Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Sú nové facebook global pages naozaj to pravé pre vašu značku?

Vždy, keď sa Facebook chystá zapracovať ďalšie úpravy, ovplyvňuje to množstvo ľudí. Vlastne, takmer jednu miliardu:). Predstavte si, aké by to bolo, keby vaša značka nemusela zakladať jednotlivé lokálne stránky pre rôzne krajiny a spravovať úplne oddelene. Miesto toho by ste mali k dispozícii jednu globálnu stránku, ktorá bude pre fanúšikov z rôznych kútov sveta vyzerať úplne odlišne. Facebook totiž nedávno predstavil nové firemné stránky s novou globálnou štruktúrou. Ak si teda kladiete otázku, či je lepšie mať na Facebooku jednu globálnu stránku alebo viacero lokálnych pre viac trhov, čítajte pozorne.


Predtým, ako skočíte po tejto mega novinke, je dobré si uvedomiť, že global pages nie sú pre každého. Aby sme nezostali len pri teoretickom balaste, rozhodol som sa vám ukázať, ako to bude reálne vyzerať na konkrétnom príklade. Keďže Triad má na starosti social media komunikáciu značky Velkopopovický Kozel v siedmych krajinách Európy, na krátkych ukážkach si môžete pozrieť, ako to bude vyzerať po integrácii všetkých jeho stránok do jednej globálnej. Začneme teda po poriadku.

Facebook global page je v podstate Facebook stránka s jedinou URL (www.facebook.com/nazov_znacky), ktorá má v sebe integrované lokálne stránky. V praxi to znamená, že pri hľadaní určitej značky podľa krajiny to budeme mať o niečo ľahšie. Teraz už nebudete nechápavo krútiť hlavou nad výsledkami vo vyhľadávaní Facebooku. Postačí vám nájsť iba globálnu stránku hľadanej značky. Narazíte na integrovanú lokálnu stránku, ktorá sa zobrazí defaultne podľa toho, kde sa práve fyzicky nachádzate. Ak chcete odber z iného regiónu v inom jazyku, stačí jednoducho prepnúť krajinu.

Ak sa nachádzate na Novom Zélande, uvidíte obsah pre nový Zéland, ak ste napríklad v Devíne, zobrazuje sa vám slovenský obsah. A práve rozdelenie do integrovaných stránok vám v každej krajine umožňuje zdieľať obrázky, komenty či statusy, ktoré sú vášmu lokálnemu publiku bližšie ako ničnehovoriaci globálny obsah.

Global pages teda znamenajú viac, než len možnosť geotargetovať obsah: posty z globálnej stránky nie je možné cieliť na lokálne stránky tak, ako sa to dá teraz (veľké brandy používajú jednu globálnu stránku a posty cielia podľa jazyka, či polohy – napríklad Redbull s 33 miliónmi fans komunikuje i v slovenčine). Fanúšikom, ktorí si v nových global pages nevyberú žiadnu krajinu, sa budú zobrazovať globálne statusy – väčšinou ide o menej konkrétne posty z globálnych kampaní, ktoré nikoho neurazia, ale ani nemusia osloviť. Mysli lokálne, konaj globálne sa začína prejavovať aj na Facebooku.

Čo vieme zmeniť na lokálnej stránke spadajúcej pod global page

  • Profilovkaprispôsobiteľná pre každú krajinu
  • Cover obrázokprispôsobiteľný pre každú krajinu
  • Popisprispôsobiteľný pre každú krajinu
  • Fotografieukazujú sa len pre jednotlivú krajinu
  • Záložky/Aplikácieprispôsobiteľné pre každú krajinu
  • “Switch Region”vyberte si obsah krajiny alebo oblasti, ktorý chcú vidieť

Komunikácia s fanúšikmi (posty na timeline a súkromné správy)

Pri doterajších globálnych stránkach boli všetky posty od fanúšikov na jednej Timeline – či ste zo Slovenska alebo z Kórey, Facebook nerobil rozdiely. To nás síce môže z hľadiska rasovej znášanlivosti tešiť , no ľahko sa vám môže stať, že ak chcete odpovedať väčšine z nich, mali by ste ovládať toľko svetových jazykov ako pápež (na obrázku vľavo vidíme posty od fanúšikov Kozla z rôznych krajín). Nové global pages budú plne cielené – fanúšikovia môžu napísať na lokálnu stránku, ktorá je pre nich najrelevantnejšia (obrázok vpravo).


Takisto sa zmení aj komunikácia fanúšikov cez súkromné správy – každá Facebook stránka, ktorá je súčasťou novej global page bude schopná odpovedať fanúšikom na lokálnej úrovni, a teda vo svojej krajine k lokálnej akcii alebo produktu.

Obsah Gangnam Style!

Bolo to povedané snáď miliónkrát. Kvalitný obsah je dôležitý. Nie je váš nepriateľ, nemáte žiadny dôvod, aby ste sa mu vyhýbali. A pri lokálnom obsahu to platí dvojnásobne. Práve tu sa prejavuje temná sila nových global pages:) Nesnažte sa opakovať preložené statusy a postovať ich na všetky možné lokálne stránky. Socialbakers na svojej nedávnej konferencii Engage uviedli, že značky priemerne zverejňujú päťkrát viac príspevkov ako pred rokom. Len tie najlepšie však môžu počítať s tým, že ich posolstvo osloví aspoň tretinu z celkového počtu fanúšikov. Paradoxom sa stáva, že sa všetci snažíme získať čo najviac ozajstných fanúšikov, ktorých vieme zasiahnuť príspevkom stále menej a menej. Je teda viac ako potrebné, aby každá krajina alebo trh produkovala vysoko kvalitný obsah, ktorý bude udržiavať fanúšikov neustále aktívnych.

Nové pravidlá pri tvorbe názvu integrovanej lokálnej stránky na global page

Lokálne stránky môžu byť pomenované iba v súlade s globálnymi „page name guidelines“. Napríklad [Značka X] Slovensko môže byť premenovaná na [Značka X], ale nemôže byť premigrovaná na inú lokalitu ako napríklad [Značka X] Česká republika. Nebude možné ani zmeniť kategóriu (produkt na značku, skupinu na page a pod.)

Výhody global pages

  • Jedna centralizovaná page s konzistentnou identitou značky
  • Užívatelia z rôznych krajín tak uvidia rovnaký názov global page (s obsahom, ktorý je v ich lokálnom jazyku)

  • Jednotné globálne štatistiky
  • Ukazovatele s počtom fans a „people talking about“ ukazujú celkový počet na globálnej úrovni, teda pre všetky regióny spolu. Osobne to skôr pokladám za nevýhodu. Ak napríklad monitorujete a porovnávate aktivity vašej stránky s konkurenciou len v jednej krajine, máte smolu. Facebook však sľubuje sprístupniť i štatistiky pre stránky v jednotlivých krajinách do konca roka. Do budúcna by dokonca malo byť možné porovnať pomocou API jednotlivé stránky s konkurenciou na lokálnej úrovni. Sledovať štatistiky konkurencie v každej krajine nemusí byť vôbec zlé. Otázkou však ostáva, kedy.

  • Jedna URL
  • Okrem jednotnej URL na global page bude možné si vygenerovať aj URL smerujúcu priamo na lokálnu stránku. Na druhej strane, značky môžu využiť jednotnú URL, ktorú má global page napríklad v TV kampani v rôznych krajinách a budú viesť fanúšikov na už konkrétnu integrovanú lokálnu page.

Aj ja chcem global page. Ako sa k nej dostanem?!

No ale prrrr.. trošku spomaľte:)). Predtým, ako dáte košom všetkým svojim lokálnym stránkam, majte na pamäti niekoľko vecí. Facebook totiž sprístupňuje global pages hlavne značkám, ktoré utrácajú na Facebook reklame značné množstvo peňazí. Požiadať o prístup ku globálnym stránkam môžete tu. Treba však rátať s tým, že mínate na kampaniach na Facebooku rovnako, ako Obama na tú svoju predvolebnú 🙂 Postupom času budú dostupné pre všetkých, budete si však musieť istý čas počkať.

V globálnych Facebook pages nájdu využitie aj lokálne značky, ktoré oslovujú prevažne domácich zákazníkov, avšak začínajú komunikovať i s medzinárodným obecenstvom. Ak však bojujete s nedostatkom obsahu a máte problém spravovať čo i len jednu stránku, ešte nie ste pripravení. Na druhej strane, ak máte pocit, že global pages sú práve to, čo by mohlo byť pre vašu značku to pravé, premyslite si všetky kroky. Aby vás potom po ich sprístupnení nič neprekvapilo. Budeme vám držať palce.

A hlavne to nezabudnite oznámiť svojim fanúšikom 🙂

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám