Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

TikTok každým dňom rastie, má ho už každý 4. Slovák

Mení Instagram svoju stratégiu a bude z neho nakoniec druhý TikTok plný videí na výšku? Koľko Slovákov je na TikToku? A ako budú vyzerať používatelia sociálnych sietí o sto rokov? Čítajte až dokonca a dozviete sa.

Späť k statusom?

Instagram zaviedol novú funkciu notes. Sledovateľom tak budete môcť nechať krátky odkaz podobný statusu. Ich maximálna dĺžka je 60 znakov. Notes uvidia všetci vaši sledovatelia a môžu na ne reagovať. Narozdiel od statusu však notes do 24 hodín zmiznú, tak ako stories.

Prečo sa Instagram rozhodol zaviesť hybrid statusov a stories? Údajne preto, aby medzi používateľmi podnietil konverzáciu. Už teraz totiž čoraz viac ľudí chodí na Instagram nie pridávať obsah, ale pokecať s kamošmi. Ta-dá, a tak vznikli notes. Uvidíme, či sa medzi používateľmi uchytia alebo časom upadnú do zabudnutia. Už teraz ich nájdete v Instagram direct nad správami.

Videá vs. fotky

Videá na TikToku, Youtube, Instagrame, Facebooku… všade. Trend, ktorý zasiahol každú sociálnu sieť. Ibažeby nie. Instagram sa rozhodol vrátiť späť ku koreňom. Pamätáte si ešte na časy, kedy bol Instagram len o pekných fotkách, bez reels a videí?

Ak ste už počuli, že sa z neho stane druhý TikTok, nemusí to tak byť. Reels ani videá síce nezmiznú, ale Instagram sa chce znovu zamerať na fotky. Bude im venovať väčší priestor. Chce postupne dosiahnuť, aby bol obsah na platforme vyvážený. Berie pritom do úvahy spätnú väzbu veľkého množstva používateľov. V aplikácii totiž stále vyhľadávajú statické fotografie, a údajne ich aj viac lajkujú a zdieľajú.

Lead Forms

Instagram pridáva medzi CTA tlačidlá na firemných profiloch novú možnosť – Lead Forms. Firmy tak na profil môžu pridať formulár, ktorý im umožní zhromažďovať informácie.

V rámci nového tlačidla sa dá zvoliť buď štandardná výzva pre zber dát, alebo môžete pridať vlastné otázky. Používateľom tiež môžete dať na výber z niekoľkých možností, alebo môžu napísať vlastnú krátku odpoveď.

Kontrola obsahu

Instagram pridáva aj nové nástroje pre úpravu toho, čo v aplikácii vidíte. Vrátane možnosti skryť odporúčané príspevky na základe kľúčových slov.

V praxi to funguje tak, že pridáte slovo alebo zoznam slov, emotikonov či hashtagov, ktorým sa chcete vyhnúť. Instagram potom popracuje na tom, aby vám obsah s týmito výrazmi v titulku alebo hashtagu už neodporúčal. Túto funkciu nájdete v Nastaveniach – Súkromie – Skryté slová.

Pšššt, nerušiť

Instagram zavádza novú funkciu Tichý režim. Ten umožní vypnúť všetky oznámenia a pridá do stavu profilu upozornenie, že človek nie je dostupný. Zavedie tiež automatickú odpoveď na správy. Po tom, čo sa funkcia vypne,  zobrazí prehľad oznámení, aby ste mohli rýchlo dohnať, čo ste zmeškali.

Instagram týmto nástrojom reaguje na spätnú väzbu predovšetkým mladších používateľov. Údajne si chcú občas urobiť čas pre seba a hľadajú spôsoby, ako sa sústrediť na iné veci ako sociálne siete. Pomôže to aj správcom profilov, ktorí sa snažia obmedziť čas strávený pri obrazovke.

Sociálna sieť, ktorá nebude sociálna?

Zakladatelia Instagramu Kevin Systrom a MikeKrieger spúšťajú novú sociálnu sieť Artifact. Aj keď… až taká sociálna vlastne nie je. Nebude totiž vôbec založená na komunikácii a interakciách, ale na informáciách a spravodajstve. Bude združovať články a informácie od New York Times až po malé blogy. Algoritmus podobný tomu na TikToku bude používateľom ponúkať obsah, ktorý by ich mohol zaujímať.

Čo nové na Twitteri?

Twitter priniesol v poslednej dobe tiež zopár noviniek. Ich experiment Zdieľané tweety, ktorý bol spustený v júli minulého roka, končí. Prichádza však nová funkcia vyhľadávania medzi všetkými “Páči sa mi to“, nový spôsob filtrovania odpovedí a tiež prispôsobenie timeline, vrátane skrytia počtu zobrazení Tweetov.

TikTok rastie

To, že TikTok rastie každým dňom, vás asi neprekvapí. Z prieskumu agentúri Neopublic vyplýva, že na TikToku je aktuálne každý štvrtý Slovák. Instagram tak má oproti TikToku náskok už len o 100-tisíc používateľov.

V porovnaní s Facebookom je rozdiel omnoho výraznejší. Na Facebooku je 2,5 milióna Slovákov, zatiaľ čo na TikToku je to približne polovica – 1,2 milióna. 

Na TikToku majú influenceri až o tretinu menej spoluprác v porovnaní s Instagramom. Pričom dosahy na TikToku sú neporovnateľne vyššie. Hľadať influencerov na TikToku sa tak rozhodne oplatí. Ak vás zaujíma, ktorí infulenceri majú spoluprác najviac, čítajte tu.

Kam tie sociálne siete spejú?

Ako dopadneme, ak budeme naďalej žiť v obklopení TikToku, Instagramu, BeReal a ďalších sociálnych sietí? Spýtali sme sa, koho iného, ako umelej inteligencie. A toto je výsledok. Creepy? Dosť.

 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám