| Michal Zborovjan
NOVEMBROVÝ TRIADWATCH
Na začiatok si trochu pripomeňme, ako fungujú algoritmy sociálnych sietí, ktoré sú gatekeepermi našej social media reality.
Základné faktory, podľa ktorých nám platformy podsúvajú obsah:
- Algoritmycká kvalita obsahu – čím kvalitnejší obsah, tým sa väčšiemu počtu používateľov ho FB zaradí do newsfeedu
- Tvoja história – Tendencia používateľa reagovať na určitý typ obsahu, stránok.
Základné trendy do ďalšieho obdobia:
- Facebook uprednostňuje zmysluplné konverzácie a kontinuálne znižuje organický reach, čím priebežne rastú príjmy z reklamy.
- Instagram a Twitter chcú bojovať proti botom a fejkovému engagementu.
- Všeobecný trend platforiem bude „deep connections“ = preferovanie konverzácií, relevantného obsahu a budovanie komunít.
- Čo to znamená pre marketérov:
- Mali by sme sa sústrediť na budovanie komunít (skupín, verného publika)
- Úprimné interagovanie, nie na jednosmerné podsúvanie informácií.
Aktuálne Facebook best practices:
- Snažte sa vytvárať obsah, ktorý podnecuje konverzácie (najlepšie v pozitívnom zmysle, nie negatívne senzácie)
- Snažte sa zaujať používateľov priamo na platforme a neposielať ich preč cez externé odkazy. To sa nepáči samotným algoritmom, ktoré externé odkazy nepreferujú.
- Ostáva odporúčanie využívať v maximálnej možnej miere interaktívne formáty, špeciálne live-video.
- Rovnako platí aj to, že je lepšie investovať do menšieho počtu kvalitného a relevantného obsahu. Postujte len to najdôležitejšie a menej dôležité informácie dajte napríklad do stories. Algoritmus si všíma stránky, ktoré publikujú frekventovane nekvalitný obsah a považuje ich za spammerov. Menej = Viac.
- Neustále vylepšenia algoritmu si všímajú click-bait formulky a navádzanie v copytextoch. Ak nechcete, aby bol váš obsah penalizovaný, vyhnite sa takýmto formuláciám („zadarmo”; „10 dôvodov prečo…”; „Neuveríte, čo sa stalo…”)
Instagram best practices:
- IG algoritmus uprednostňuje pravidelné postovanie pred náhodným. Pravidelné postovanie pre IG algoritmus znamená záujem o relevantnú a úprimnú komunikáciu a budovanie vlastnej komunity, nielen o chvíľkové „zneužitie“ platformy.
- IG algoritmus ďalej uprednostňuje obsah používateľov, ktorí interagujú s rovnakým typom obsahu, aký sami postujú. Napríklad cestovateľský portál by mal pravidelne komunikovať s používateľmi, ktorí často postujú fotky z cestovania. Neznamená to však bohapustý „follow“, ale pridanie relevantného komentára. Je teda potrebné nielen postovať, lajkovať a followowať, ale aj cielene interagovať s inými profilmi a ich obsahom.
- Ostáva odporúčanie používať aktuálne hashtagy. Také, ktoré majú reálne aspoň niekoľko stoviek použití. Samozrejmosťou je ich rozumná miera či citlivé zakomponovanie do popisu. Cieľ je pri tom dostať sa na vrch „Explore page“, prípadne medzi virálne posty v rámci daného hashtagu.
- Čas vypostovania už takmer nehrá rolu.
Facebook novinky
e-Commerce LIVE video
FB testuje špeciálnu verziu live-videa pre stránky s priamym predajom. Základný benefit spočíva v tom, že ľudia si budú môcť zakúpiť produkt vytvorením špeciálneho screenshotu počas live vysielania. Možnosť spraviť tento „screenshot“ bude zdôraznená zatiaľ bližšie nešpecifikovaným buttonom počas videa. Je prevdepodobné, že táto funkcia vo videu bude napojená na produktový katalóg na stránke alebo na FB Marketplace.
Nové automatické eventy pre FB pixel
FB vylepšil základný pixel a pridáva do neho možnosti na automatické generovanie eventov. Podľa možností, ktoré pribudli toto vylepšenie pomôže najmä e-shopom, ktoré si robia marketing sami. No môže urýchliť prácu aj social media managerom a freelancerom.
Analytika z Instagramu
Pribudne nám:
- Detailnejší rozbor metrík engagementu
- Možnosť detailnejšie segmentovať publiká, sledovať prekrytia a konverzie
- Popri tom sa vylepšia aj analytics samotného Facebooku
Watchparty video
FB je presvedčený, že chceme videá pozerať spolu. Či s tým súhlasite, je už na vás. No pomocou tohto nového formátu budete môcť pozvať ľudí na naplánované spoločné sledovanie videa. Z pohľadu stránok sa možné využitie črtá najmä pri spoluprácach s influencermi, či pri uvádzaní nových produktov.
Facebook stories už aj v skupinách
Táto novinka je už globálne dostupná. Na výnimku natrafíte pravdepodobne len v skupinách, kde nemajú všetci členovia rovnaké právomoci. V skupinách, kde je nie je obsah moderovaný, môže stories pridávať každý. V skupinách, kde moderácia nastavená je, musí story prejsť schválením od admina.
Obmedzenie publika na TOP fans
V blízkej dobe nám na stránkach pribudne možnosť obmedziť zásah postu len na TOP fans. Môže sa to hodiť na informovanie verných fanúšikov o špeciálnych ponukách. Problém, ktorý šípime pri mnohých komerčních stránkach však je, že TOP FANS sú na väčšine stránok gejmeri, a tým význam tohto vymedzenia padá.
Facebook app voice interactions
Facebook sa bude snažiť zjednodušiť prácu s mobilnou appkou aj pomocou pridania zvukového ovládania v podobe akýchsi „shortcuts“.
Zdieľanie Facebook collections
Pinterest fičúrke od FB pribudne možnosť zdieľania medzi priateľmi a taktiež možnosť vytvárania spoločných kolekcií. Praktická vec.
Youtube novinky
YT Stories a výškové reklamné formáty
Áno, viac slov netreba, v čom však budú YT stories rozdielne od tých, ktoré poznáme?
- Po spustení ich budú môcť tvoriť len YT používatelia s viac ako 10K subscribermi
- Budú mať „trvanlivosť“ až 7 dní
Okrem stories YT končene plánuje aj výškový reklamný formát. Ale z praktického pohľadu je to trochu schizofrénia. Najprv si pozriem výškovú reklamu, za ktorou bude nasleduovať šírkové video a telefón otočím až potom? Uvidíme, ako sa to vyvŕbi.
Dvojité prerolly
YT chce používateľom dať možnosť zdvojiť prerolly pred videami, aby ich reklama neprerušila neskôr počas sledovania videa. Stratégie si to nenechali patentovať? Ach tá doba reklamná.
LinkedIn novinky
Linkedin s kvalitnými dokumentami
Na Linkedine ma pribudnúť možnosť zdieľať high-quality dokumenty. Môže sa to hodiť na zdieľanie tlačových správ, či prezentácií o firemných výsledkoch.
Pre tento mesiac by aj stačilo. 😉
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>