A tento poznáte? Ide po ulici social media manager, stretne druhého a hovorí mu: “Vedel si, že pribudne do stories COUNTDOWN?”
A ten druhý na to: “Hej minulý týždeň…”
Že to nie je vtipné? Ale určite pravdivé. 😉 Social media manageri musia byť vždy v obraze a novinky vo svojej digibubline poznajú medzi prvými. Poďme si teda dobrať, čo sme nezachytili.
FACEBOOK
VYLEPŠÍME FOTKY A VIDEÁ HUDBOU?
To je otázne. Facebook aktuálne testuje možnosť vkladania hudby do fotiek alebo videí. Táto špecialita nemá byť len pre stories, ale aj pre foto a video posty v news feede.
Zdroj: engadget
PRIVÍTAJTE 3D FOTKY
Hľadáte novú možnosť ako zaujať v social media? Skúste 3D fotky, ktoré majúmožnosť umietsnenia v news feede (a VR today). Stačí, ak máte k dispozícii iPhone 7+, 8+, X alebo XS a vytvoríte portrét. Návod na uploadnutie si pozrite vo videu od Facebooku.
Nevýhoda: zatiaľ ho nie je možné zapromovať.
URL PARAMETER V ADS MANAGERI
Cool. Priamo pri nastavení reklamy v Ads manageri si „otagujete“ linky. Možnosť nájdete priamo pod priestorom na link. Logika.
VIDEO HLASOVANIE
Do videí už vieme vkladať hlasovanie s viacerými možnosťami, kde si viete označiť konkrétne trvanie otázky v rámci videa. Pozor video musí mať viac ako 10 s. Vo finále je hlasovanie dosť povšimnuteľné, čo je škoda.
HLASOVÉ OVLÁDANIE MESSENGERA
Po asistentovi M prišla opäť idea s hlasovým ovládním. Táto téma je veľmi aktuálna. Možno preto ju vykopali zo záhrobia.
MARKETPLACE – MIESTO AJ PRE STRÁNKY
Nielen používatelia, ale aj business stránky budú vedieť predávať na Marketplace. Otázne je, kedy to príde k nám.
LINK POSTY V ŠTVORCI
Facebook upravil podmienky pre obrázky do link postov nasledovne:
- Veľkosť obrázku: 1,080 x 1,080 pixels
- Pomer strán: 1:1
INSTAGRAM
NAJVÄČŠIA PECKA MESIACA
Budeme môcť promovať príbehy vypostované cez aplikáciu. Čo to pre nás znamená? Budeme mať dáta v rámci organického a plateného reachu v jednej story a zapromujeme aj príbehy s interaktívnymi stickermi. Gamechanger v stories prichaaadzaaa…
ZMENA ZOBRAZOVANIA FEEDU
Instagram testuje namiesto scrollovania preklikavanie prispevkov, tak ako v stories. Ste skôr scrolleri alebo taperi? 😀
STORIES S VLASTNÝM LINKOM
Doteraz nemali príbehy vlastný link a odkazovať na ne alebo hociako s nimi narábať bolo zložité. To však čoskoro bude minulosťou. YES!
COUNTDOWN STICKER
Do príbehov pribudne nová nálepka Countdown. Vieme ju premenovať, nastaviť odpočítavanie alebo celodňové trvanie.
Zdroj: Twitter – @wongmjane
TITULKY V STORIES
V rozhraní Ads managera je možné pridať titulky do príbehov. Okej, testujeme. 😉
SHAZAM
Z aplikácie Shazam bude možné zdieľať nájdenú pesničku priamo do príbehu. Vueeej, ďalšia aplikácia, ktorá je prepojená s Instagramom. 🙂
Zdroj: The Verge
SCHOOL STORIES
Instagram pripravuje moderované stories pre študentov, ktoré majú podporovať zábavu. Nejako to nevychádza? Cieľom je, aby ich nevideli zvedaví rodičia alebo čudáci.
Zdroj: digitaltrends.com
PINTEREST
Pinterest uviedol novú formu reklamy – carousel. Toto mi niečo pripomína.
3 BONUSY NA ZÁVER
2.) Linkedin upravil Campaign Manager. Ako by ho jedna mater mala s Business managerom od Facebooku. Podoba zaručená.
3.) Facebook mal 1. pop-up store v Macy’s
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.