 

  • Boli tam a stále nič? Nič sa nedeje. Na prvú šupu by to bol asi predsa len zázrak. Ľudia obzerajú a porovnávajú. Pomocou facebook pixelu môžete seldovať tých, ktorí boli na vašej stránke a nedokončil jednu z požadovaných akcii(nákup, odber newslettra). Pripomeňte sa týmto používateľom, že práve vy ste tí, ktorých hľadajú.

 

OSLOVTE V SPRÁVNEJ FÁZE POUŽÍVATEĽA VHODNOU FORMOU REKLAMY

 

Tak na lepšie výsledky a nové lovebrandy!

giphy-7

 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám