| Majdži
Nahoďte udice, v modrom mori Facebooku plávajú nové ryby!
V poslednom období sa naše interné skupiny takmer každý deň plnia prílivom socialistických noviniek, ktoré sa k nám plavia z ďalekých modrých vôd, a tak reku že čo si ich budeme schovávať ako správy vo fľaši?! Pohodlne sa usaďte, v najbližších riadkoch vám naservírujeme, čo zaujímavé sme z nich vyčítali. Nebojte sa, bude to krátke a bezbolestné, také na piatok. 🙂
CANVAS
Najdiskutovanejšou novinkou posledných dní je mobilný reklamný formát Canvas. Vďaka nemu môžete predstaviť svoju značku, či prezentovať svoje produkty vo full screen rozhraní obrazovky s využitím všetkého, na čo si spomeniete: od textov, statických obrázkov, až po 360° videá, či carousels. V rýchlosti načítavania by mal navyše príjemne prekvapiť: v soušl kuloároch sa šepká, že Canvas sa načíta až 10x rýchlejšie než web (no nekúp to!).
Aj vám hneď prišli na um dve slová, obyčajné slová? Presne tak, Canvas pôsobí v podstate ako landing page v prostredí vášho News Feedu, ktorá sa napríklad malým firmám môže skutočne zísť ako lacnejšia verzia mobilnej stránky. Plány sú také, že onedlho bude formát umožňovať nastavenie objectives ako prekliky na webstránku, generovanie webových konverzií a okrem toho možnosť publikovať ho priamo na FB Page. To všetko už koncom februára vo vašich Power Editoroch.
Facebook tak potvrdzuje to, čo hlása už dlhšie, a síce, že kľúčovými trendmi sú v súčasnosti storytelling, interaktivita, rýchlosť a optimalizácia všetkého online tvorstva pre mobilné zariadenia. Je však na mieste upozorniť, že Canvas formát je zatiaľ v štádiu testovania a ako vieme vďaka našim kolegom zo Symbio, má ešte nejaké tie muchy, ktoré treba vychytať. Takto vyzerá (použi mobil). Každopádne, je to bomba a socialisti celého sveta skáču od radosti ako lajky na post s mačiatkami.
Lead Ads
Lead Ads tu už síce máme nejaký ten piatok, ale pýšia sa novinkami, ktoré si určite zaslúžia vašu pozornosť. Pre pripomenutie, ide o reklamný formát špeciálne určený na generovanie leadov formou zjednodušeného a rýchlejšieho vyplnenia formuláru na mobilných zariadeniach. Čím nás chcú teda zaujať?
Vymieňajú svoje Cisárové šaty za outfit, v ktorom budú vyzerať naozaj k svetu. Vďaka Zuckerbergovým návrhárom ich budete môcť vyobliekať napríklad do kontextových kartičiek vo formáte pop-up, do obľúbeného carousels formátu a dostupné budú aj pre desktop. Skrátka a jasne, budú vyzerať tak pekne, že k odoberaniu vášho newslettra sa zaregistruje aj Anežka z Hornej Dolnej. 🙂
Čo ešte stojí za zmienku:
- Cielenie naše každodenné opäť číta socialistom z duše a prináša prienik okruhu používateľov. Vďaka Audience Overlap budeme teda vedieť v percentách, koľko tých istých používateľov patrí do viacerých vybraných audiences zároveň.
- Čoskoro budete môcť pohodlne stalkovať svoju konkurenciu priamo vo vašich Facebook Insights. Zobrazovať vám budú najlepšie posty stránok, ktoré sledujete.
- Facebook testuje nový prehliadač, ktorým sa snaží dosiahnuť to, aby ste zbytočne neopúšťali prostredie Facebooku po prekliku na externú webstránku. Aj vám sa už aj bielka zafarbujú namodro? Hold, naša budúcnosť je Facebook, Facebook a nič len Facebook. Ešteže tak, veď socialisti by inak neměli co žrát. 🙂
- A ako každý dobrý spravodajský záver, ani ten náš nebude ochudobnený o správu zo športového sveta. Nová fíčurka Facebook Sports Stadium vám všetok content týkajúci sa športových zápasov, ktoré real-time sledujete, zhromaždí na jednom mieste vrátane postov vašich priateľov, expertov z celého sveta, ich komentáre zápasu, live skóre, štatistiky, a všetko ostatné, čo k tomu patrí. Žiaľ, treba si na to ešte chvíľu počkať, funkcia je dostupná zatiaľ len za veľkou mlákou.
Tak a môžeme to zakotviť. Btw. máte už video profilovku? 🙂
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>